Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

Superbia skrev 2012-07-02 22:34:29 följande:
    Det där är lite lustigt. När jag påpekar för vårdpersonal att jag är rädd för nålar tittar de skeptiskt på mig och frågar nästan om jag skojar. De syftar väl på att jag har piercingar och tatueringar lite här och var, men för mig är det en helt annan sak än att få en nål inkörd i ådrorna liksom. DET är skitäckligt!
    Min man är lika dan. Han älskar tatueringar men hatar sprutor.
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    LillStinis skrev 2012-07-02 23:08:04 följande:
    Är det någon som vet hur man kan göra. Min förra son var nästan 5 kg och 54 cm lång. Den graviditeten gick jag upp 8 kg och jag är normalviktig. För att ha lite extra koll så har jag gjort glykosbelastning och ska göra ett tul i v38. Om det visar sig att det finns tendenser till att det blir en stor bebis igen, vad gör man då? V38 är ganska tätt inpå, vad hinner man göra?
    Om bebisen är stor så sätter dom igång dig inom de närmsta tiden så att bebisen "blir" mindre.
    Fast lite sent tycker jag att det känns. 
  • Bus Norpan

Kan bara instämma. Solig
    Så skönt att slippa gå över tiden och bara vänta, vänta. Då ser man iallafall slutet.

• Bus Norpan
    Edds skrev 2012-07-03 09:30:51 följande:
    kanske jag har stått för lite på alla fyra den senaste tiden ;) Det sägs ju att de är en bra ställning för bebis att lägga sig till rätta HAHA

får nog nämna de åt mannen idag :P
    Solig ;)
  • Bus Norpan
    Lis skrev 2012-07-05 22:11:09 följande:
    måste bara fråga...
    har alla här skaffat betal-försäkringar?
    jag har bara 2 såna dära gratis-varianter...
    Jag har skaffat en betalförsäkring. Jag vet att jag har en risk om att bli inlagd samt mist 2 barn, så för mig var det självklart. Sen har ja tagit en gratis via facket.
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-07-05 22:53:54 följande:
    NICU: nä som tur var jobbade jag inte igår. Men det var rätt full fart ikväll också.
    Extra jobbigt psykiskt med två IUFD också. Jag hade ju ingen av dom men det känns i hjärtat.
    Fick avsluta mitt pass ikväll med en manuell plac lös och blodförlust på 2.2 liter. Tråkigt med tanke på fin förlossning och jag kände paret.
    Dock fick jag en mysig stund med tillmatning av en bebis född 36+0....
    Jag jobbar tors, fre, lör kväll och sönd dag, så jag missar dig!
    Ta hand om dig och hoppas det blir lugnt när du ska jobba!
    Kramis
    Usch va jobbigt. Måste va extra jobbigt nu när du själv är gravid.
    Kram
  • Bus Norpan
    Superbia skrev 2012-07-05 22:55:21 följande:
    Det här är kanske inget man ska prata om i den här tråden (inte än i alla fall), men ni som jobbar på förlossningen; hur ofta är det som en förlossning slutar riktigt illa, så illa att mamman eller barnet dör?
    När vi träffade prästen som hade våra begravningar så var det första döfödda barnet han begravde. Han var hel för krossad när vi kom dit igen inom ett år med samma anledning. 
    Sen tyckte han det va extra kul när han fick döpa Linnéa. =)
  • Bus Norpan
    TheFamily skrev 2012-07-05 23:29:46 följande:
     Som tur var så har min bebis sparkat hela kvällen...lugnar för stunden iaf...
  • Bus Norpan

Snart åker vi till flyget för att åka till Stockholm och hämta vår nya bil. Solig
    Blir en minisemester med familjen.

• Bus Norpan

Saknar min säng! Har vaknat jätte ofta. Tora att hotelltes säng är för mjuk!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012