Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Den lilla M skrev 2012-05-01 06:47:10 följande:
    Då va man uppe med tuppen igen, förstår inte vad morgon pigg jag är numera. Sover aldrig längre än till 6!

Ush vilken dag jag hade igår, var till min BM, å så skulle vi lyssna på hjärtljuden. Hon höll på länge, vred och vände med dopplern. Men INGET!! Jag ser att hon ser lite blek ut (för att inte tala om hur blek jag var). Så säger hon jag tyckte att jag hörde rörelser men jag hör inget hjärtljud, det är lika bra att du åker in till gynakuten och kollar (dem har ingen ultraljudsmaskin där).
    Så åkte till gyn och fick vänta i ca 1,5timme (vilket kändes som flera år i sammanhanget). Väl inne hos läkaren så mätte hon först livmodertappen, kollade efter vätska i buken (VUL) sen kollade hon med vanligt ultraljud på magen å där var min lilla prinsessa. Hjärtat slog precis som vanligt och hon höll precis på att vakna å verkade allmänt sur över att vi störde henne Flört.  

Pust ni må tro att jag var helt känslomässigt slut igår efter allt det här. Läkare sa att det är ovanligt att man inte hör hjärtljud i min vecka (21+3) men det händer ibland om fostret lagt i vissa positioner där dopplern inte "kommer åt". 

Kan ju tillägga att jag inte känner några tydliga rörelser ännu, å läkare trodde inte att jag skulle göra det förens runt vecka 24 pga att min moderkaka är placerad i övreframkant.

Hoppas ni alla får en trevlig och solig första maj!!

Kram på er 
    Usch va jobbigt för dig. Me hu va skönt att hon bara gömt sig. Solig
    Har varit med om samma upplevelse, men tyvärr utan ett lyckligt slut.
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-01 10:55:44 följande:
    gud va jag tyckeer tiden går sakta. har fär mig att tiden flög fram när jag väntade sonen... härligt med sol idag, dock har lilleman feber och vi fåe hålla oss inne, ska nog ut och peta i rabatterna när han sover middag dock! ni som är omföderskor, va det nån som födde före BF, prematur, och hur resonerar ni och er BM inför denna graviditeten? 
    Med Linnéa blev jag igång satt i v.34 pga minskad vatten mängd så dom ville inte chansa pga killarna vi miste i v.23 + v 25 
    I morgon ska jag även till spec.MVC för planering och flöde. Det ända som jag vet i dagsläget är att jag kommer ofta gå på UL. 
  • Bus Norpan

RUL gick  bra här med en frisk tös (antagligen då det inte var givet, bara 98% säker gissade hon) Solig
    Kanske lite besviken och det känns lite taskiga men jag önskar mig en lite påg. Skäms
    Men jag vet att jag kommer vara lika lycklig oavsett kön när jag har den livs levande i min famn. Solig 
    Det blev bekräftat att jag misstänkte rätt att jag har moderkakan i framvägg. Därför det "känns" så lite sparkar. Sen var det ju lite kul att bli igenkänd av barnmorskan på spec.MVC. Cool
    Tyvärr flyttades jag bort från september Rynkar på näsan så det blev den 3/10 istället. Jaja... Men jag tror dock än på september.Drömmer

Skoogish: Gu var retligt att det blev så och riktigt kasst att din man missar att se underverket.

• Bus Norpan

Glömd ju gratulera er andra till er fina UL

• Bus Norpan

Pojk namn är lätt och tilltals namnet är redan bestämt sen många år (James) och andra namnen det är redan nästan bestämt. Dock gillar jag Håkan (andra namn) men manen hatar det.
    På flick fronten är det nästan öken...
    Vi är inne på Embla, Idun ev ett amerikansk namn dock ska sista namnet (ej tilltal) vara Beverly som blir lite kul med vårt efternamn Hill. Skrattande 

• Bus Norpan
    NeLe skrev 2012-05-03 08:49:44 följande:
    Vad fina namn ni har, här är pojknamnet bestämt men har inga tjejnamn på kartan... Illa! Har tänkt på det dag och natt i ett pr veckor nu men finner inget som direkt passar
    Förstår känslan.... Hittar inget som jag fastnat för. 
  • Bus Norpan

Alla mina barn och änglar har tre namn. Lite släkt och lite namn som vi gillat.

Isabella Janina  Cathlin 

Isabella efter min mamma. Cathlin är ett släkt namn från 1700-talet som mamma hittade då det inte var en Janina som kom till värden.

Claes Johannes Daniel 

Claes heter alla först föda pojkar i min fars släckt. Johannes var min mors önskan innan hon dog, så den var ju självklar. Daniel är efter deras fars bror. 

Charles Einer Cutlass

Älskar namnet Charles Hjärta  Einer hette min mans "farfar" och Cutlass är en bil Tungan ute ett roligt namn

Scott Elias Assar

Scott är ett namn vi gilla. Elias fastnade jag för (båten Elias). Assar ännu ett namn jag gillar och en gubbe i byn. Skrattande

Isabella Linnéa Elisabeth

Isabella = min mamma (då var det 10 år sedan hon gick bort) Linnéa fastnade jag för undre graviditeten och Elisabet efter hans mamma.

Och nu är det öken i hjärnan på tjej namn. Pojk namn är ju så lätt. 

• Bus Norpan
    Em: Här är en Skåning till Cool Bor utanför Dalby.

Min bebis är lugn som en filbuke. Rynkar på näsan  Inget att hänga i julgranen för en orolig mamma. Tycker det är jobbigt att känna så lite spec när man har sina ångestattacker. Har suttit i ett trångt obekvämt baksäte (med två vuxna till) i 60mil utan att någon (förutom min man) brytt sig att jag hade ont i mage och höft. Åker inte så långt igen om jag inte kan sitta bra.
  • Bus Norpan

Hej alla nykomlingar!

Jag har BF 3/10 Rynkar på näsan blev flyttad över gränsen. Fast Loppan plockade dom ut 6 veckor för tidigt så det blir kanske en september tös iallafall. Solig

Jag rekommenderar Emmaljunga City dou. Där kan man välja om man vill har en city korg (lite mindre) eller en vanlig ligg del. Har haft jätte nytta av den. Säker och stabil och nu för tiden är dom oxå slimmade. Har tidigare berättat om att ett fyllo på 150kg trillat över vagnen när loppan sov i den. att hon överlevde är helt och hållet vagnens förtjänst. Vi har haft stor nytta av vagnen då loppan sov ute var dag (om ej för kalt) Där sover dom bäst och får ett bra immunsystem. Har även en "grov" paraplysulky  som e  bra till typ affären och små turer.

Spink: Helt klart att du ska prata med BM det kan ju vara något allvarligt och är det inte det så är det inget att oroa sig för. Tänk om något skulle va fel och det upptäcks försent. Hoppas du blir bättre snart. Solig

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012