Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-07-17 23:34:23 följande:
    Vad betyder dessa +6% som de räknar ut på tul??:)
    Hur dom ligger i vikten om man jämför med "normal" vikt på bebisar i den åldern.

Alltså +9% betyder att hon väger 9% mer än vad barn ska göra i den åldern, dock inom normal vikt området.
    -15% betyder att barnet är litet och kanske inte får den näring som den ska och då följer man det för att den kanske behöver komma ut tidigare.
    +47% är väldigt mycket och då följer man den så att den inte blir för stor vilket kan komplicera en förlossning.

Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    IdaVasterflo Ta med dig en färsk citron som du kan pressa och blanda ut lösningen med.
    Smakar mycket bättre då. Ett tips att ta med!!
    Lycka till!
  • Bus Norpan
    Skoogish Fattar inte häller att man kan dricka under grav. Dock kan jag max förstå ett glas champagne på sitt bröllop, fast jag hade kört på alkoholfritt.

Själv dricker jag ingen alkohol när jag är gravid och inte något nämn värt när jag ammar.
  • Bus Norpan
    sexhundra skrev 2012-07-23 22:16:06 följande:
    Måste kolla med er här inne, är det nån som har/har haft havandeskapsförgiftning? Och hur mycket och hur snabbt gick ni upp i vikt? :)
    Vad jag minns så ökade jag inte så mycket. Men allt gick så snabbt och det var mitt blodtryck som var varnings klockan. Sen på UL visade det sig att vatten mängden minskat så dom plockade ut henne. =)
    Med min Scott minns jag ännu mindre. =( 
  • Bus Norpan
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-23 23:23:06 följande:
    alltså, vad gör dom om man får diagnosen Havandeskapsförgiftning?
    Eftersom vi miste Scott i misstänkt HF så valde dom att sätta igång förlossningen i v.33+6 när jag visade tecken på det. Nu kollar jag mitt tyck hemma och kissar på stickor samt UL 1 gång i månaden. Detta för att va på säkra sidan.
    Men man blir kontrollerad och inlagd sen beroende på hur alla mår blir det förlossning. Detta är ju det ända som hjälper emot HF.
  • Bus Norpan
    sexhundra skrev 2012-07-23 23:27:46 följande:
    Jag ska tillbaka på onsdag och minns faktiskt inte va bt va på. Va så yr och konstig när jag kom in så har minnesluckor. Hade inte journalen med heller, men minns att hon sa att det va högt, brukar annars ha väldigt lågt!
    Mitt tips är att:

Vila!!!
    Drick mycket
    och åter vila!!!
    Alltså Ligg i soffan hela dagen och låt manen ta hand om dig.
    Blir det värre ring FL igen.
  • Bus Norpan
    H44 skrev 2012-07-24 09:55:16 följande:
    Ååå det är så struligt med fk å deras regler.. Å alla säger olika.. Det bästa är nästan att få allt på papper. Ska ringa den i v å se vad de säger om mig.. Har skyddat min föräldrar penning. Men är sjukskriven nu och blir arbetslös 1/9 å är bf 11/9 å frågan är om jag ska skriva in mig på amv fast jag är sjukskriven.. Har pratat med flera olika å blue knäpp!!!
    Skriv in dig för säkerhets skull. Då är du på säkra sidan.
  • Bus Norpan

Min vände sig förra veckan lagom till TUL då sparkade hon uppåt. Men nu så känns det som alla sparkar är neråt igen. =( Jag kommer att vägra göra en vändnig är så rädd att något ska hända igen. Känns säkrare med KS.

Nästa gång jag träffar min läkare kommer jag att be om att dom sätter igång mig. Vill absolut inte gå över tiden. Tänk att mista en till bara för att man måste gå tiden ut. Nä nu märker man att tiden närmar sig BF för jag blir nojigare och nojigare dag för dag.

• Bus Norpan

35 år och gift med mitt "lammkött" på 34 år ;P Vi är innte på vårt 11:e år tillsammans
    Har två stora barn sen tidigare. En tös på 16år och en son på 14år som har ADHD.
    Tillsammans har vi två änglar Charles -05 och Scott -06.
    Som tur var har vi oxå vår lilla loppis Linnéa på 5år. Solig 
    Väntar nu en tös till.

Vi bor på en liten avstyckad gård utan för Torna Hällestad med våra katter och bilar.

• Bus Norpan
    nelia85 skrev 2012-07-26 13:21:42 följande:
    Men hur fick jag egentligen bruna ögon då? Varken min mamma, pappa, farföräldrar eller morföräldrar har bruna ögon. Däremot hade min pappas mormor bruna ögon. Så om det nu är en gen från varje förälder borde det vara omöjligt för mig att få bruna ögon? Mamma har blågröna ögon och pappa har grå.
    Min man har samma variant och hans pappa ÄR hans pappa dom är väldigt lika.

Jag hoppas på att ändå får blå eller gröna ögon. 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012