30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
jag vet inte om jag är 5+3 eller 5+4.. graviditetsuträknarna säger olika :)
jag är också väldigt trött.. magen gjorde lite uppror förra veckan men nu känns det lite bättre. jag slutade ta progesteronet 2 dagar före TD, så nu äter jag oxo bara folsyra.
Då magen inte längre är svullen så kan jag oxo använda mina smaljeans
jag har tagit 2 tester till bara för att se att den är kvar.. förut kunde jag glädjas åt att jag "bara" lyckats bli gravid och fått ett pluss, men då min svägerska kom och sa att hon var i v.13, så är jag nu livrädd för att få missfall.. Min hjärna tänker att "lika svårt som vi haft att bli gravida, lika lätt kan jag få missfall".. så min man tycker att jag är lite väl nojig just nu..
Stor alla hjärtans kram till er
Grattis Mrs Ts!
Mycket som kan hända till v.12, men som en kompis sa:
Det värsta som kan hända är att man varit olycklig i onödan!
Man kan ändå inte påverka det… fast jag förstår dig verkligen Jmelb!
Jag drömde att jag blödde i natt, brr! Gissa om jag var glad när jag vaknade!
Vi gjorde även ett skräcktest i helgen,en billig sticka och inte med morgonurinen och när det tog ett tag innan det blev ett svaaaagt test så hade jag redan fått hjärtat i halsgropen och mådde dåligt.
Men nu skiner solen, så för stunden ska jag glädjas!
Kram!
haha.. jag kanske skulle kunna utse mig till expert inom området: "olycklig i onödan". Kanske ska ta och bli lite mer positiv kanske
Har ni berättat för era föräldrar/familj ännu
Precis Kvitter, man borde väl inte behöva mammakläder i v.6 Caspianne: Nej man ska väl försöka oroa sig så lite det bara går och tänka positivt istället!
Men kan ju bara tänka mej hur tufft det kommer bli om de blir MF, fast det får man ta då. Som sagt, dumt att oroa sig i onödan. Jmelb: Vi har inte berättat för våra föräldrar, tänkte göra det efter Vul. Ska på en skidresa med svärföräldrarna när ja e i v 9, känns som de är bra om de vet om då, för ja tror inte ja kommer våga åka slalom då, tänk om man skulle ramla riktigt illa:-S
Hej och gratttis till er alla och det ofattbara plussen!! :)
Hej caspianne O kvitter kul o fort. följas!!!
Jag är 39 år och har för första gången plussat på 4.5 år, detta är mitt 3 ivf försök.
Trodde aldrig det skulle gå, första testet gjorde jag på RD16 och det visade så svagt sträck, så jag var hemskt osäker, men sedan tog jag ett CB test dagen efter och det visade helt klart plus!!
Nu är man bara nojjig att allt ska ta slut när som helst...
Men försöker fort. fatta det ofattbara att jag kan bli gravid....
Jag tycker inte jag har några direkta symtom längre förutom att jag vaknar varje natt och kan inte somna om, (det har aldig varit ngt problem förrut) o jag sover alltid på mage...det känns inte längre lika skönt..vet inte varför.. men som sagt jag har hört att en del har inga symtom alls förrens i v 8-9...
En fråga jag har fått VUL tid 6/3 men är det ngn som vet hur man beräknar vilken vecka man är i`?
Jag hade äggplock 24/1 ET 26/1 poch pos. på RD16 den 11feb? ngn som kan tipsa hur man räknar ut :)
Må så gått allihopa!!
Ett stort grattis till pluss Susanba! Så som jag har förstått det är ÄP v 2+0, Så du borde gå in i v 5 idag
Eller om du använder uträknaren här på FL så kan du skriva ÄP som ägglossningsdatum.
Jag gjorde det och det stämde överens med dag+vecka som läkaren sagt till mig!
Välkommen hit Susanba! Jag vaknar också varje natt vid 04-05 och måste kissa och kan sen inte somna om!
Vi hade ÄP 25/1 och jag är nu i v. 5+0 enligt FL:s graviditetskalender.
Jag har VUL 3/3 så vi är verkligen synkisar!
Har ni fått några råd från era kliniker angående sport/sex och träning under ruvning och hur gör ni nu?
Jag har ju förvisso gjort ÄD (som kanske är ännu känsligare än IVF?) men från kliniker utomlands är de ganska restriktiva och tycker att man ska ta det väldigt lugnt, medan man i Sverige säger: lev som vanligt.
Hur gör ni med sport?