• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • pölsan

Jmelb - Grattis! Så skönt att det såg bra ut

Fruxx - hoppas det släpper lite. Jag har berättat för mina närmaste medarbetare, men inte min chef än. När har ni andra tänkt berätta på jobbet och så?

Caspianne - Hoppas allt gått bra idag.

Susanba - KramarHjärta ibland är man lite låg. Hoppas det känns bättre snart. 

Själv känner jag mig mest trött, och illamåenda.

Kvitter . Jag har tänkt ringa efter VUL om allt ser bra ut. Jag undrar hur jag skulle reagera om det var två... Vi satte ju int två embryon, även om det ena var rätt kasst. Har nån annan satt in två embryon här?

Kramar! 

• susanba

Tack pölsan...japp jag har satt in två embryon...hjälp isåfall men vet inte hur hög chans det står så olika info överallt.. Men än mer oro för tvilling graviditet är än mer riskfylld.. Samtidigt skulle det vara en blessing..att få ett sysk on på en gång annars har min största önskan/dröm vnarit o få ett barn. Blir det bebis av detta orkar jag inte gå igenom d etta igen..tror jag men går dt inte hela vägen ger jag inte upp såklart!! F Caspianne håller alla tummar att allt gick bra för dig idag! Fin kväll på er alla!!

• volvofru

Grattis jmelb!!!

Jag har oxå fått tillbaka två guldklimpar, men blir överlycklig oavsett en eller båda klarar sig.

Har själv fortfarande inga graviditetskänningar, vilket gör mig nervös.

• längtar74

Grattis jmelb - vilken härlig känsla det måste varit!

Vi satte också tillbaks två. Att få ett barn skulle kännas som att vinna högvinsten, o att få två? Det vore helt fantastiskt!

Volvofru - jag har inte heller några direkta symptom. Och är såklart helnojig över det. Har idag fått för mig att vi på VUL inte kommer att se el höra något alls. Jag försöker tänka positivt, men det är f-n inte lätt..."kom igen nu, tänk positivt!" Blir liksom inte så mycket mer än att jag stressar upp mig själv..."kom igen nu, lugna ner dig o känn dig harmonisk" Gaaaahhh!! Jag får spader på mig själv just nu.

• Jmelb

Susbana: 7+4, betyder att min graviditet har pågått i 7 fullgågna veckor och 4 dagar och då säger man att jag är mitt i min 8:e graviditetsvecka. Familjeliv har förklarat detta närmare under graviditetsverktyg.

• Caspianne

Grattis till bra UL Jmelb! Vid IVF/ÄD ska man räkna från ÄP, för man vet ju exakt när ägglossningen var. Alla barnmorskor verkar inte vara medvetna om detta (enligt andra trådar), så du kan få stå på dig. Var det din fertilitetsklinik som gjorde VUL?

Även vårt VUL gick bra. Ett litet pickande hjärta och en 1.2cm stor myra därinne Sambon blev så glad så han grät. Jag tycker mest det känns heeeeeelt OVERKLIGT. Nästan som att en alien intagit kroppen, hihi.

Iallfall väldigt skönt att allt såg bra ut! 

Man har tydligen tagit bort åldersgränsen för NUPP/KUB och erbjuder alla som vill det.

Om inte annat kan man göra det för att få nytt VUL

Jag har inte heller skrivit in mig på mödravården än, men tänkte göra det nu efter VUL.

Förstår att ni  är oroliga som saknar gravsymptom, men jag tror att det är bra så länge det inte känns!  

• Caspianne

Låter som om vi även kommer få mågra tvillingar i tråden Flört 

Uppdaterar mig och kastar om oss, så det blir 'kronologisk' ordning. fast kom just på att det ju även beror på hur många dagars odlat embryo man fått tillbaka... ja vi får ändra allt eftersom

Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10 
    KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2  BF 10/10 

Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3 BF 14/10 
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3 
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3
    Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
    Fru xx, 36 år, ÄD/ÄP 3/2, ET 6/2, + 18/2, VUL 12/3, BF ca 25/10     

längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3 

• Kvitter

Ojoj, vad många tvillingar det kommer bli här! Vad spännande!! Vi fick ju bara ett tillbaks denna gången. Och jag hade nog funderat både en och två gånger om vi blivit erbjudna två embryo. (eftersom vi redan har en liten tjej och och för oss är två barn lagom!)
    Däremot fick vi två insatta förra gången. Ett ganska bra och ett sämre. Men det var var bara det ena som tog sig.
    Men jag minns spänningen innan vul!

Härligt med lyckat vul Jmelb!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Odessa

Härligt med tvillingar, jag är själv tvilling och skulle tycka det var jättekul att få. Underbart med så många lyckade VUL!! ni får gärna ta bort mig i listan eftersom jag fick missfall för en vecka sedan. Lycka till allihop.

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?