Inlägg från: moonlaiz |Visa alla inlägg
  • moonlaiz

Vi som väntar smått i September 2012

åååh vad underbart det var med ultraljud. allt var fint med bebis å det var en vilding! 
    den gjorde dessutom tummen upp på bild, antar att den ville förmedla att den mår fint!

uträkningen stämmer perfekt. fortfarande 6 september som BF!

underbart!!! 

• moonlaiz

jag har lämnat in schema på dagis om 15 timmarstider nu!
    jag har två arbetsveckor kvar, sen har jag semester två månader å sen hp 2 månader=)
    snart ska jag hem å njuta av graviditeten till max! 

• moonlaiz

ursäkta.. kanske en dum fråga nu, för nu hänger jag inte med. ang ultraljud och längder. hur långa var era bebisar på ultraljudet kring v 18? jag var på UL v18+0 och bebisen mätte 17,3 cm.
    är det väldigt långt eller mäter de på olika vis? 

• moonlaiz

fijalija, massor av lycka till er idag=)

ang yrsel å så, så har jag som flera andra haft problem av och till... tror det beror på antingen järnvärdet eller blodtrycket, det som känns lite skeptiskt är att det liksom inte bara är ett "fall"... det sitter liksom i en hel dag. allt snurrar, bokstavligt talat å jag blir illamående och yr! 

• moonlaiz

längesen jag skrev i tråden nu. det har varit så fint väder här så har inte haft nån vidare lust att sätta mig framför datorn...
    inne i v 22 i alla fall, å bebis bökar runt som aldrig förr, och här om dagen fick mannen känna bebbe utanpå magen för första gången!

i fredags var min sista dag på jobbet, så nu har jag två månaders semester å sedan havandeskapspenning!
    jag njuter!

hoppas att livet leker lika mycket med er övriga som för mig! just nu är det underbart att vara gravid! 

• moonlaiz

Eddie Bo Andreas om det blir en grabb, med eddie som tilltalsnamn 
    och blir det en tjej har jag ingen aning=)

tips? ska passa fint med Wilma! 

• moonlaiz
    H44 skrev 2012-05-07 14:10:44 följande:
    Hallå alla september mammor :) här kommer en till! Är beräknad till den 11/9. Vore kul att hänga med er här.. Nu har vi börjat fundera på vagn.. Vad har ni tänkt köpa/köpt.. Jag är sugen på en Swift men många säger att den kan vara för liten eftersom bebisen födds i sep å behöver mer å mera kläder å växer då..! Vad säger ni om en baby travel?? Många funderingar blir det :)
    vi har köpt oss en baby travel amsterdam. ganska liten som sagt, men den kommer gott å väl räcka! våra barn har då inte velat ligga i liggvagn när de varit 3-4 månader, och dit räcker det absolut!
  • moonlaiz

vatt på bm besök idag.

min bm fixade inte att mäta mitt sf ordentligt, hon tyckte det blev för högt, så hon skulle ordna ett TuL för att kolla upp,  å det tackar vi inte nej till!

allt var i alla fall bra, HB 109 så börjar med hemofer idag.
    hjärtljud 136, bm tror det e  en pojk.

vad ligger era bebbars hjärtljud på? 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012