Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-06-18 08:23:07 följande:
    Ni som har barn innan, nån som har nått bra tips vid vattenkoppor? Vår son har skrikigt hela natten, sitter här som en zombie innan jag ska till jobbet. Vad gör man för att lindra bäst? Salva eller puder? Vill ha råd!
    Tavegyl (fråga vårdcent.) och potatismjöl
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    MiaMy skrev 2012-06-19 11:02:11 följande:
    Ni som inte är gifta: Jag försöker boka en tid till Familjerätten för faderskapsbekräftelsen, men det är aldrig någon där när jag ringer. Nu ska vi vara i Finland hela juli så jag undrar om man kan bekänna faderskap precis innan barnet föds eller kanske t.o.m. efter födelsen? Annars blir det ont om tid...
    Hur gör ni?
    Det var visserligen 16 år sen jag gjorde det. Har dock för mig att vi gjorde det innan Cathi var född på vårat kommunhus.
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-06-19 11:56:59 följande:
    När dottern låg i magen bokade vi tid i v25 nånting och fick komma dit och bekräfta att min sambo var barnets far.
    Undrar hur det blir denna gång. Bodde i Skåne förra gången nu bor vi i Skaraborg.
    Kanske inte är lika noga med andra barnet? Eller? Nån som väntar tredje och vet hur det var när ni väntade andra?
    Kram
    Är det samma pappa behöver man inte göra om det. (Så hade vi det för år och dar sen ;) )

• Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-06-19 20:44:08 följande:
    BusNorpan: är det så?
    Ska fråga mig bm på onsdag nästa vecka då det är dags för nästa besök :).
    Kan ha ändrats det var typ 14 år sedan. Man jag har för mig det.
  • Bus Norpan
    NICU skrev 2012-06-20 14:47:35 följande:
    FijaLija - jag håller tummen för dig! Jag var hos läkaren igår och blev sjukskriven - halvtid till att börja med - för jag vill försöka jobba lite.

Men så imorse när jag jobbat natt gick jag på toan innan jag skulle gå hem och då blödde jag. Så idag har jag tillbringat dagen på förlossningen och ska tillbaka imorgon och nu är jag heltidssjukskriven ett tag framöver.
    Ta det nu lugnt och ta hand om dig och bebisen!
  • Bus Norpan
    MiaMy skrev 2012-06-20 20:18:07 följande:
    Hoppas allt är i sin ordning NICU!

Jag ÄLSKAR jordgubbar!!! Skrattande Får lite dåligt samvete varje gång jag köper jordgubbar, för de är så dyra, MEN jag väger upp det med att tänka hur mycket järn och andra nyttigheter de innehåller Tungan ute
    Min väninna fick rekommenderat av sim BM att äta jordgubbar. Det gillade hon men tyckte det var synd att men inte kunde få det på recept. Tungan ute
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-06-20 21:23:04 följande:
    Lis: skönt att höra att fler känner igen sig...vill helst bara ligga still i soffan uppbullad med kuddar i trosor och linne med magen i vädret och inte röra mig förrän bebisen kommer...

Superbia: mina kilon sitter bara på magen...rakt ut. ALLA frågar om jag ska föda snart!!
    Ser ut som i vecka 36 med dottern...suck
    Kan bar instämma. Känner mig oxå stor och klumpig (8kg). Så skönt att lägga sig på soffan med en massa kuddar. 
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-06-20 21:49:59 följande:
    *lipar igen*
    Vilket stöd ni ger tjejer! Skulle inte klara detta utan er!
    Har inte så mycket närma vänner och sambon försöker trösta så gott det går men han "fattar" ju liksom inte riktigt....
    Kram på er!
    Kramar tillbaks!!
  • Bus Norpan

Glad midsommar till er alla!!
    Idag är det Xidé från systembolaget som gäller.
    Ett tips till er som gillar cider. (Alkoholfri) 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012