Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Tycker det är värre nu när det blir 4 barn.
    Måste skaffa ny bil och sen så är det ett rum för lite i huset. Men gu va kul det ska bli. Hjärta

Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-28 17:55:37 följande:
    Själv sitter jag i väntrummet på spec förorlossningen pga förvärkar.. härligt!
    Hoppas det lugnar sig. Några veckor till är ju att föredra.
  • Bus Norpan

Fick så mega tråkiga nyheter på jobbet idag. Gråter
    Min arbetskamrat och hans sambo miste sitt barn i v.26 till på köpet var dom på semester i Grekland när det hände. Lider så med dom. Väcker upp en känslor och tankar när det är så nära och man själv är gravid.

Mycket roligare är det att jag äntligen fick tid till nästa UL. Fick flytta på tiden, vilket är ett under att det gick med tanke på att det var 3 olika läkarbesök som skulle ändras. Skrattande 

• Bus Norpan
    Superbia skrev 2012-05-31 11:05:40 följande:
    Och hos oss känns det som att det är världens bästa dag just nu. Fick precis veta att lägenheten vi tittade på igår är vår! Det känns helt otroligt skönt, även om det är delade känslor kring att flytta härifrån Glad
    Gu va roligt!!!
    Grattis!!
    När får ni komma till??
  • Bus Norpan
    IdaVasterflo skrev 2012-05-31 11:26:12 följande:
    Hej tjejer! Jag undrar om ni kan ge mig ett råd. Jag ska på föräldrautbildning nu i eftermiddag och jag är så osäker på vad jag ska säga.. Man brukar ju alltid presentera sig och tala om hur många barn och så man har. Och jag vet inte om jag ska berätta om mina tvillingar som inte klarade sig. Det känns ju på något sätt självklart att jag ska det. Hade det varit ett missfall eller så hade jag inte sagt något, men det var det ju inte. Men jag vill ju inte skrämma någon heller! Jag har inga problem med att berätta att det hänt, och prata om det om det är någon som undrar något. Men son sagt jag vill ju inte göra någon rädd eller obekväm. Hur hade/har ni gjort eller hur hade ni velat att en tjej i min situation gjort?
    Tycker att du kan berätta lite. Tex att du har två änglar och när du mist dom. Lika så att dom gärna får fråga om dom undrar vad som hänt. Man behöver ju inte gå in på detalj. jag brukar iallafall nämna dom och vilken vecka vi förlorat dom. Men sen är det oxå inte alltid utan när jag känner för det. (Dock är det sällan jag inte berättar)
  • Bus Norpan
    Em skrev 2012-05-31 11:56:15 följande:
    Tack för omtanken splink! Känns mest tungt nu...väldigt ensamt liksom. Har nog bestämt att inte "ge upp". 5 dagar till med honom är ok...jag kommer inte att gå on i nåt eller vara i närheten av honom heller för den delen. Vill vara avsluta detta året med honom för att kunna lägga det bakom mig.
    Det är inte lätt att handskas alltid med de barnen. Är glad att min pojk som har ADHD inte är aggressiv av sig.
    Hoppas att det löser sig. 
  • Bus Norpan
    idamarja skrev 2012-05-31 14:58:05 följande:
    Nån som vet om det finns typ jobbarbyxor, blåkläder för gravida?   
    Japp. Fristads har. Solig
  • Bus Norpan
    Dag och natt skrev 2012-05-31 16:27:08 följande:
    Jag har huvudvärk sen ett par dagar tillbaka, inte konstant utan till och från, men i eftermiddags tyckte jag det gjorde så ont så jag inte längre orkade jobba så jag gick hem för en timme sen. Min BM ringde mig idag och berättade att mvc-läkaren tyckte att jag skulle tillhöra spec-mvc nu och så hade hon bokat in mig på tillväxt-ul redan i morgon bitti igen så det var snabba puckar. De såg ju på förra tillväxt-ul att mitt blodflöde till moderkakan var trögt så jag har väntat på att hon ska ringa och säga vad mvc-läkaren ville göra med den informationen. Det känns iaf bra att de ska ha sån bra koll på oss nu, även fast jag innerst inne blir ganska orolig över att något ska hända vår lilla pojke #flashbacks. Men vad ska man göra mer än att hoppas att det ska gå bättre den här gången än med Wilma... 
    Va skönt att det går snabbt till att få ett TUL. Snart är vi på säkrare mark med våra graviditeter. Solig
    Tror nog att du får blodförtunnande för säkerhets skull.
    Lycka till i morgon!!
  • Bus Norpan
    Em skrev 2012-05-31 19:06:24 följande:
    Näe lätt är det inte. Och jag vet att han denna gången gjorde ett val att gå över den gränsen i och med att han stannade upp o tittade mig i ögonen innan knuffen i magen...vet också att det är en del av hans sätt att processera det ovissa som kommer i höst när jag inte är där....MEN faktiskt undrar jag varför hans föräldrar inte har hört av sig...och varför han inte får konsekvenser...det hade varit intressant att höra din åsikt som förälder till ett barn med ADHD (även om du kanske inte upplever det utåtagerande). 
    Tycker helt klart att det han ska få konsekvenser av sitt handlande. Även om han har svårt att kontrollera sin impuls, så ska man inte acceptera ett felaktigt handlande. Dom måste ju oxå lära sig att "leva" med sitt funktionshinder.
    Tycker att du kan ringa/prata med hans föräldrar och fråga om dom har pratat med honom om vad han har gjort och visa hur allvarligt du ser på det som skett. 
    Håller med dig om att det kan vara svårt för honom angående att du ska vara mammaledig och han inte vet vad som komma ska. Det är viktigt för de barnen att veta om saker i förväg. Vissa är känsligare än andra och har svårt med omställningar. Som sagt hans sätt att reagera på framtiden.
  • Bus Norpan

Har ont i magen idag. Känner mig som en svullen ballong. Tur att jag känner sparkarna. =)
    Ska till BM på måndag. Hoppas det släpper innan. Känns inte bra. =( 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012