Dag och natt skrev 2012-05-17 20:41:59 följande:
Jag ska höra med BM om hon ska boka in mig med tid för läkare igen så vi får diskutera de här sakerna. Det är ju inte så konstigt att jag inte har mer än trombyl eftersom det inte var förrän i tisdags som han såg detta med flödet, innan det har de såvitt jag minns inte tittat flödet - och med Wilma såg de aldrig något fel med flödet (vi vet inte orsaken till hennes tillväxthämning). Men nu vet de ju och då vill jag hellre att de agerar än reagerar när det kanske börjat bli komplikationer av det. Har tid hos bm på torsdag! Nej jag går inte hos spec faktiskt. Vi hade ett bra samtal med läkaren efter vi hade skrivit in oss och varken hon eller vi kände just då att vi behövde alla extrakontroller där, utan bara vi fick ett par extra ultraljud i vissa veckor lugnade oss. Men som läkaren sa nu, så får vi sätta oss ned med läkaren på mvc nu och prata om och vilka extrakontroller vi behöver. Går du hos spec?
Nu har jag precis kommit hem från min gravidpilates! Det är så skönt!
Vad skönt att moderkakan har flyttat på sig Wolf!!
Jag går både hos spec och vanlig BM. Förra gången gick jag enbart hos spec, men nu vet dom lite mer om vad som gjorde att vi miste pojkarna. Men vi får se hur det artar sig så om en månad ska jag in på ett nytt flöde med in riktnig på moderkakan och tillväxt.
Jag har en sjukdom som heter
Essentiell trombocytos och den gör att mina blodplättar fastnar lättar med varandra och bildar proppar, dom ökar även i antal och blir onormalt många. Samt gör den att moderkakan lättare kan lossna. Så risken att mista barnet om man inte är under behandling är 30-40% utöver den normala. Hade jag inte fått min stroke efter Scott så hade dom kanske inte upptäckt den innan vi blev gravida med Linnéa, eller så hade man kanske vaknat en vacker dag som en grönsak.
Hos Scott upptäcktes inte häller tillväxt felen för än jag fick åka in akut för smärtor i magen.
Nä nu måste jag få lite energi... Inte lätt med en sjuk man hemma.