30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Skönt att höra ifrån dig Odessa, hoppas att allt är så bra som det bara går efter omständigheterna! Kram!
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL 24/2 BF ca 9/10
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3 BF 14/10
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3
Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
Fru xx, 36 år, ÄD/ÄP 3/2, ET 6/2, + 18/2, VUL 12/3, BF ca 25/10
längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3
Skönt att höra ifrån dig Odessa, hoppas att allt är så bra som det bara går efter omständigheterna! Kram!
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL 24/2 BF ca 9/10
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3 BF 14/10
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3
Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
Fru xx, 36 år, ÄD/ÄP 3/2, ET 6/2, + 18/2, VUL 12/3, BF ca 25/10
längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3
Caspianne - vad roligt att höra att allt såg bra ut!! Första etappen avklarad
Odessa - kan bara instämma i vad Caspianne skriver. Ta hand om varandra.
Fredagskramar till er alla.
Förlåt odessa att jag jämförde ditt BF med mitt.. jag hade glömt.. förlåt..
Snälla titta in lite då och då och berätta hur det går för dig och med utredningen.
caspianne- vad roligt att ditt VUL gick bra. jag håller med om att det känns overkligt..
Vad spännande att många har fått 2 embryon tillbaka.. Då får vi hoppas på många bra tvillinggraviditeter.
Berättade för en vän idag och hon började storgråta.. som tur var av lyckan för vår skull.Hon har följt vår sorg under alla dessa år så hon blev överlycklig.. Kändes på ett sätt skönt att berätta, för jag är nog fortfarande lite avvaktande till mina känslor och då när andra blir så lyckliga så blir det lättare för mig att oxo känna mig lyckligare..
önskar alla en trevlig helg.
Skönt att det gick bra på ert vul Caspianne, grattis! Beklagar ert missfall Odessa, riktigt tråkigt.
Min skräck just nu är sånt där MA, missfall utan att kroppen fattar det och inget kommer ut. Tänk om man går på vul och så har man fått ett sånt, huuu så hemskt! Idag har jag mått mycket bättre, känt mig hur pigg som helst på jobbet, inget illamående och ingen molvärk i magen, brösten är fortfarande ömma men inte lika mycket längre tycker jag, hmmm... Såklart börjar man ju nojja direkt om det istället för att vara glad för att man mår bra, och tänka på sånt där MA. Kan gravidsymptom komma och gå sådär hastigt? Ska ha gått 6+0 idag, så går in i 7:e veckan nu. Vad många som satt in två embryon, även jag! Fick insatt två fina 3-dygns embryon. En av mina bästa vänner satte in två blastocyster och det blev trillingar! Det var ett ägg som delade sig nämligen, så kan det också gå.
Grattis Caspianne!!!! Åh vad härligt o se ett tickan de hjärta!förstår att det känns overkligt!ja vi får vänta några dar till...hu vad nervöst.. Trillingar jeeesus kan det gå så....jag undra hur stor chans det eg är att få tvillingar...jag har läst 10% ngnstans o 40% ngn annanstans...är ju lite skillnad alltså...jag är inställd på om det blir något så ett...men nu undrar man ju hur stor chand eftersom så många här fått två tillbaka så kanske det blir några tvillingar hii kul.. Trevlig kväll alla! ! Kram
Vår läkare sa att det var ca 15% chans att det blir tvillingar. Ska bli riktigt spännande att få veta ifall det är en eller två därinne när man går på VUL. Jag har ju tyvärr 9 dagar kvar till mitt VUL... hoppas tiden rusar iväg nu, vill ju veta!
Hej alla, hoppar in här. Är 37 år från Stockholm. Det här är vår historia: försökt få barn 4,5 år, började med IVF för 2,5 år sen. Plussade för första gången på nyårsafton efter 2 IVF och 4 FET... (första gången vi använde prednisolon och fragmin som immunologisk support medicin). Men lyckan blev kort, fick missfall i v6. En polyp upptäcktes i livmodern och fick operationstid för hysteroskopi. Dessutom uppräcktes ev förträngd äggledare och ev fibros, så vid nästa mens skulle jag kontakta läkare för HSG röntgen. Men mensen dröjde.... Och den dröjde... Och dröjde... Dag 43 testade jag till slut och fick ett starkt plus innan jag ens slutat kissa... Stod bara och stirrade och fattade ingenting! Visade min sambo som började gapskratta
! Ibland händer mirakel!! Är idag i v6+6. Har redan gjort ett UL i måndags och sett en hinnsäck och tagit HCG. Ska på nytt UL på måndag v7+1. Hoppas sååå få se ett starkt hjärta!!! Efter att ha försökt i 4,5 år, så vågar man inte riktigt tro på detta ännu! Lägger in mig på listan efter VUL gått bra, för nervös nu
CurlyRed - vilken historia! Stort, stort grattis!! Hoppas allt det bra ut i morgon på UL.
Fru xx - jag är också nojig över MA. Jag har ju tokigt många dagar kvar till VUL och är redan orolig. Det enda man får försöka komma ihåg är att oavsett besked så klarar man av det. På något sätt. Har vi tagit oss hit så kommer vi att komma hela vägen fram. Någon gång. Och jag tror att det blir den här gången!
Massor av grattis CurlyRed och välkommen hit! Jag är blev också gravid för första gången efter att ha fått Prednisolon vid vår ÄD. Håller tummarna för er imorgon, det kommer att gå bra denna gången! Längtar - vi är nog i gott sällskap, väldigt många verkar ju nojja en del, oron för missfall eller MA är nog rätt naturlig ändå. Det gäller väl att inte låta oron ta överhanden utan ändå kunna glädjas åt graviditeten också. Även om man är orolig och det känns rätt overkligt nu innan man varit på VUL så har vi ju ändå börjat planera så smått, både det som ska bli barnrum och som måste renoveras då det är i bedrövligt skick och idag pratade vi för första gången lite namn