• Caspianne

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Grattis till pluss allihopa! Jag är 39 år och har plussat för första gången NÅGONSIN. Helt sannslöst , osannolikt och ofattbart! Jag fick tid för VUL i 3 mars på min klinik. Det var skönt att höra Kvitter, att symptomen varierar. Jag har också varit ordentligt svullen i ett par dagar, som nu försvunnit. Brösten är fortsatt stora och jag mår lite lätt illa till och från. Jag vaknar på nätterna och måste gå upp o kissa och så är jag lite hårdare i magen än vanligt.

• Caspianne

Hur går det för er? Jag har symptom mer eller mindre hela tiden, men de varierar. De senaste dagarna har jag inte varit så svullen, så jag kan tom ha mina smaljeans (som jag inte kunnat använt på hela ruvartiden). Skönt!

Vi gjorde nytt gravtest imorse och det visar fortfarande starkt plus, skönt! Vilken vecka är ni i? Jag är i 4+6 och är så glad för att vi har PLUSSAT!!!!

• Caspianne

Grattis Mrs Ts!

Mycket som kan hända till v.12, men som en kompis sa:

Det värsta som kan hända är att man varit olycklig i onödan!

Man kan ändå inte påverka det… fast jag förstår dig verkligen Jmelb!
    Jag drömde att jag blödde i natt, brr! Gissa om jag var glad när jag vaknade!

Vi gjorde även ett skräcktest i helgen,en billig sticka och inte med morgonurinen och när det tog ett tag innan det blev ett svaaaagt test så hade jag redan fått  hjärtat i halsgropen och mådde dåligt.

Men nu skiner solen, så för stunden ska jag glädjas!

Kram!

• Caspianne

Välkommen  hit Susanba! Jag vaknar också varje natt vid 04-05 och måste kissa och kan sen inte somna om!

Vi hade ÄP 25/1 och jag är nu i v. 5+0 enligt FL:s graviditetskalender.
    Jag har VUL 3/3 så vi är verkligen synkisar! 

Har ni fått några råd från era kliniker angående sport/sex och träning under ruvning och hur gör ni nu?
    Jag har ju förvisso gjort ÄD (som kanske är ännu känsligare än IVF?) men från kliniker utomlands är de ganska restriktiva och tycker att man ska ta det väldigt lugnt, medan man i Sverige säger: lev som vanligt.

Hur gör ni med sport? 

• Caspianne

Jag känner som du Lmelb, att jag blir lite olycklig av att inte träna (rida) som är min sport...
     Hänger på i listan: 

KVITTER:
    ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ÄP 25/1 TD 10/2 VUL 3/3  

• Caspianne

Stort grattis Odessa!

Jag har också börjat nojja igen. De senaste dagarna har min mage slutat vara svullen och jag känner i princip ingenting på förmiddagrna, mår heller inte illa eller är yr länge.

Annars har jag haft endel 'växtvärk', men ja... det är jobbigt att leta efter bekräftelser heeela tiden.
    Måtte den lilla myran vara kvar! 

Hur mår ni andra?  

Men jag är iallfall fruktansvärt vimsig (mer än vanligt) märker jag. Har tex blandat ihop ÄP och ET i listan märker jag.

Ändrar:
    KVITTER: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 20/2

• Caspianne

Gm tjejer!
    Jag bor i Värmland.

Efter att ha nojjat igår om uteblivna symprom, så satte det igång på eftermiddagen. Då blev jag mensig och magen var svullen och öm och jag hade nästan frossa och var SÅ trött.

Denna variation på symptom är nervpåfrestande
    Mina mer 'konstanta' symptom verkar vara att vakna på nätterna och måste kissa och är då varm/svettig, samt att mina bröst är strörre.
    Samtidigt går jag ju på en massa hormoner (gjort ÄD/ICSI ej IVF)  så det spelar säkert in.

Odessa: Jag tar Progesteron MIC vagiatorer  

Jmelb: Håller tummarna för att du slipper influensa!

Susanba: Krya på dig!      

• Caspianne

Hejja Odessa! Håller tummarna för att ditt VUL går jättebra! Du är först ut i tråden och allt, jag är säker på att flytningarna inte är något att oroa sig över!

Grattis pölsan och Rickolin! Så kul att vi är så många nu!

Jag känner PRECIS som er! Jag analyserat ALLT! Symptom och icke symptom.
    De senaste dagarna har jag känt mig orolig och rastlös pga att jag haft den där molvärken och spända magen på eftermiddagran, och varit riktigt rädd för att mensen var på ingång.

Efter alla år av misslyckanden är man är självklart rädd att ta ut för mycket iförväg för att sen bli besviken...

Mina bröst är också större, och jag hade stora från början! Gah!!!!! Men samtidigt är de ett av mina konstanta symptom, så jag är glad för dem ÄVEN om jag misstänker att skarpögda människor på jobbet kommer avslöja även mig Skrattande  

Men...nu är det VÅR tur tjejer!!!!       

• Caspianne

Grattis Odessa! Hjärta Gud så underbart!

Grattis pinkiepie!  

Låter jobbigt Rickolin! Hoppas att du snart mår bättre! 

Två veckor går snabbt Susanba Men vaddå tänka på nått annat? DETTA är det enda jag tänker på, haha!

Själv har jag 1½ v kvar och i helgen åker vi på en weekend-tripp och ska bo på hotell och ha det skönt. Så det ser jag framemot!   

• Caspianne

Grattis Aneleh001! Så underbart ! Vad glad jag blir! Jag känner igen dig från ÄD-trådarna!

Grattis Lowa!

Den här HCG-tabellen har jag hittat, så det ser nog jättebra ut!
    Vilken vecka är du i ?  Hur många embryon fick du tillbaka och hur många dagar är de/den odlad?

Vecka 3: 5 - 50
    Vecka 4: 4 - 426
    Vecka 5: 19 - 7340
    Vecka 6: 1 080 - 56 500 
    Vecka 7-8: 7 650 - 229 000

Jmelb: Vad jobbigt su har det!. Åksjuketabletter ska också funka. Postafen till natten (man blir trött av dem) och så finns det andra som man kan ta på dagen, (har läst i gravtrådar), men kommer ej ihåg namnet. Ett annat tips är att ha tex mariekex till hands.

Intressant att bananer ska hjälpa mot illamående! Har i princip varit svagt, svagt illamående i ett dygn och igår åt jag 2 st bananer i stort sett på raken på jobbet. Ha ha 

Ojoj, Susanba, du kommer att få fullt upp! Men ett kärt besvär, förstås. Ja, positiva tankar nu!
    VUL steg 1
    v.12 steg 2

Vände och vred på ett 2-pack CB digital med veckoindikator som visar tom v.5, men vågade inte köpa och testa...  

Odessa: Det där med träning är mitt dilemma också. Jag är van att vara aktiv och rida (har två egna hästar) men har ej vågat göra det under ruvning och inte nu heller.
    Känner dock att jag mår dåligt av att inte få röra riktigt på mig, samtidigt så är jag ömsom svullen och har molvärk.

Men, ja, det gäller nog att lyssna på sin kropp. Om du mår bra kan du nog göra det du vill!  

//Fd Tazty/Caspianne  

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?