Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

splink skrev 2012-07-26 19:35:46 följande:
    Är det bara jag som njuter i värmen? Har en fläkt på när jag sover men på dagen ligger jag gärna och steker i solen
    Jag tycker det är helt ok. Ingen skillnad på att jag är gravid än vad jag skulle tyckt annars.
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan

Ojojoj vad det händer saker här. Har inte haft tid och ork att kolla av här på ett par dagar då min svärfar är jätte dålig efter sin hjärtoperation och han vårdas fortfarande på intensiven 2 veckor efter op. Ingen höjdar semester.

Maglan Fy va trist när ens så kallade vän gör en sådan sak. Ta hand om dig och lägg fokus på magen.
    Sänder dig en massa styrkekramar.

Sooofie: Grattis till din lilla tös. Va skönt att din familj var så observanta på dig så att allt kunde gå så bra, kunde ju slutat på ett helt annat sätt. Ta nu hand om dig och vila upp dig. Nästa grav kommer dom att ha extra koll på dig och du får mediciner i förebyggande.  Själv hämtade jag ut sprutor för 8000:- tack och lov för hög kostnadskortet. Har även lite andra mediciner. Börjar dock tröttna på att ta en spruta va dag, men det är det värt.

Mellie81Att få HV innan v 24 är väldigt ovanligt. Men parata med en BM så dom kan kolla henne. 

• Bus Norpan
    Mellie81 bra att du är omtänksam om din vän. Sooofies historia är inte så vanlig oftast upptäcks det tidigare.
  • Bus Norpan
    Lillapluppen  Min minsting kom i v33+6 hon fick lite syrgas (cepap) första dygnet bara. I dag är hon en välutvecklad, framåt och frisk flicka på 5 år. Hoppas att allt går lika bra för er.
  • Bus Norpan

Här har allt stannat då min man, min klippa miste sin far igår. Så nu är huset bara ett rent kaos. Så jag får väll försöka göra lite mer fast jag vet att han inte vill det. Dock är det mycket annat som måste fixas där han behöver mig. Blir en tuff tid. Gråter Bara inget händer med magen.

Får jag oxå hänga på September tråden på FB fast jag har BF 3 okt?? Är dock helt säker på att hon kommer i september då jag vägrar gå över tiden. Tror inte läkarna tillåter det.

• Bus Norpan

Tack för allas omtankar. =) 

Ida: Förstår din oro, spec nu om du börjar få dåliga värden. Du har ALL rätt till att vara extra "jobbig" så känner du något konstigt åk in igen. Man är naturligt oroligare runt de veckor man mist barn innan. Dock tycker jag att dom kan ju sätta igång dig tidigare inte ska du och barnet behöva lida för att h@n ska få lite mer fett på sig. När vi fick Linnéa satte dom igång mig för att vattnet minskat lite (under en värme bölja), mest för att dom tyckte att det var inget att dra ut på.

Ang BB: Hos oss finns det patient hotell. Har dock aldrig varit där. Sist var jag kvar 2 veckor eftersom vi låg på neo en tid sen fick vi va på en spec avd bestående av två rum på vanliga BB. Det var faktiskt rätt ok att dela rum med en annan och min man passade på att jobba så vi fick mysa när vi alla var hemma igen. =)
    Får se hur det blir denna gång.

• Bus Norpan
    Edds Jag skulle ringt in för att höra vad dom säger. Havandeskapsförgiftning är inget att leka med.
    När dom la in mig (när jag väntade Loppis) så låg mitt blodtyck inom ramen, men för mig hade den stigit mycket.
  • Bus Norpan
    Frokenpilla skrev 2012-08-04 16:20:43 följande:
    Jag fick höra hela graviditet att "det är inte som på film" .

Tror du jag fick en chock när mitt vatten gick, precis som på film i vecka 38+1! det sa "klick" sen bokstavligt forsade det ur mig. Inte nog med det, för sen kom också värkarna som på film. Dvs jag hade aldrig hanterbara värkar utan jag fick direkt fruktansvärda ohanterliga värkar med 2 minuters mellanrum. 2 timmar senare var jag öppen 6cm...4 timmar senare var jag öppen 10! hej och hå... Hade tänkt mig:

1. Jag skulle gå över minst 2 veckor (som alla i min släkt gjort).
    2. Vattnet skulle sippra lite, om det ens skulle gå av sig självt alls.
    3. Jag skulle först få som mensvärk och kunna hantera verkarna hemma, på BB skulle jag hinna bada, vanka i korridorerna och äta chocklad mellan värkarna.
    4. Det skulle vara en pojk. Ut kom en tjej.

Hoppas på en mindre chockartad förlossning denna gång... 
    Låter som min första grav. =) Dock gick jag över 10 dagar. Först gick slemmis sen forsade vattnet. In till BB och allt tog bara fyra timmar
  • Bus Norpan
    Flax Du får dricka mycket mer. Det är säkert därför du plusat. Min BM sa att det var vanligt när det är varmt ute att man får spår eller plusar.
  • Bus Norpan

Vanlig enligt min BM Jag hade oxå en 1:a sist då sa hon att alla hade haft det den dagen. Dock får den inte öka.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012