Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Vili skrev 2012-07-09 19:04:16 följande:
    Bara jag som känner mig som en elefant?? Bara på någon vecka nu känns det som om hela jag exploderat, framför spegeln hos svärföräldrarna igår konstaterade jag att jag inte bara känner mig som en elefant jag ser också ut som en elefant...en gravid elefant!! Och 2 månader har vi kvar...

Tur att jag längtat och kämpat så länge efter graviditet och bebis att jag bara klagar liiite...älskar min mage men elefant-size på sommaren är mindre trevligt...
    Tur att man inte är gravid lika länge som elefanterna. 
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    selmv skrev 2012-07-11 20:49:26 följande:
    Spelar det ngn roll vilken sida man ligger på om man vill känna bebisen?
    tycker det är lättast om man ligger på rygg och så gungar man magen en massa.
  • Bus Norpan
    Edds skrev 2012-07-12 11:59:57 följande:
    Nu är jag hemkommen från bm. Jag fick INTE ok stämpel i rumpan.. Det slutade istället med ett 3 tim långt besök. Vi började med hb som fortfarande var lågt och jag fick lämna 5(!!!!) rör med blod för vidare analys. Får väl en remiss till läkare i nästa vecka. Allt annat såg ok ut , förutom bebis hjärtslag. Jag höll på att dö när hon snabbt som tusan skickade mig till fl istället för ctg koll och så.. Hade ingen trlefon med mig och sambon var inte med så jag åkte dit med gråten i halsen. Hjärtljuden låg kring 170! Men efter ett tag sjönk dom och allt sågnra ut. Jag fick träffa en läkare och vi pratade lite och även ang min sf kurva som inte existerar och jag fick tid om 2 veckor i v 35 för ett tul samt lägeskontroll .. De misstänker att jag ev kan ha för trångt bäcken !!! Så när jag kom hem hade sambon väntat i en timme när han hade lunch och var jätte orolig!! Men som tur var verkar allt se ok ut nu och jag har gråtit några skvättar...
    Ojoj vilken jobbig dag!!
    Styrkekramar!!

Linnéas hjärtljud låg alltid runt 160 och denna runt 140 skillnad...
  • Bus Norpan

Min man följer med på alla UL (blir ju en del för oss) och då blir det även läkarbesök och flöde. Sen har han varit med en gång till BM.
    När vi miste Scott var jag själv på CTG eftersom jag var inlagd. Det konstiga var att jag visste redan innan när jag gick dit från min säng att han var borta. Tror aldrig att min man har kört så fort från Malmö till Lund. 
    Tyckte att det jobbigaste var att ringa han och säga att det gått åt helvete igen.

Men denna gång ska det gå bra! Solig 

• Bus Norpan

Har mitt nästa TUL på tisdag. Längtar oxå men samtidigt kommer det va en jobbig dag då min svärfar blir hjärtopererad. :S

• Bus Norpan

Va drygt. Själv har jag mindre än 2 timmar kvar att jobba. Tur att jag sovit halva dagen. :)

• Bus Norpan
    IdaVasterflo skrev 2012-07-16 20:37:17 följande:
    Jag tror också att vissa landsting har rutinmässig tillväxtultraljud i vecka 32. Har för mig att jag läst det någonstans. :)
    Skåne har (iallafall Malmö och Lund) =)
  • Bus Norpan

Har en fråga i namn debatten.

Vi har ett HV att komma på ett namn till vår nya tös.
    Ett namn som vi båda gillar är Ellinor. Men en av mina barndomsvänner heter så (umgås inte idags läget) twisten är att hennes lillasyster heter Linnéa precis som vår minsting gör. Känns lite kansigt att ha samma namn kombination. Vad tycker ni??

• Bus Norpan

Väntar nr 4 =) (nr6)
    minstingen är precis 5 år fyllda. Så här är det mycket bebis snack och dockor och sen har ju hennes kompis fått en bebis förra veckan.

Har precis konstaterat att jag inte behöver några kläder i stl 56. Gu va mycket fint jag har.
    Loppan är ju ett neo barn så den stl varade en evighet. 

TUL idag visade på en frisk tös med en rund mage +9%. Hoppas hon håller sig där vad ska jag annars göra med mina kläder. XD 

• Bus Norpan
    Vili skrev 2012-07-17 20:49:58 följande:
    +9 procent hade jag också varit nöjd med..känns ju alldeles lagom :)
    Helt klart. Hoppas att din planar ut lite så att han inte blir så stor som över 5 kg.
    Ska på nytt flöde och TUL v.32. 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012