Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-04-22 11:20:29 följande:
    www.volkswagenmerchandise.co.uk/home.php dom har babykläder, haklappar mössor och extremt snygg bobbycar till barnet...
    Haha missade detta inlägget... Jaja jobbar man där så gör man. Haha
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    Splink: Jag hade nog införskaffat någon kortärmad boddy med för det kan va varmt även i September. Sen kan man ju ha en tunn långärmad tröja under el över.

• Bus Norpan
    Spegeelbild skrev 2012-04-24 07:41:54 följande:
    emmaljunga duo edge-09 nån som vet nått om en sån barnvagn är bra? ska kolla på en sån i dag ;)
    Har själv en Emmaljunga City cross -09. Är mycket nöjd. =)
    När tösen var 1 år och vi var på semester trillade en 150kg kille över hennes vagn där hon låg och sov i vår dåvarande Emmajunga -07 (likadan som den vi har nu). Det ända som hände var att chassit blev skevt och ett fäste till suffleten som gick av.
    Linnéa klarade sig jätte bra. (Killen mindre bra). Från början hade vi tänkt ta vår sulky för att få mer plats i bilen. Än idag tackar jag vår lyckliga stjärna för att vi tog Emmaljungan.

Edge är ungefär samma vagn. Ligg delen är större.
    Rekommenderas iallafall av mig.

• Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-04-24 14:39:16 följande:
    Nele: det är precis tvärtom! Har man moderkakan i bakvägg är det lättare att känna eftersom du inte har en "kudde" i fram som dämpar rörelserna.
    Har du den i framvägg känner du ofta rörelser senare då just moderkakan är i vägen i fram. När bebis sparkar in mot ryggen känner man oftast inte det.
    Fick brukar man få lite större mage om man har moderkakan ifram....
    Jag känner väldigt lite sparkar långt ner lite. Kanske min moderkaka sitter där med. Får se på onsdag nästa vecka.
  • Bus Norpan
    Wolf skrev 2012-04-24 17:28:17 följande:
    Jag har förlorade antagligen sonen  p.g.a av GBS, vattnet gick och de kunde inte rädda honom.
    Och de andra 7 är MF och MA.
    Sedan har jag två levande barn.
    Beklagar eran sorg och grattar till det nya livet!
    Själv är jag oxå mamma till två söta änglasöner. Solig 
    I morgon är det Charles dag och då firar vi honom.
    Jag tappade moderkakan i v.23 med honom.
    Han skulle fyllt 7 år. Tänk va tiden rusar på...
  • Bus Norpan

Med Scott misstänker dom havandeskapsförgiftning samt proppar i moderkakan. Han miste vi i v.25+0. Dock har min hematolog sagt att min sjukdom (som dom hittade efter) är en stor bov i dramat. 

• Bus Norpan
    emselott skrev 2012-04-25 13:45:52 följande:
    Och jag beställde mamma-arbetsbyxor igår (jag har inte kunnat knäppa knapp eller gylf på ett par månader...). Synd bara att leveranstiden är ca 5 veckor... Jag hoppas det blir en varm vår så jag inte fryser häcken av mig när jag blir tvungen att gå med rumpan bar på jobbet Flört
    Finns det arbetsbyxor??? Vart hittar man dom??
  • Bus Norpan
    Wolf skrev 2012-04-25 10:06:14 följande:
    Ja det varint en rolig historia. Men jag antar att du får gå på regelbundna kontroller så att det inte händer igen? Tar du blodförtunnande medicin också?
    Jo det blir nog lite mer kontroller. En massa UL och flöde senare i graviditeten. Så var det iallafall med Linnéa. Får se vad dom säger på Spec.MVC när jag ska dit i samband med RUL. Utöver min vanliga medicin tar jag en spruta Innohep var dag.
    Men det är det värt. Solig
  • Bus Norpan
    eiramis skrev 2012-04-25 18:51:27 följande:
    Måste bara få gnälla lite. Sover 12-16 timmar/dygn. Får absolut inget gjort eftersom jag den lilla tid jag är vaken och inte är på jobbet så är jag så trött att jag bara ligger i soffan. Pratade med bm idag, men iom att jag hade så fina värden vid inskrivningen så trodde hon inte att det var järnbrist men att jag kunde ta järntabletter ca 3 dagar/v för säkerhets skull. Tror inte heller att det är järnbrist utan att det är en kombination av gravidtrötthet och att jobba med omedicinerad ADHD. Men det hjälper ju inte att jag vet varför. Jag får ändå inte ihop vardagen längre. *suck* Min sambo får ta hand om typ allt, men han är sjukskriven för utmattningsdepression för tillfället så han har inte heller så mycket energi.
    Känner igen mig mycket, fast jag inte har någon ADHD. När jag kommer hem från jobb vill jag bara lägga mig på soffan. Just nu är det mycket på jobb. Försöker att få de stora barnen att hjälpa till med städningen men det är inte så lätt. Den äldsta är i ena stund hjälpsam och nästa tvär. Sonen har ADHD och då blir det en massa tjat när fokus på städning inte är på topp. Sen är det loppan som är 4 år och tror att ordet städa betyder dra fram alla leksaker. Stackars man som drar ett tungt lass.
  • Bus Norpan
    Superbia skrev 2012-04-25 21:27:39 följande:
    Jag fick förresten höra av en vän till min mamma härom dan att det alltid kommer vara synd om mitt barn som blir fött i september. Hennes son (min barndomskompis) är född i början på september och har typ skällt på henne hela livet för att han var sist med allting; moppe, körkort, krogen osv. Har inte ens tänkt tanken att september skulle vara en "dålig" månad. Mina första barn är ju födda ännu senare, slutet på oktober, så tänk vad synd det måste vara om dom Flört
    September är en jätte fin månad att fylla år i!!! Talar av 35år erfarenhet.Solig
    En av mina bästa vänner är född den 31/12. Han började ett år senare skolan, så han va ju alltid först....

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012