Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

JePaLuLi skrev 2012-06-02 08:16:03 följande:
    Att fylla dagarna blir nog inget problem här iaf. Med två små killar som ska aktiveras och den bästa årstiden som erbjuder hur mycket som helst!

Har heller aldrig varit sjukskriven. Min bm ville sjukskriva mig nu, men jag ville vänta och se om jag fick gp beviljad istället.

Bättre att va sjukskriven för det är man ända till barnet kommer. Har för mig att GP har en gräns innan barnet kommer.
    Cathlin
  • Bus Norpan
    JePaLuLi skrev 2012-06-02 08:16:03 följande:
    Att fylla dagarna blir nog inget problem här iaf. Med två små killar som ska aktiveras och den bästa årstiden som erbjuder hur mycket som helst!

Har heller aldrig varit sjukskriven. Min bm ville sjukskriva mig nu, men jag ville vänta och se om jag fick gp beviljad istället.

Bättre att va sjukskriven för det är man ända till barnet kommer. Har för mig att GP har en gräns innan barnet kommer.
    Cathlin
  • Bus Norpan
    Dag och natt Vad skönt att allt ser bra ut på TUL Nu när dom har koll på ditt flöde så kommer det säkert att gå vägen och så kommer du ju få se bebisen på UL fler gånger. Solig
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    eiramis skrev 2012-06-03 16:13:55 följande:
    Lotta är nu funnen och denna historia fick tyvärr inget lyckligt slut.
    Beklagar Gråter
    Styrkekramar
  • Bus Norpan

Vi har typ allt redan dock måste vi skaffa en ny bil. Skrattande
    Så ett extra babyskydd kanske då vår (duo logic) är lite klumpig att flytta mellan bilarna. (Vi bor på landet så man måste ha bil om man vill ta sig någon stans.)
    Så då hamnar vi väll runt 2000:- till bebisen allt som allt. 

• Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-06-07 12:12:17 följande:
    MnM2010: bor du i närheten av mig då :).

Födde första barnet i Lund och nu blir det KSS. Jag har jobbat av och till på förlossningen i Skövde (2003, 2004-2006, 2009, 2010) och jobbar nu i sommar!

Underbar personal, mysigt, familjärt, bra läkare. Har bara gott att säga om förlossningen i Skövde. Har trots allt jobbat tre år på Malmö förlossning i också. Åkte till Lund för att föda min dotter så du kan ju räkna ut vad jag tycker om Malmö förlossning.

NÄL har jag inte hört nåt om, inget dåligt iaf.

Men känner ingen som fött där.

Lycka till!

Skulle aldrig kunna tänka mig att föda i Malmö. Hade turen att tillhöra de sista som blev förlöst i Trelleborg. Underbart BB. Min son fick jag -98 på ÖSK. Trevlig upplevelse där ifrån. Sen har jag 3 förlossningar i Lund under olika omständigheter. Personalen har alltid varit vänlig och omtänksam. Så även denna gång blir det Lund. Dom har tillgång till allt om något skulle gå på tok.
    Cathlin
  • Bus Norpan

Kul madrass Skrattande Själv brukar jag ha en tunn kudde under magen när jag ska sova.

Nu måste jag bara kräka av mig lite!!
    Är så förbannad på mig själv att jag tappade min ny mobil i toaletten på jobb...
    Råkade lägga den i bakfickan. Jävla skit att jag ALLTID ska lyckad med det. Så förbanad att jag inte säkerhets kopierat den tidigare bara när den var ny. Grrr.. Mårrr... 
    Alltid ska det va något som går fel. tex Får man bra lön jag då lyckas man få en fortkörnings böter. Men det  är ju bara små sakerna utav allt som gått fel i hela mitt. Trötta mig!!!

• Bus Norpan
    eiramis Jag tycker helt klart att du ska göra det du känner är best för er. Om du mår bra nu under graviditeten ska du inte ta mediciner som påverkar barnet. Skulle situationen ändras får man ju ändra sig. Det viktiga är att man är beredd på att det kan behövas.
    Jag har oxå svårt med att komma ihåg gympa påsar, lappar, möten mm. Inte fan är man en dålig förälder då. Om man inte inser sina fel och brister då är det ju värre. Är man två kan man ju allt hjälpa varandra, man hittar små knep i vardagen. Tex skriva in saker i telefonen (bra med en back upp ifall man tappar den i dasset.) Lika så kan man ju be dom på barnets förskola att på minna en igen dagen innan. 
    Har själv haft en tuff tid efter pojkarnas död och min stroke. Min man har tagit / tar en stor del av hushållet när jag varit sjuk och än idag har jag "dåliga" dagar. Så du kommer bli en underbar bra mamma. Alla har vi brister, bara man vet om dom och vågar ta till hjälp vid behov.

Styrkekramar till dig!!
  • Bus Norpan

När jag hosta och nyser om det var ett tag sedan toa besöket. Brukar korsa benen för att slippa läckage.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012