Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Jag hade oxå en skötbedd som man bara tar fram vid behov. Men  det går lika bra med en handduk eller det underlaget i skötväskan. Vi bodde jätte trångt när loppa var nyfödd. Inneboende hos svärfar så vi hade min mans pojkrum och gästrummet där det stora barnen bodde. 

Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    shopahollic skrev 2012-05-08 20:32:22 följande:
    Idag var det äntligen Rul, bebis vägrade flytta på sig och det gick inte att få en profilbild hur mycket hon än ruckade och försökte få h*n att flytta på sig. Sambon sa att bm hade nämt bebisen vid "han" en gång, jag märkte inte det dock så kanske är det en lillebror i magen ;) Stämmer isåfall bra med alla drömmar jag haft över att det är en pojk.
    Bebis fick iaf en OK stämpel i rumpan och det är huvudsaken :)

Har rulbild i bloggen.
    Haha du är inte ensam. Min bebis gömde huvudet i bäckenet så jag fick gå på toa och röra på mig en stund. Sen kunde hon se "tillräckligt" av munnen men bilden va "dålig" men jag ska ju dit snart igen så tar dom en extra koll.

Själv gifte jag och min man oss på Charles beräknade BF dag (ja det blev dagen efter för att svärmor inte tyckte att en torsdag var lämplig) så till hösten är det sju år. Så all planering fick gå snabbt. Men det var skönt att ha något glädjande efter all sorg.
  • Bus Norpan

VABar idag. Rynkar på näsan Fast senast vabade jag i november, så på den punkten kan man inte klaga.

Kräksjukan har slagit till hos dagmammorna. Inte kul när så många drabbas.

• Bus Norpan

Har oxå haft det jobbigt och "ont" och "tung" i magen de senaste dagarna. I förgår tappade jag humöret på jobb åt en arbetskamrat Skäms för jag var orolig. Magen var mjuk och hon sparkade flera gånger, men ändå. Oron är dock befogat eftersom de "jobbiga" veckorna närmar sig. När jag kom hem la jag mig på soffa vilket var frustrerande då vi håller på att stor städa och gå igenom alla skåp och rum. Detta borde bli klart innan helgen. Hemskt att titta på min flitiga tös och inte kunna hjälpa till. Hade det inte blivit bättre hade jag ringt spec.mvc för extra koll. Igår när jag hjälpte till dock i mindre skala (vek mest tvätt) fick jag ont igen. Vila och sen gick det över. Får prata med BM när jag ska dit den 21.

Ska passa på att vila nu när jag VAB:ar. 

• Bus Norpan

Jag tänker gå denna gången. Sist jag gick i en sådan grupp var 1996 =D
    Kan va kul att gör det igen. 

• Bus Norpan
    Lemis skrev 2012-05-11 12:20:21 följande:
    Usch något fruktansvärt har hänt våra vänner i vårt kompisgäng. Det fick en son som dog. Fullt gånget. Helt sjukt. Jag är förkrossad och kan inte fatta att sånt kan hända. Varför?
    Alltid lika hemskt när det händer. Beklagar deras sorg. Det bästa du kan göra för dom är att vara där och dela deras sorg när dom behöver. Det tar tid att lära sig att leva med och att bearbeta. 
    Styrkekramar till er alla. Hjärta 
  • Bus Norpan
    Lemis skrev 2012-05-11 18:12:28 följande:
    tack för alla era tankar och tips på hur jag jag/vi kan stötta våra vänner. Vi vet inte varför detta hände och de ligger fortfarande på sjukhuset. Jag har drömt mardrömmar hela natten och får panik ibland när jag tänker på dem.

Jag var ju väldigt ledsen när jag fick utomkveds och förlorade en äggledare och mindre chans att bli gravid, jag vet liksom hur helvetet ser ut där nere i det svarta hålet, så jag hoppas verkligen att dem tar sig upp.

vad ger man till en familj som mist sin son, sin lillebror??    
    Ja en blomma. Har dom trädgår kanske du kan ge dom något som kan finnas kvar som ett minne till pojke.
    En sak som jag uppskattade att jag fick av min svärmor var en bok. Läste den inte direkt men jag var sjukskriven ett bra tag efter så då hade jag tid.
    En sak som är viktig är att du inte tar avstånd fast det kan vara svårt för dom. Spec med tanke på att du är gravid. Jag hade jätte svårt med att se gravida magar. Bebisar var lättare dock. 
    Du kan tipsa om 
    finns på FB.
  • Bus Norpan
    Tessi1983 skrev 2012-05-12 10:42:15 följande:
    Sitter och försöker lära mig någonting om barnvagnar herre gud vilken djungel!!!

Har någon av er nått bra tips och råd? kombi eller duo och vad är bäst? prisvärda märken? och vart sjutton köper man dem hahaha! Jag ger nästan upp innan jag ens börjat leta Glad.

Nån som vet någon bra butik att klämma och känna på vagnar i Uppsala alt norra stockholm?
    Emmaljunga. Den har räddat vår dotters liv. (Fick en ny av killen (på 150kg) som trillade över den)
    Har en City duo med ligg korg.
    Sen får du ju tänka vilken typ av vagn du behöver. Tex ska du bara ha den när du shopar eller går du mycket på grusvägar, har ni mycket snö mm. 
  • Bus Norpan
    Wolf skrev 2012-05-12 17:19:43 följande:
    Hej tjejer!
    Har inte haft ork att vara här. I torsdagskväll blev det förlossnigen för mig då mina SD vägrade ge med sig fast max dos bricanyl.Men CTG kunde inte registrera sammandragningar fast jag hade det. Det togs en del prover för att försöka ta reda på vad det var (har inte fått svar ännu, men de skulle höra av sig om det var nått som skulle åtgärdas) För jag hade både SD och extremt ont på höger sida, kunde knappt gå.
    Men tappen var ungefär som sist bara några mmkortare men fortfarande lång och sluten, så det var bra nyheter.
    Men moderkakan är fortfarande alldeles för nära öppningen :(

Det ska bli skönt att få fara till läakaren nästa vecka igen och se hur det ser ut, har haft SD varje dag sedan dess. Men men med medicin så är de inte lika starka som de var då i allfall som tur är. Och skrutten rör sig.

Men jag blev lite orolig eftersom vi var precis runt de dagarna då vi förlorade vår ängel.

Men nu känns det bättre, inte alls lika onda SD :)
    Ojojoj!!!
    Håller tummar och tår att dun buse stannar kvar ett par veckor till.
    Vilken vecka är du nu i??
    Skönt att det känns lite bättre med hjälp av medicinen, det räcker med en ängel ju.
    Tur att du lyssnade på din kropp.

Styrkekramar!!
  • Bus Norpan
    Wolf skrev 2012-05-12 20:57:58 följande:
    Jag är i v.24 (23+3)
    Men det så bra ut än så länge, och det är ju bra :).
    Det var min man som fick mig att åka in, han tjatade på mig ett tag så tillslut ringde jag in.

Men det är skönt att de har så bra koll på mig sedan tidigare. Och det kändes skönt att jag inte behövde läggas in för att stoppa det. Jag känner att jag har betydligt mer SD denna ¨gång än tidigare gånger, fast det hör ju till att det blir mer och mer för varje graviditet.

Jag känner mig ändå rätt lugn, jag tror vi kommer att hinna över v.36 innan denna lilla kommer :)      
    Skönt att du är på rätt sida i alla fall och va bra din man är som ser till er så bra. Solig
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012