30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Hej alla!
Får man hänga på här...? Jag ligger ett par veckor efter de flesta av er, men vårt beräknade datum verkar vara 31/10, enligt uträkningen här på FL - så jag är precis på målsnöret...
Hur som helst, 3 IVF och 1 misslyckat ÄD i bagaget, men ÄD FET verkar ha gett resultat! Fick positivt besked i fredags, och är om inte överlycklig så oerhört lättad. Tror att glädjen kommer lite med tiden - just nu känns det bara som evighet till VUL...
Det är så skönt att läsa om alla era nojor - jag delar dem fullt ut...med alla misslyckade barnalstringsförsök hemma så har det varit många månader av nojiga toalettbesök, men nu är jag fullkomligt livrädd över att se något rött. Tar progesteron vaggisar och igår kom de för första gången ut ljusrosa, och jag tappade helt orienteringsförmågan. Jag försöker intala mig att det är långt, långt kvar, och att om det här inte funkar så vet vi ändå ATT det faktiskt fungerar - men det går ju inte att känna annat än "stanna kvar!" Som tur är så verkar det inte komma något mer blod just nu, så jag hoppas på att det bara var tillfälligt.
Lägger till mig i listan - hoppas att det är ok? Som jag har längtat efter att få gå med i den här klubben
KVITTER, 31år: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL 24/2 BF ca 9/10
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2 BF 10/10
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3
Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3
Hej! Får man vara med här? Vi har gjort ÄD och har nu fått vårt allra första plus! Har försökt få barn i fem års tid och har tidigare gjort en massa egna IVF och inseminationer utan skymten av ett plus. Nu blev vi äntligen gravida på vår första ÄD, känns underbart men samtidigt overkligt. Jag har BF 25/10 enligt FL's uträknare, har gått 5+4 idag så är i 6'e veckan. Har fått tid för vul 12/3, längtar... Kul med en tråd där man kan följas åt med andra i ungefär samma fas!
Nu har jag läst hela tråden och måste säga att jag känner så igen mig i det ni skriver! Skönt att man inte är ensam om sina tankar, funderingar, nojjor och symptom. Här nojjas det också av och till kan jag lova. Precis efter att jag gjort ett nytt gravtest och fått ännu starkare/snabbare plus känner jag mig lugn ett tag men redan dagen efter börjar jag nojja igen. Har nu gjort 7 test... måste sluta upp med det!
Känner igen en hel del symptom som ni skriver om, jag har ömma bröst, är tröttare än vanligt och har lite svag värk i magen av och till. Sen så vaknar jag alltid vid 05-tiden och har ont i magen vilket försvinner när jag gått upp och kissat, detta har hänt nu typ 6 nätter i rad. Inget större illamående ännu, bara några korta svaga illamåendekänslor som försvann snabbt, men är definitivt hungrigare än vanligt!
Grattis igen Längtar74 och Fru xx! Jättekul att ni hänger med i tråden
Jmelb: Bra info från din läkare och bra att få veta att man kan äta det man blir sugen på de 3 första månaderna, jag har nog faktiskt också tappat nått kilo fast jag rör mig BETYDLIGT mindre än vanligt. Nått händer med ämnesomsättningen helt klart!
Mitt illamående har tilltagit och jag har ulkat 2-3gånger men ej spytt ännu. IBävar för att bli tvungen att springa och kräkas på jobbet!
MEN att illamåendet tilltaget känns ändå positivt i den bemärkelsen att då BORDE ju myran vara kvar, trots blödningarna/spottingsen förra veckan!
Imorgon har jag också UL (skrev visst fel datum först) och då ska jag be att få lergian comp eller nått annat utskrivet samt köpa postafen och seaband.
KVITTER, 31år: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL 24/2 BF ca 9/10
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3
Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2 BF 10/10
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3
Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3
Jmelb o Caspianne - tack
Fru xx - välkommen o grattis!
Caspianne, jag tror också att det är positivt med symptomen. Så njut av ditt illamående! ;)
En fråga - har ni vaccinerat er mot influensan? Läste i tidningen i morse att det knappt är lönt att göra det nu eft spridningen är igång. Jag har aldrig vaccinerat mig mot den tidigare, o har heller inte drabbats, men det skulle väl bara fattas att man får den just i år...
Hej allihopa! Välkommen ni nya!! Tänker på er som har vul imorgon lycka till!! !det kommer gå såå bra tror jag!! Själv ligger jag däckad hemma sen i fredags kr aftig förkyln vill aldrig ge sig plus hemsk h uvudvärk ovanpå illamående o trötthet! Mitt illamående e värst tidig kväll o fortsätter sen hela kvällen..har fått en ny craving citron!!!bla tomater m massa citron på...galethaha måste bara ha! Citron på allt mrmmm. Tar nu postafen en tabl.p kvällen det hjälper verkligen mot illamåendet kan tipsa om det! Som sagt all lycka till caspianne o jmelb imorn!! Kraam
Hej allihopa! Välkommen ni nya!! Tänker på er som har vul imorgon lycka till!! !det kommer gå såå bra tror jag!! Själv ligger jag däckad hemma sen i fredags kr aftig förkyln vill aldrig ge sig plus hemsk h uvudvärk ovanpå illamående o trötthet! Mitt illamående e värst tidig kväll o fortsätter sen hela kvällen..har fått en ny craving citron!!!bla tomater m massa citron på...galethaha måste bara ha! Citron på allt mrmmm. Tar nu postafen en tabl.p kvällen det hjälper verkligen mot illamåendet kan tipsa om det! Som sagt all lycka till caspianne o jmelb imorn!! Kraam
Oh nej Susanba, inte kul att var sjuk! Men kunde inte låta bli att skratta åt din 'craving'. Citroner! Å tomater! ha ha ha
Krya på dig nu! Lergian comp ska vara bra dagtid (man blir inte lika trött som av postafen).
Längtar74: Jag är inte vaccinerad
Tack för tips, Lergian comp oki bra o veta!
Visst låter det galet, citron på tomater, vattnas i munnen bara jag tänker på det haha o apelsiner!
Har ni andra inte fått några cravings..? :) Glad att det inte e choklad, chips & chokladbollar iallafall