Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Hej!

Hänger på denna gruppen med. 
    Väntar mitt fjärde barn och har BF den 28 sep på min födelsedag.
    Klassas som högrisk efterson vi mist t killar sent i graviditeten, men där efter fått en livlig tös som idag är 4½.

Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-04-15 18:49:28 följande:
    Längtan: ha ring bm. Min bm säger till mig att jag får komma när jag vill om jag är orolig. Har iof inte sagt nåt om angelsounden....

Jag köpte min för under 400:- på teknikmagasinet.se
    Tänk om jag hade haft den förra graviditeten. Slippa att springa till spec.MVC stup i ett.
    Får se hur oron är denna gång, den har tyvärr redan börjat. Trodde jag kunde hålla den på avstånd i alla fall till v.20-23.
    Förra gången så störde jag Linnéa i magen bara för att inte få en ångest attack. Vill sippa det denna vändan.
  • Bus Norpan

Jag gick ut med nyheten i dag på FB =)
    Jag la upp en bild från KUB UL och skrev om min stora dotter som fyller 16 år idag.
    Det gick snabbt för dom att se att datumet var bara ca 1 månad gammalt.
    Faktiskt lite kul med tanke på att så få visste om det.

Min BM har redan lyft frågan om sjukskrivning eftersom jag är högrik grav, men jag skulle vilja försöka jobba iaf tills semestern och sen fortsätta va hemma. Men vi får se hur det artar sig. Jag jobbar med reservdelar till bilar så det förekommer ju en heldel tunga saker, men jag ser till att killarna får hjälpa min. T.o.m min chef hjälper mig med det tunga godset.

Var föresten hos BM igår. Fick höra hjärtljudet =) så skönt med alla inbillningar man har. Tog med gubben in kase of.. Allt var bra för utom att mitt järnvärde dalat. Så jag ringde min vanliga läkare så att jag får dom på recept istället. Dom tycker det är bättre att börja ta dom innan det rasar.

Är det någon som har koll på vad som gäller ang arbetskläder?? 

• Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-04-18 15:51:43 följande:
    Dottern började på nya dagiset idag! Började då fundera på hur jag ska göra när jag ska lämna när jag har nyfödd. Vill inte gärna lämna bebis i vagnen utanför dagis.
    Mina föräldrar kommer köpa en babybjörn miracle till oss, men den går väl inte använda från nyfödd?
    Funderar nu på om jag ska köpa en easyhug som kan användas från nyfödd.
    Kostar ju bara 450 så den är ju inte så dyr....
    Har ni några råd?

Kram på er!
    Jag hade sjal till loppan och tycker den är helt underbar. Kändes nästan som att magen var tillbaka och hon kunde sova, vara vaken utan att hon var i vägen eller kändes tung. Den kommer jag köra hårt på igen. Svampskogen här kommer vi!!

Klart att rekommendera den. 

Som bilstol har vi en Acta DUO Logic. Helt underbart att bara behöva en eftersom den är från nyfödd till 4år. Sitt delen har till och med handtag och hjul så att man lätt kan använda den om man tex blivit snittad.
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-04-18 22:08:21 följande:
    BusNorpan: åhhhh svampskogen! Mitt andra hem!!
    Plockade 70 liter gula kantareller och 50 liter trattisar förra året....
    Visst är det härligt. Hitta de oxå jätte mycket. Tyvärr så har vi inte så mycket skog här omkring bara en massa åker. ;P  Men jag har  lite ställen som man slåss med en massa andra. Hoppas på att iaf komma ut och plocka lite fast man är höggravid då.
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-04-20 07:54:56 följande:
    Splink och busnorpan: vad är skillnaden mellan sjal och bb miracle att ha i skogen?? Kram
    Personligen tycker jag att barnet sitter/ligger närmre och bättre i sjalen och den följer barnet bra. I BB kan barnet inte ligga ner, dock är det lite lättare att ta på den än sjalen. Men man lär sig snabbt. När barnet blir större så kan man bära den även på ryggen. Sedan såg jag att dom rekommenderar BB tidigast från 3,5 kg och 53cm. Min tös var 6v tidig och vägde 2,5 och var 42cm och jag använde min sjal från att hon var två veckor.
    Som sagt lite av en smak sak i det stora hela är dom ju bra till att ha i skogen. Solig 
  • Bus Norpan
    eiramis skrev 2012-04-21 11:04:54 följande:
    Gjorde bikarbonattestet idag v17+6, helt tyst, inga bubblor, efter mycket omrörande fortfarande helt tyst. Tolkar som flicka.
    Gjorde det testet även i v11 el 12, då fräste det lite och jag tolkade som pojke.
    Ska bli spännande att se på tisd vad det som ligger där inne, längtar med skräckblandad förtjusning. Är så rädd att något ska vara fel samtidigt som jag vill se mitt lilla knytt.

Vad är det för test?? Har aldrig hört om det.
    Vet exakt hur du känner. Var liv rädd innan KUB UL att bebisen inte skulle leva. Har fått det beskedet två gånger runt v.24 och det inget man vill att någon ska uppleva. Jag får vänta på mitt UL till den 2/5 men jag känner hur den sprattlar runt där inne. Solig Så den dagen blir det en stor undersökning eftersom jag ska göra ett flöde innan, men allt känns bra just nu så det ska nog gå bra. Skönt att dom håller koll på bebisen så tidigt.
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-04-21 13:10:20 följande:
    Busnorpan: lånar alltså sjal av vännen....

Helt perfekt Solig då kan du ta den som passar för stunden.
  • Bus Norpan

Får prova det testet. Blir en lite kul grej. 

• Bus Norpan
    Skoogish skrev 2012-04-22 10:28:41 följande:
    Förresten!

Söker lite tips och spanare! Sambon är en inbiten Volkswagen-nörd och älskar speciellt gamla bubblor och bussar. Så... Jag undrar om någon har tips på baby-saker som har med VW-prylar att göra? Vill så himla gärna ha filt, mobil, gosedjur, kläder, leksaker, bestick, tallrikar, glas, flaskor bla bla bla - ja, lite vad som helst :)

Så om ni vet nåt eller ser nåt, så skulle det vara snällt om ni hojtade :)  
    Åk till en VW försäljare. Vi har en ur söt sparkdränkt på jobbet just nu. Innan hade dom även en babymössa. Be dom i butiken att  titta i ETKAns del som heter family life. Där är även en bil (typ Bobcar) som är en bubbla. 
    Kan se vad jag kan hitta för art.nr
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012