Inlägg från: moonlaiz |Visa alla inlägg
  • moonlaiz

Vi som väntar smått i September 2012

Jag blev inlagd när jag väntade dottern för långsam vattenavgång. Inom 3 dygn vill dom ha ut bebisen i vårt landsting (Blekinge).

• moonlaiz
    Lis skrev 2012-08-04 15:11:47 följande:
    hur var det när du hade det? hur mkt vatten kom liksom?
    min stora fasa... vet inte varför jag har fått det så på huvudet men kan inte släppa det ...
    mitt vatten gick faktiskt när jag satt å kissade. jag slutade liksom aldrig kissa å hajjade att nåt var galet=)
    försökte knipa av, men det gick inte...

det rann på rätt bra, räckte definitivt inte med binda. sen när "allt" vatten hade gått så fortsatte det sippra tills hon var ute på grund av nybildning av vatten=) 
  • moonlaiz
    Virvelvindan skrev 2012-08-05 11:16:09 följande:
    Har vattnet gått får du inte bada.
    Ja inte här iaf..

Packa ner det du :)
    Nix inget sånt vad jag vet.
    Hade en teckenblödning men det var någon timma innan jag badade.
    inte här heller. inget bad, dock varma duschar å det var skönt=) 
    dessutom kollar de inte i onödan hur mkt man öppnat sig om vattnet gått pga infektionsrisken!

• moonlaiz
    Edds skrev 2012-08-06 09:45:37 följande:
    Tjejer, hur ofta tar de urinprov på er ? Jag är så fundersam då jag inte lämnat kissprov på över 4 veckor .. känns ju rätt så viktigt nu den sista tiden? Det känns som om de riktade in sig så otroligt mycket på mina blodprover att mycket annat har kommit i skymundan..

Jag väntar iallafall nu att BM skall ringa upp så jag kanske kan få komma in och lämna kissprov, är lite orolig över uvi då jag kissar onormalt mycket senaste dagarna, visst att bebis trycker på, men från kl 21 igårkväll till 09 idag har jag kissat 9 gånger, inga småskvättar och jag har inte heller druckit allt för mycket.. har hållt på såhär hela helgen..

måste även höra varför det kommer blod i råmjölken och vad de beror på när jag ser så jäkla suddigt nu helt plötsligt. hoppas hon har något vettigt svar :)

och än en gång GRATTIS förstis, helt otroligt och underbart hoppas ni får ha lillen hos er !! :)
    jag har inte lämnat urinprov sen inskrivningen!
    ska till min bm i morrn och där kommer jag att lämna urinprov oavsett om dom vill det eller ej. har haft slängar av yrsel, illamående och dubbelseende. att man har bra blodtryck behöver väl inte alltid vara ett säkert kort?? 
  • moonlaiz
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-06 10:15:11 följande:
    Jag har lagt till Jessii i september gruppen på face, hon var med här i början och ville gärna vara med

kan du lägga till mig tro? Mona-Lisa Svensson heter jag på fb och har en mjukiskatt som profilbild =)

• moonlaiz
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-06 11:00:56 följande:
    Vad ska blodtrycket ligga på egentligen? Vad är normalt? Jag har ingen aning..... Sist så låg mitt i 130/ 90.... men det var ok??
    ingen aning, mitt ligger kring 112/60
  • moonlaiz

alltså, shit vilket levande sedan igår...

känner av bebis ett par tillfällen om dagen i vanliga fall, men sen igår förmiddags har jag kännt av den nästan hela tiden!
    det e mysigt såklart, men man kan ju undra över varför dessa plötsliga förändringar?

kan det ha att göra med att det snart e dags att lugna ner sig för att samla kraft tro? 

• moonlaiz
    StarStruck skrev 2012-08-07 21:20:22 följande:
    Bläää, alla verkar städa och orka hur mycket som helst! Jag vill bara sova, det känns som att jag håller på att bli förkyld också:( bebisen ger mig ingen lugn stund heller.
    samma här. lämnar lilltjejjen på dagis å går hem å lägger mig, ställer klockan så att jag kan hämta henne, sen latas det resten av dagen=) 

tänkte mig så mycket förut, hur mycket man skulle hinna med nu när man går hemma, men jag klarar inte av nånting längre! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012