• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • Rikolin

Här har illamående tilltagit regält samt tröttheten. Höll på att sona framför datorn på kontoret i går. Sedan fic jag en mardröms natt med jobb fram till kl 05 i morse.
    Mitt i natten blev jag så svimfärdig att jag fick sätta mig och varje gång jag ställde mig upp började svetten att rinna och jag blev yr.
    Är det fler som känt sig yra? Ramlade in i väggen härrom natten när jag reste mig för snabbt ur sängen med.
    Jobba på en tanker så det gjorde inte saken bättre av att hela båten rullade som bara den med.
    Mitt mål är att klara av 3v till, men ibland känns det oändligt långt bort.
    Illamåendet kommer och går under hela dagen och natten, sjukt jobbigt.

Susanba: Fattar att det är segt för dig som kock, man blir ju lite extra känslig för lukter, och stå mitt upp i dem hela tiden måste var sjuktjobbigt.    

• Kvitter

Jag är också väldigt yr. Särskilt när jag reser mig ipp eller på nattrn när man ska på toa. Missar nästan toastolen varje natt !

Jag har blivit så fruktansvärt känslig också. Gråter för ingenting!

I går vsr det extra jobbigt nör jag hömtade vår lilla tjej på dagis. Hon trivs inget vidare och hon satt ensam i ett rum medan dom andra åt. Hpn ville inte äta. Jag bröt ihop helt och vill helst aldrig mer gå tillbaks med henne dit!

Tycker så fruktansvärt synd om henne!

Idag gäller det! Klockan ett ska vi vara i malmö! Usch! Fast att jag har grav.symptom så är jag rädd att det ska ha dött utan att kroppen har fattat det!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Jmelb

Lycka till idag kvitter. Det kommer att gå jättebra..

själv känns det som om gråten har blivit en rutin, morgon och kväll.. På morgonen gråter jag alltid en skvätt innan jag äker till jobbet, för att jag är så orkeslös och itne vill jobba. På kvällarna gråter jag för jag har panik över att vara konstant hungrig och har ont i huvudet. Jag är oerhört tacksam för att äntligen fått mitt pluss på stickan, men jag trodde inte att det skulle bli så jobbigt.. självklart trodde jag itne att det var rosa moln och glitterhjärtan kring en graviditet.. men iaf.

• Odessa

Lycka till Kvitter!!!! Det kommer gå jättebra!

Jag fick ett missfall i förgår natt, min lycka varade inte så länge, hade den känslan hela tiden, men är såklart oerhört besviken. Jag lämnar den här tråden nu men kommer kika in lite då och då. Vi kommer göra ett nytt försök så fort min normala cykel är i gång. Meddelar er om hur det går!

Lycka till allihop, var positiva, starka och försök njuta lite av att vara gravida. Jag försöker tänka så, det gick i allafall att bli gravid även om det inte gick hela vägen nu. Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Många kramar!

• pölsan
    Nej Odessa! Så hemskt. Det är ett bra tecken att du kunde bli gravid, alldeles sant. Men så fruktansvärt tråkigt för er. Många många kramar.

Kvitter - Håller tummarna att du kan få pusta ut idag och känna att ni tagit ett stort kliv i rätt riktning.

Jag fick ett 3+ på graviditetstestet igår, kändes skönt. Även om det ju inte säger så mycket ändå. Jag försöker att inte tänka för långt in i framtiden men det är svårt att låta bli. Hur ska vi bo om det blir ett barn i oktober (vi bor i en tvåa nu, så fyra i en tvåa bli kanske lite trångt snabbt) HUr vi ska dela upp föräldrarledigheten... Tankarna flyger iväg snabbt. Jag mår också illa! Igår spydde jag lite i mun när jag kärde bil, sen kräktes jag en gång till på kvällen. Men jag är ledig idag, och när jag fått sova lite mer och kan ta det lugnare mår jag mindre illa.

Många kramar till er alla i tråden {#emotions_dlg.flower} 
  • Jmelb

Neeej odessaGråter, så fruktansvärt. många många kramar till dig. ta hand om er!

• susanba

nej Odessa, vad tråkigt, fy vad hårt när det var ok på VUL. Mardröm, fan också All Lycka i framtiden, Det kommer nog gå bra senHjärta Man får komma ihåg att det det blev ett pluss och bättre lycka nåsta gång e det din tur!
    Ta hand om er!

Ja det är tufft detta vad man tvingas igenom, trevlig helg alla och ta hand om er,

kram

• Rikolin

Nej Odessa, fasen vad tråkigt, ni som till och med fått se ett litet hjärta! JAg som trodde att man varlite säkrare då.

Jag är själv lite rädd, har kännt av lätt smärta eller molande värk i nedre delan av magen, på mitt jobb så är det extremt mycket vibrationer dygnet runt. Har hört att vibrationer inte är bra, så jag är rädd för det värsta.
    år extremt illa hela dagarna och är dödsslut, så jobbigt att jobba!
    Hur hanterar ni eran situation? 

När har ni andra VUL?? Hur känns det för er?   

• volvofru

Styrkekramar till dig Odessa!!!

Hoppas det gick bra för dig idag Kvitter!

Själv skall jag på VUL på tisdag och är livrädd. De få och väldigt diffusa graviditetstecknen jag har försökt inbilla mig är helt borta. Rynkar på näsan

• susanba

Hej jaaa jag har skitont i hals o feberkänsla när jag skulle ta min temp har den dalat..såjag e skitnojjig den ska väl vara konstant högre...jag har hört att dalande temp...kan vara tecken på kommande missfall har ni andra koll på er bastemp? Får ta gravtest.imornbittit...fan vilken pina detta e... Kramis

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?