Inlägg från: Bus Norpan |Visa alla inlägg
  • Bus Norpan

Vi som väntar smått i September 2012

H44 skrev 2012-05-16 10:10:32 följande:
    Bus norpan: och vart hittar jag livförsäkringen? När ska den tecknas
    Gå in på Trygg Hansas hem sida. Där hittar du den under gravid.
    När som. Gäller från v.22 eller när du betalt. 
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Bus Norpan
    Wolf va skönt att UL gick bra och att mk flyttat lite på sig. Solig
  • Bus Norpan
    Dag och natt skrev 2012-05-17 20:41:59 följande:
    Jag ska höra med BM om hon ska boka in mig med tid för läkare igen så vi får diskutera de här sakerna. Det är ju inte så konstigt att jag inte har mer än trombyl eftersom det inte var förrän i tisdags som han såg detta med flödet, innan det har de såvitt jag minns inte tittat flödet - och med Wilma såg de aldrig något fel med flödet (vi vet inte orsaken till hennes tillväxthämning). Men nu vet de ju och då vill jag hellre att de agerar än reagerar när det kanske börjat bli komplikationer av det. Har tid hos bm på torsdag! Nej jag går inte hos spec faktiskt. Vi hade ett bra samtal med läkaren efter vi hade skrivit in oss och varken hon eller vi kände just då att vi behövde alla extrakontroller där, utan bara vi fick ett par extra ultraljud i vissa veckor lugnade oss. Men som läkaren sa nu, så får vi sätta oss ned med läkaren på mvc nu och prata om och vilka extrakontroller vi behöver. Går du hos spec?

Nu har jag precis kommit hem från min gravidpilates! Det är så skönt! {#emotions_dlg.flower}

Vad skönt att moderkakan har flyttat på sig Wolf!! 
    Jag går både hos spec och vanlig BM. Förra gången gick jag enbart hos spec, men nu vet dom lite mer om vad som gjorde att vi miste pojkarna. Men vi får se hur det artar sig så om en månad ska jag in på ett nytt flöde med in riktnig på moderkakan och tillväxt.
    Jag har en sjukdom som heter Essentiell trombocytos och den gör att mina blodplättar fastnar lättar med varandra och bildar proppar, dom ökar även i antal och blir onormalt många. Samt gör den att moderkakan lättare kan lossna. Så risken att mista barnet om man inte är under behandling är 30-40% utöver den normala. Hade jag inte fått min stroke efter Scott så hade dom kanske inte upptäckt den innan vi blev gravida med Linnéa, eller så hade man kanske vaknat en vacker dag som en grönsak.
    Hos Scott upptäcktes inte häller tillväxt felen för än jag fick åka in akut för smärtor i magen.

Nä nu måste jag få lite energi... Inte lätt med en sjuk man hemma. Skrattande
  • Bus Norpan
    Bus Norpan skrev 2012-05-17 21:21:42 följande:
    Haha... 58% en pojke... Jag kan alltså fortsätta att hoppas till nästa UL. Skrattande Solig
    Glömde ju säga att alla test jag har gjort har sagt pojke. Bara BM på UL som sagt flicka.
    (Har inte gjort bikarbonattestet)
  • Bus Norpan
    FijaLija skrev 2012-05-17 22:20:45 följande:
    Jag tycker det är lite roligt/spännande med sånt här :D
    Skrock är grejer det ;)  
    Ja det e jätte kul. =)
  • Bus Norpan

Jobbar oxå fast jag har sovmorgon. Men det fick jag inte.. Vaknade lite efter kl 5 av att en kokhet man och kunde inte somna om. Skrikandes

• Bus Norpan
    Dag och natt skrev 2012-05-18 09:42:28 följande:
    Det låter som om ni har bra kontroller nu iaf så jag hoppas verkligen att allt ska sluta lyckligt denna gången. Usch jag blev så ledsen häromdagen när jag började tänka på det här så jag trodde jag skulle mista vårt barn igen. Det är svårt att skydda sig från såna känslor, att man inte ser hur det här ska sluta lyckligt när det inte har gjort det hittills. Men det känns bättre nu, ska som sagt se till att vi får bra uppföljningar på detta på mvc. 

Hoppas din man blir bättre snart, en man som är sjuk tar mycket tid haha.

Känner igen de känslorna allt för väll. En extra styrke kram till dig! Jag var ofta på MVC när jag väntade Linnéa bara för att jag inte kunde övertyga mig själv att allt va bra. Nu när jag fick min BM på spec.MVC så kom hon ihåg mig och sa kom nu in så fort du blir orolig så lyssnar vi. Så skönt att dom minns en och vet hur mycket som ska till innan man vågar va till last, fast det är ju skönt att dom påminner en att det dom är där för.
  • Bus Norpan
    Choccolat skrev 2012-05-18 10:14:17 följande:
    Jag är lite sen på bollen.. men var det Gravidföräkring Extra, trygg hansa, 1195 kr som dom flesta kom fram till va bra?

Japp =)
  • Bus Norpan
    emselott skrev 2012-05-18 10:07:00 följande:
    Jag jobbade mitt första pass på första skiftet igår och HJÄLP vad trött jag var efteråt! stiga upp kl fem och vara på jobbet 06.00-18.15. Det är tur att jag bara ska jobba så i tre skift, fram till midsommar, för jag tror inte jag fixar det längre än så.
    När mitt skiftlag kom i morse visade det sig att de kör morgongympa innan de börjar jobba. Rätt kul att se ett gäng byggnadsarbetare, gravallvarliga och iklädda full mundering stå och göra knäböj och klappa sig på rumpan. Jag hängde förstås också på och måste sett minst lika lustig ut med putande mage och byxor som inte går att stänga.. :D
    Nu ska jag fortsätta jobba, innan jag somnar med ansiktet nere i tangentbordet!

Härlig syn =D
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012