-
-
Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?
-
Jo men var skrev hon att det handlar om ( "inte riktiga muslimer" eller "de så kallade muslimerna".)??Rataxes skrev 2012-01-04 15:25:38 följande:Dom har inte fattat vad islam säger om brottslighet, eller är moderata så dom struntar i det. så står det i halalinlägget.Nej det har jag inte gjort, däremot har jag klagat på att svensklag är för mesig. En skitstövel till man misshandlar sin fru till döds och får bara 7 års fängelse, hur är det ett straff med ett sådant barbariskt brott?Rataxes skrev 2012-01-04 15:25:38 följande:Förresten - brukar du inte klaga på att det är för lindrigt att sitta i svenska fängelser? Det borde väl vara en bra början isåfall, att låta folk få veta att det inte blir nån specialkost eller att det inte kommer några sagoberättare när man kallar på dem?
Vad är sagoberättare? Jag undrar varför du och bla. JTA skriver ibland kryptiska inlägg? -
Du kan väl ge mig din kontaktperson så kan jag själv höra av mig till honom/henne?Rataxes skrev 2012-01-04 19:59:09 följande:Handlar de inte muslimskt ska de väl för fan inte behandlas som muslimer?
De svenska fängelsena serverar halalmat till de som påstår sig vara muslimer, kolla själv med någon som jobbar inom kvv. En miljon kronor är dessutom anslaget till besök från sagoberättare av den muslimska sorten på fängelsena.
Straffas dubbelt? hör inte du också till dem som tycker att det är för snällt på svenska fängelser?
Om halalätarna på de svenska fängelsena önskar kan de säkert få avtjäna sina straff i respektive hemland, det vore en ren förtjänst för Sverige.
Är det muslimerna som har tvingat till sig en miljon av skattepengar för att imamer ska besöka personer som sitter i fängelse? Kan du hänvisa till en källa eller lag som talar om detta?
Jo det är för snällt, men jag tycker det är fel att svälta ut folk däremot. Där har vi olika uppfattning helt enkelt.
Är det lika stort problem med kosherätare, vegeterianer och veganer osv? Eller är det endast muslimerna som du önskar skicka vidare? -
Vore önskavärt om du klarar av att hålla dig till sakfrågan, men det blir väl för obekvämt för dig kanske?Rataxes skrev 2012-01-04 20:00:23 följande:Nä, då dödas eller lemlästas man istället
Humanism a la islam. -
Är det för jobbigt för dig att googla?oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:18:54 följande:Du kan väl ge mig din kontaktperson så kan jag själv höra av mig till honom/henne?
Är det muslimerna som har tvingat till sig en miljon av skattepengar för att imamer ska besöka personer som sitter i fängelse? Kan du hänvisa till en källa eller lag som talar om detta?
Jo det är för snällt, men jag tycker det är fel att svälta ut folk däremot. Där har vi olika uppfattning helt enkelt.
Är det lika stort problem med kosherätare, vegeterianer och veganer osv? Eller är det endast muslimerna som du önskar skicka vidare?
www.kriminalvarden.se/upload/Informationsmaterial/Andlig_vard_inom_Kriminalvarden_Slutrapport.pdf
Nej, det ska inte vara nån skillnad på kosherätare, veganer eller halalätare. Passar inte maten på kåken? ge då fan i att begå brott.
Det handlar inte om att svälta ut någon det serveras näringsriktig mat, passar inte det får väl de kriminellas anhöriga se till att matpaket skickas till de stackare som av en eller annan anledning inte kan äta det som serveras, såvida det inte handlar om allergi. -
Ok, och vem avgör det, att de är inte muslimer, därför får de inte halalmat?Rataxes skrev 2012-01-04 19:59:09 följande:Handlar de inte muslimskt ska de väl för fan inte behandlas som muslimer?
-
Förvånar mig inte ett dugg, du börjar väl bli desperat?oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:21:18 följande:Jag kommer att anmäla inlägget eftersom du anmärker på språket och det är inte tillåtet vad jag vet enligt FL:s regler. Du är lite desperat nu inte sant?
-
Nej i islam får man inte lemmlästa och döda de fängslade. Och har de något att bidra med till samhället får de sin frihet.Rataxes skrev 2012-01-04 20:00:23 följande:Nä, då dödas eller lemlästas man istället
Humanism a la islam. -
Är sanningen om islams straff för obekväm för dig?oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:20:04 följande:Vore önskavärt om du klarar av att hålla dig till sakfrågan, men det blir väl för obekvämt för dig kanske?
-
Det finns ju fängelsepräster också som besöker de så kallade kristna.
Vad är skillnaden. Kostnaden för dem betalas av Svenska Kyrkan.
Man kan väl anta att det är samma upplägg för dem som vill träffa en Iman.
Oftast är ju rollen den kommer i som en själavårdare.
Även dem som sitter i fängelse kan behöva hjälp ibland -
Hon är svenska och är jäkligt bra på svenska, vart ville du med din kommentar att svenska inte är hennes modersmål?Rataxes skrev 2012-01-04 20:27:13 följande:Förvånar mig inte ett dugg, du börjar väl bli desperat?