Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

Vem är egentligen terrorist?

Pappa med 3 skrev 2011-12-29 15:47:37 följande:
    Den som lagt dit minan som hunden trampade på...

Och det lär ha varit dessa amerikanska soldater som bara satt och väntade på att hunden skulle flyga i bitar? ''Men de försvarade sig bara!'' kan man tänka blir mediastoffet till det hela?

Hemskt.
  • oOHalalOo
    Pappa med 3 skrev 2011-12-29 21:22:55 följande:
    Får nog säga att jag beundrar ditt mod eftersom du uppenbarligen hade vågat gå ut och hjälpa en hund i det läget. När det ligger en mina eller en IED nergrävd i närheten.

Ett antal artillerigranater ihopsatta till en rejäl lite smällare hade skrämt de flesta men inte dig inte.. 
    Det är inte det som jag reagerar emot. Utan det är det hånskratt som de amerikanska soldaterna utbrister i när hunden sprängs i luften. Vidrigt.
  • oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2011-12-29 21:48:36 följande:
    Men de hånskrattar också mot irakierna de mördat. Så vad är en hund jämfört med en människa?
    Och jag har också sett videor där de hånskrattar när de spränger moskéer. Och dessa 'människor' ska kallas för 'fredsbevarande styrkor'? ...
  • oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2011-12-29 22:17:07 följande:
    Jupp och de som försvarar sitt hemland kallas terrorister. 
    Ja de kan verkligen få till det de där 'fredsbevararna'...
  • oOHalalOo
    Rataxes skrev 2011-12-30 00:49:22 följande:
    Och ändå köar folk från Irak och övriga mellanöstern för att få komma till länder som befolkas av dessa så förhatliga "fredsbevarare" ?
    Kanske för att deras uppförande, hånskrattande osv för tanken till hur även en del svenskar beter sig när de inte vistas på hemmaplan? Fulla svenskar på turistorter som 'släpper lös' för att de inte behöver (eller inte anser sig behöva) uppföra sig som folk även på bortaplan?

Men alltså ingen reaktion då från dig vad jag förstår (eftersom du inte har kommenterat TS) om hur dessa amerikanske soldater reagerar när hunden sprängs i luften? Nehej.
  • oOHalalOo
    Rataxes skrev 2011-12-30 18:05:09 följande:
    Jag har absolut ingenting mot irakier, varför inbillar du dig något sådant? De flesta irakier som kommer hit är vanligt hyggligt folk som vill slippa islam och dess terror.
    Har du inte fått det här lite fel nu? Det är väl inte Islam som är problemet utan de styrande som handlar oislamiskt? Därtill har du då dessa så kallade 'fredsbevarande' styrkor som inte direkt verkar bidra till att det blir fred. Vågar man inte se var problemet ligger, så är man knappast villig att lösa det heller.
  • oOHalalOo
    Rataxes skrev 2012-01-01 02:25:44 följande:
    Det sitter gott om muslimer i de svenska fängelsena, vet inte riktigt om de gjort vad islam förespråkar...
    Nej det är väl just det som är kärnan i det hela, att de inte fattat vad Islam säger om brottslighet eller så är de så moderata så de struntar i det. Som alla andra som struntar i att brott är förbjudet att utföra. De sitter ju i samma båt. Struntar helt i de som blir utsatta för deras brott. Så försök inte få in i det att de skulle handla enligt Islam (om de kallar sig muslimer) vilket är vad du försöker skriva i en del inlägg, så som tidigare 'Islam och dess terror'. Det betyder att du inte vet vad du pratar om.
  • oOHalalOo

Rataxes

Du citerade det jag skrev tidigare:

''Nej det är väl just det som är kärnan i det hela, att de inte fattat vad Islam säger om brottslighet eller så är de så moderata så de struntar i det. Som alla andra som struntar i att brott är förbjudet att utföra. De sitter ju i samma båt. Struntar helt i de som blir utsatta för deras brott. Så försök inte få in i det att de skulle handla enligt Islam (om de kallar sig muslimer) vilket är vad du försöker skriva i en del inlägg, så som tidigare 'Islam och dess terror'. Det betyder att du inte vet vad du pratar om.''

Din 'kommentar' till det blev:

''Vad bra, då kan ju kriminalvården meddelas att man kan dra in deras jävla halalmat och de där imamerna som springer där i tid och otid.''

Handlar detta enligt dig om halal-mat eller inte i fängelset? Varför tog du det dit, varför höll du dig inte till det som diskuterades istället?

I vilka fängelser serveras det halal-mat och får man vilja ha det även om man begått ett brott? Eller menar du att man ska straffas dubbelt? Ungefär som det var förr att fångar endast ska få bröd och vatten, för de förtjänar att straffas dubbelt för de brott som de begått? Jag vet inte, jag tycker det låter konstigt för min del. Ligger verkligen den tanken i linje med det demokratiska systemet?

• oOHalalOo
    Rataxes skrev 2012-01-03 14:09:57 följande:
    För att besöka de så kallade muslimerna som sett till att de hamnat där.
    Jag vill också väldigt gärna veta hur du känner till att 'imamerna springer i fängelset'? Hur har du fått den informationen? Och jag undrar också vad de gör där? Det får du också gärna dela med dig av, du som gör gällande att du har kännedom om detta.
  • oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 15:15:46 följande:
    Så det finns bara två val enligt dig? Antingen äter de den mat de inte äter eller låta dom svälta ihjäl? Du och dina gelikar brukar ofta fråga "vad är det så bra med shariah". Shariah garanterar åtminstone att en fängslad person får äta den mat h*n anser vara halal (tillåten) i sin tro. En jude som hamnar i fängelse i ett shariahland garanteras få korsermat. Det är inte förenligt med islam att låta fängslade svälta ihjäl. 
    Ja det låter som det är så i det demokratiska Sverige, i alla fall om man är muslim. Då måste man äta det som är haram eller inte äta alls. Det låter som ett ologiskt resonemang enligt min uppfattning.

Ja alhamdulillah, Islam är mycket humanare som inte dubbelstraffar någo bara för att så ska vara.
Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?