Anna Paulita skrev 2012-01-06 23:42:38 följande:
Ja, det hade de. Och som jag skrev, jag vet att det inte funkar överallt men jag tycker det var bra ändå.
Hoppas verkligen det var ett helgöppet ställe!
MintMint skrev 2012-01-06 23:47:14 följande:
Fast planeringsdagarna ligger faktisk INNAN vårterminen drar igång! Jag börjar jobba den 9/1, och eleverna börjar den 11/1. Läsåret börjar alltså INTE med studiedagar, läsåret börjar den 11/1 och inget annat. Vad hade det gjort för skillnad om vi hade haft planeringsdagarna igår och idag, och sen låtit läsåret börjat på måndag med två lovdagar?
Här börjar de 9/1! Är det fel då? Är det olika från olika kommuner?
Är det skillnad på planeringsdagar och studiedagar???
pluttskrutt skrev 2012-01-06 23:48:03 följande:
Intressant. Så jag som lärare ska sitta under mitt lov för att planera lektioner så att du inte behöver vara hemma med dina barn? Jag har också barn, förskolan har också studiedagar och jag/vi behöver också pussla för att få dagarna att gå ihop. Men tro mig, vi behöver våra lov, vi arbetar in dem och som nyutexaminerad lärare... 40,5 timmars arbetsvecka? Skämtar du? Vissa veckor lägger jag säkert sextio timmar för att få min planering att gå ihop/ har utvecklingssamtal / har samtal med föräldrar och elever pga bråk, stölder, betygsvarningar, omprövningar m.m m.m.... Hade jag inte haft hela mitt jullov utan att behöva tänka på jobbet så hade jag inte orkat med vårterminen. Om våra planeringsdagar inte hade legat först på terminen så hade jag ägnat helgen innan skolan börjat med att planera lektioner. Jag hade kännt mig obekväm med att inte vara ordentligt förberedd/ ha plockat fram och testat allt jag skulle göra i lugn och ro för att inte tala om alla föräldrar som hade ringt och klagat på att det inte fanns färdiga planeringar inför vårterminen.
Bra skrivet!