-
-
Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?
-
Nej islamguiden ljuger inte, men kolla vad du citerat, det står "men ett sådant straff utdöms aldrig där det finns minsta tvivel om att tjuven tvingades av hunger att begå brottet" vilket betyder att det handlar om tjuvar som själ för att sabba för andra och samhället.Rataxes skrev 2012-01-04 20:30:44 följande:
"Islam föreskriver att en tjuvs hand ska huggas av, men ett sådant straff utdöms aldrig där det finns minsta tvivel om att tjuven tvingades av hunger att begå brottet.
Islamguiden ljuger således?
Nej islamguiden ljuger inte, men kolla vad du citerat, det står " men den tillämpar inte sådana straff om det inte gäller gifta personer och avgörande bevis finns genom fyra ögonvittnen, det vill säga när två personer in flagranti begår ett så skändligt brott". Detta har vi diskuterat många ggr, att ett sådant brott är nästan aldrig något att vittna om då det krävs 4 vittne. Dessa vittne skall vara 1) muslimer 2) vuxna 3) vid sina sinnes fulla bruk 4) sannfärdiga och sist ska vara kända för att vara troende och praktiserande. Så det enda som kan fälla ett sådant brott är att ett par knullar framför allmänheten, men vem vågar göra det när man vet vilket straff man får? Jo kanske de som vill ta sitt liv men inte vågar kanske?Rataxes skrev 2012-01-04 20:30:44 följande:Islam föreskriver att både äktenskapsförbrytaren och äktenskapsförbryterskan ska stenas, men den tillämpar inte sådana straff om det inte gäller gifta personer och avgörande bevis finns genom fyra ögonvittnen, det vill säga när två personer in flagranti begår ett så skändligt brott."
-
Har jag påstått att de TVINGAT till sig den där miljonen?oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:37:44 följande:Jag frågar fortfarande var muslimerna har TVINGAT till sig den miljonen, men det kan du inte svara på alltså?
Även muslimer som är svenskar är medborgare i Sverige och har också rättigheter och inte bara skyldigheter. Eller menar du att specifikt muslimer ska avstå sin rätt för att andra ska få istället? Kanske vi ska avstå barnbidraget, så att du och andra 'riktiga svenskar' istället kan få mer? Hur låter det?
Folk som sitter inne har inte samma rättigheter som folk ute i samhället, är det svårt för dig att förstå kanske?
Vem är det nu som har svårt att hålla sig till ämnet? -
Var det mitt inlägg? Men det är så det händer mig när jag sitter på fl och gör tusen saker samtidigt.oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:34:29 följande:Det var ditt inlägg han skrev kränkande om. Jag har anmält det.
Tänk att det ska vara så svårt för en del att hålla en vettig nivå och inte gå till personangrepp, så fort det hettar till lite i en debatt. Jisses.
Helt okey för mig. Svenska är inte mitt modersmål men jag kan bättre svenska än en del svenskar, tycker jag -
De blir väl lemlästade oavsett om de stjäl av hunger eller pga av ren avundsjuka? Eller dödade för något som på sin höjd ger böter för förargelseväckande beteende i den civilicerade delen av världen.Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 20:40:04 följande:Nej islamguiden ljuger inte, men kolla vad du citerat, det står "men ett sådant straff utdöms aldrig där det finns minsta tvivel om att tjuven tvingades av hunger att begå brottet" vilket betyder att det handlar om tjuvar som själ för att sabba för andra och samhället.Nej islamguiden ljuger inte, men kolla vad du citerat, det står " men den tillämpar inte sådana straff om det inte gäller gifta personer och avgörande bevis finns genom fyra ögonvittnen, det vill säga när två personer in flagranti begår ett så skändligt brott". Detta har vi diskuterat många ggr, att ett sådant brott är nästan aldrig något att vittna om då det krävs 4 vittne. Dessa vittne skall vara 1) muslimer 2) vuxna 3) vid sina sinnes fulla bruk 4) sannfärdiga och sist ska vara kända för att vara troende och praktiserande. Så det enda som kan fälla ett sådant brott är att ett par knullar framför allmänheten, men vem vågar göra det när man vet vilket straff man får? Jo kanske de som vill ta sitt liv men inte vågar kanske?Rataxes skrev 2012-01-04 20:30:44 följande:
Islam föreskriver att både äktenskapsförbrytaren och äktenskapsförbryterskan ska stenas, men den tillämpar inte sådana straff om det inte gäller gifta personer och avgörande bevis finns genom fyra ögonvittnen, det vill säga när två personer in flagranti begår ett så skändligt brott."
-
Det var på aftonblaskan som jag läste om häromdagen.Rataxes skrev 2012-01-04 20:17:40 följande:Länka till det aktuella rättsfallet så kommenterar jag det.
Nä jag förstår att du inte vill begripa, svenska är ju inte ditt modersmål...
Så vad är sagoberättare? -
Tro inte att jag är dum, Rataxes. Jag förstår svenska jäkligt bra, och även ironin. Så jag frågade för att du ska svara rätt och inte vara kryptisk.Rataxes skrev 2012-01-04 20:38:25 följande:Det var inget personangrepp, bara ett konsterande. har man inte svenska som modersmål kanske man inte förstår ironin i att kalla präster och imamer för "sagoberättare". Är det något att bli kränkt över? Jisses...
-
Inte sagoberättare utan det handlade om språket. Du kan inte svamla bort det nu. Du får ta ansvar för vad du har skrivit.Rataxes skrev 2012-01-04 20:38:25 följande:Det var inget personangrepp, bara ett konsterande. har man inte svenska som modersmål kanske man inte förstår ironin i att kalla präster och imamer för "sagoberättare". Är det något att bli kränkt över? Jisses...
-
Straffen är omöjliga att fastställa om inte personerna själva erkänner sina brott vilket hände i tex profetens tid.Rataxes skrev 2012-01-04 20:43:13 följande:De blir väl lemlästade oavsett om de stjäl av hunger eller pga av ren avundsjuka? Eller dödade för något som på sin höjd ger böter för förargelseväckande beteende i den civilicerade delen av världen.
Civiliserade världen? Du menar där man kan ha sex med sin halvsyster? Ha sex med djur? Ha sex med sin svärfar? Kvinnor säljer sig själva? Jo den är en civiliserade värld det -
Men varför får du det att låta så då? Det är inte muslimerna som sagt eller tillvingat sig den miljonen, så sluta att gnälla.Rataxes skrev 2012-01-04 20:41:01 följande:Har jag påstått att de TVINGAT till sig den där miljonen?
Folk som sitter inne har inte samma rättigheter som folk ute i samhället, är det svårt för dig att förstå kanske?
Vem är det nu som har svårt att hålla sig till ämnet?
Inte svårt. Men jag frågar varför de inte ska få äta halal-mat som är t.ex. fisk, grönsaker, frukt osv, utan inte ska få äta det? -
Ok som du villRataxes skrev 2012-01-04 20:46:27 följande:.....