Inlägg från: Johan75 |Visa alla inlägg
  • Johan75

Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?

Anna Paulita skrev 2012-01-06 23:50:57 följande:
    Jag vet allt det där, jag trodde förvisso ni hade 8 veckors sommarledigt men det var fel av mig. Det är inte planeringsdagarna i sig jag har ngt emot utan att de läggs precis när en ny termin sätter i gång.
    Oavsett när dagarna läggs kommer du att behöva vara ledig med dina barn. Ligger de på en helg innebär det att terminen börjar senare eller slutar tidigare. 

Sen är det så med planering att det passar bra i början av någonting. I slutet eller mitten fyller det inte riktigt samma funktion.  
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Anna Paulita skrev 2012-01-07 00:08:47 följande:
    Mitt problem är som sagt inte att vara ledig, det är dock bökigt att vara det i anslutning till en ledighet, dels för att man redan har varit ledig ett tag och iallafall jag måste återgå till jobbet och som jag skrev innan att om planeringen skulle ha varit  veckan som var hade vi (iallafall i år) ändå varit lediga.
    Det är fortfarande svårt att inte lägga planering i början av projekt, det är liksom ofrånkomligt. Hade planeringen legat veckan som varit hade jag (lärare) inte haft något längre sammanhängande jullov, och jag är inte beredd att ge upp detta. Det är inte så att vi får vara lediga när vi vill, om vi inte vill vara tjänstlediga utan lön.

Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?