• Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 20:28:12 följande:
    Nej i islam får man inte lemmlästa och döda de fängslade. Och har de något att bidra med till samhället får de sin frihet. 

"Islam föreskriver att en tjuvs hand ska huggas av, men ett sådant straff utdöms aldrig där det finns minsta tvivel om att tjuven tvingades av hunger att begå brottet.

Islam föreskriver att både äktenskapsförbrytaren och äktenskapsförbryterskan ska stenas, men den tillämpar inte sådana straff om det inte gäller gifta personer och avgörande bevis finns genom fyra ögonvittnen, det vill säga när två personer in flagranti begår ett så skändligt brott."

Islamguiden ljuger således?

I suffer, therefore I am...
  • oOHalalOo
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:26:09 följande:
    Är det för jobbigt för dig att googla?

www.kriminalvarden.se/upload/Informationsmate...

Nej, det ska inte vara nån skillnad på kosherätare, veganer eller halalätare. Passar inte maten på kåken? ge då fan i att begå brott.

Det handlar inte om att svälta ut någon det serveras näringsriktig mat, passar inte det får väl de kriminellas anhöriga se till att matpaket skickas till de stackare som av en eller annan anledning inte kan äta det som serveras, såvida det inte handlar om allergi.
    Jag frågade dig om det är muslimerna som har TVINGAT till sig en miljon kronor för ändamålet?

All mat är i princip halal, så som fisk, sallad, grönsaker, frukt osv - men du menar alltså att muslimerna och judarna och vegeterianerna MÅSTE äta griskött eller kött då för det inte är halal för muslimer, inte kosher för judarna och vegeterianerna vill helt enkelt inte äta det?

Jag ser inga problem med matpaket på samma sätt som det också går att ordna till barnen i skolan, när du och såna som dig blir hysteriska över att någon skulle få äta sånt som ni inte äter. Men det är lite konstigt att det endast finns en möjlig tillgång till mat i ett så pass välutvecklats land som Sverige givetvis. Det gör en mycket fundersam däremot.
  • Rataxes
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:17:40 följande:
    Länka till det aktuella rättsfallet så kommenterar jag det.

Nä jag förstår att du inte vill begripa, svenska är ju inte ditt modersmål...
    Din kommentar kommenterades. Ingen annans.
  • oOHalalOo
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:28:19 följande:
    Är sanningen om islams straff för obekväm för dig?
    Nej, men här diskuterar vi just nu vad du tycker om halal-mat i fängelserna. Kanske vi ska hålla oss till det?
  • Rataxes
    oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:31:16 följande:
    Jag frågade dig om det är muslimerna som har TVINGAT till sig en miljon kronor för ändamålet?

All mat är i princip halal, så som fisk, sallad, grönsaker, frukt osv - men du menar alltså att muslimerna och judarna och vegeterianerna MÅSTE äta griskött eller kött då för det inte är halal för muslimer, inte kosher för judarna och vegeterianerna vill helt enkelt inte äta det?

Jag ser inga problem med matpaket på samma sätt som det också går att ordna till barnen i skolan, när du och såna som dig blir hysteriska över att någon skulle få äta sånt som ni inte äter. Men det är lite konstigt att det endast finns en möjlig tillgång till mat i ett så pass välutvecklats land som Sverige givetvis. Det gör en mycket fundersam däremot.
    Du vill inte begripa att det blir en merkostnad för kriminalvården? Pengar som kunde användas till annat viktigare. Men det är klart, det är ju bara skattepengar, och det vet ju alla att skattepengar är gratis...
  • oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 20:30:28 följande:
    Hon är svenska och är jäkligt bra på svenska, vart ville du med din kommentar att svenska inte är hennes modersmål?
    Det var ditt inlägg han skrev kränkande om. Jag har anmält det.

Tänk att det ska vara så svårt för en del att hålla en vettig nivå och inte gå till personangrepp, så fort det hettar till lite i en debatt. Jisses.
  • oOHalalOo
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:34:28 följande:
    Du vill inte begripa att det blir en merkostnad för kriminalvården? Pengar som kunde användas till annat viktigare. Men det är klart, det är ju bara skattepengar, och det vet ju alla att skattepengar är gratis...
    Jag frågar fortfarande var muslimerna har TVINGAT till sig den miljonen, men det kan du inte svara på alltså?

Även muslimer som är svenskar är medborgare i Sverige och har också rättigheter och inte bara skyldigheter. Eller menar du att specifikt muslimer ska avstå sin rätt för att andra ska få istället? Kanske vi ska avstå barnbidraget, så att du och andra 'riktiga svenskar' istället kan få mer? Hur låter det?
  • Rataxes
    oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:34:29 följande:
    Det var ditt inlägg han skrev kränkande om. Jag har anmält det.

Tänk att det ska vara så svårt för en del att hålla en vettig nivå och inte gå till personangrepp, så fort det hettar till lite i en debatt. Jisses.
    Det var inget personangrepp, bara ett konsterande. har man inte svenska som modersmål kanske man inte förstår ironin i att kalla präster och imamer för "sagoberättare". Är det något att bli kränkt över? Jisses...
  • Rataxes
    Pappa med 3 skrev 2012-01-04 20:30:04 följande:
    Det finns ju fängelsepräster också som besöker de så kallade kristna.

Vad är skillnaden. Kostnaden för dem betalas av Svenska Kyrkan.
    Man kan väl anta att det är samma upplägg för dem som vill träffa en Iman.

Oftast är ju rollen den kommer i som en själavårdare.
    Även dem som sitter i fängelse kan behöva hjälp ibland 
    Läs länken, det är skattepengar, fast de är ju gratis...
Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?