Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan
    StarStruck skrev 2012-08-14 21:09:44 följande:
    Alltså, hur lång tid kan det ta nu innan bebisen är ute?
    Är ju förstföderska så jag fattar att det inte lär sätta i gång inatt:P 
    När jag fick min första tog det bara 4 tim. Men när vi kom in till FL träffade vi ett par från vår föräldragrupp då hade dom varit där i 33 tim. 
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    eiramis skrev 2012-08-14 22:47:06 följande:
    Är så avis på er som snart får se era små. Känns som jag har en evighet kvar själv (bf 25/9). Vill också få min snart.
    Jag har BF 3/10.... Långt dit!!
  • Bus Norpan
    Svahnfrun Det går men det är trångt.
    Jag har dock haft mest erfarenhet av Saab den är lite bättre utrymme i baksättet. Där hade vi en bakåtvänd stol och två kuddar. Dock var den bakåtvända bakom passageraren fram. Det var lite trångt.
    Nu har vi skaffat en S-Max med 7 säten, men så är detta nr 4 som kommer. =)

Gu va trött jag är nu. Hade fult upp igår med läkare, handla och begravningsförberedelser. Hade tänkt att softa idag, men det blev städning av bilen och lite tvätt. Skulle kört en maskin till med orkade inte. 
  • Bus Norpan

Har blir det Trygg Hansa igen. Min son har ADHD så att den täcker de typerna av sjukdomar är viktigt för oss. Sonen har Skandia så vi fick INGENTING.

• Bus Norpan

Det är så skönt i vår nya bil att alla säten i 1:a raden har ISOFIX. Skönt med tanke på att ett av de yttre sätena måste vi släppa in den som sitter längst bak om vi åker hela familjen.

• Bus Norpan
    babyboom2005 skrev 2012-08-16 13:39:17 följande:
    Jag är lågtryckare, ligger kring 100/60 när jag är i farten. Men när jag väntade min första son så gick blodtrycket upp till 140/85 på slutet av grav. Min barnmorska bara skrattade åt mig som oroade mig för mitt *höga* tryck, men jag mådde pyton av det och har sprängande huvudvärk. Sådant borde vara lite individuellt tycker jag.
    Under min förra grav tog dom hänsyn till att jag brukade ligga mellan 60-65 i under tryck så när det steg över 85 la dom in mig och på torsdagen blev jag förlöst för minskad vatten mängd.
  • Bus Norpan
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-16 20:21:53 följande:
    Carfreak, jag va lite som din sambo i min första graviditet. Hade skyhögt blodtryck och risk för HF. Barnmorskan så till mig att vila, visst så jag och åkte till jobbet har eget företag så det fanns inte i min värld att sluta jobba, var dessutom i flyttagen då vi precis köpt hus, så sprang med kartonger och hängde gardiner hela kvällarna för grejen va dem att jag mådde inte dåligt. Det är inte alltid man gör det av HF så.det är svårt att fatta när man mår prima. Det va först när min mamma så att HF kan ge mig en stroke och att jag kanske aldrig skulle kunna ta hand om mitt barn som poletten trilla ner, för hålla sin bebis vill man ju. Hoppas hon lyssnar på dig men försök lyssna på henne också så kanske ni kan mötas halvvägs.
    Jag fick en stroke en vecka efter att vi mist Scott pga bl HF.
  • Bus Norpan
    Angie99 skrev 2012-08-16 21:10:34 följande:
    MariaN: Ja så säger de flesta. Varför påstår BM och informationen på sjukhusens hemsidor att det inte gör ont? Hur kändes det efteråt? Tog det lång tid att läka? Nån sätesbjudning tänker jag inte göra så om jag gör vändningsförsöket och det misslyckas så blir det KS, det är bestämt.

NICU: Du som jobbar lite med det, rekommenderar du vaginalt? En kompis sa att mamman knyter an bättre till barnet efter en vaginal förlossning pga hormonerna som utsöndras eller nått sånt.

Kaksmulan1: Ja jag har inget emot att gå igenom själva förlossningen, det är ju liksom det det går ut på. Men nu känns det som jag helt plötsligt fått ett val och då blir jag lite mer osäker. Det kommer ju förhoppningsvis fler barn och då blir det säkert vaginalt.

Jag skulle vilja att de gjorde ett UL, kollade läget, berättade mer om KS och att jag sen fick en dag på mig att fundera. Nu var det precis som om så här ska du göra. Hon bara ringde och sen fick jag en lapp med en tid. Så, kl 9 på måndag så hon bara. Vad ska jag göra då? fick jag fråga. Kändes lite som hon tog beslutet åt mig.
    När vi miste Scott ville jag bara ha KS. Då sa BM bland annat att det är bättre att "spara" magen från KS tills det behövs akut. Då är det enklare och snabbare för läkarna att få ut barnet när dom inte behöver tänka på de gamla snittet.
  • Bus Norpan
    NICU skrev 2012-08-22 19:12:56 följande:
    Läser om amning etc... och måste "puffa" för bröstmjölksdonation!

Har ni mycket mjölk, är friska och inte äter tabletter som påverkar amningen - så ta kontakt med neonatalen eller BVC eller BB i eran stad och hör med villkoren. Man får oftast hyra pump gratis och får ersättning (en liten summa för besväret) men det är GULD värt för alla småttingar som föds innan vecka 32 - som inte har någon annan man som de kan få än donerad bröstmjölk!
    Önskar att jag fick!!!
    Har oxå alltid haft väldigt mycket mjölk. Men eftersom jag äter trombyl får jag inte donera (har jag för mig iallafall), bara amma mitt eget barn. På 4 månader hel ammade jag och la upp ett lager i frysen som räckte ca 3 månader. 
  • Bus Norpan
    Flax Tycker att om du blir lugnare av att ha ersättning hemma så ska du det. Ibland kan det va skönt att ha spec om det inte funka för då kan man lugna bebisen och försöka igen när alla är på bättre humör. Tänk dock på vilken typ av napp och nappflaska du har, välj en som är bröstliknande tex MAM. Men kolla annars vad som finns hos babybutikerna och råd fråga dom.
  • Bus Norpan

Ååååå Smurfan87!!! Gråter
    Hela mitt hjärta blöder!
    Va hemskt att höra om er stora förlust. Minns själv hu jobbigt det var och smärtan ni befinner er i nu. 
    Se till att stöd er och ta hand om varandra. Nu behöver ni varandra mer än någonsin. 
    Du vet var vi finns när du behöver oss och en del av oss är oxå änglaföräldrar.

Ta hand om dig!
    Många Styrkekramar!!
    och än en gång beklagar jag eran stora sorg. 

• Bus Norpan

Äntligen i kapp. :) Har inte orkat hänga med över allt. Grattis till alla bebisar igen så jag inte missat någon. Imorgon är det förhoppningsvis vår tur. Berättar för er när hon kommit. =)

• Bus Norpan

Lemis: Styrkekramar till er alla! Hoppas det går bra i morgon. Dom är duktiga här i Lund. NELE: Jo det stämmer att vårt BF var den 3/10 men blev igångsatta igår i v.38+0 En snabb igångsättning blev det. Ca 9 timmar tog det och slutet gick snabbt. Lite dramatiskt blev det med navelsträngen runt halsen och värkar som tog slut. Allt gick dock bra fast man var rädd i slutet. 3750 g vägde hon och är 50 cm lång.

• Bus Norpan

Va skönt att OP gick bra Lemis! Tänkte mycket på er i helgen där jag låg på sjukhuset inte så långt från er. Hoppas allt fortsätter att gå bra. Styrkekramar!!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012