Inlägg från: moonlaiz |Visa alla inlägg
  • moonlaiz

Vi som väntar smått i September 2012

när jag låg på förlossningen och fick dottern hade dom så bra service där inne=)
    jag blev serverad kräm å vatten å mackor å allt var det va hela tiden! kräm va bra kan jag säga, för man e inte särskilt sugen på att äta nåt direkt! blöjor stog de för och de hade sånna megasexiga, men skitbra bindor! helt okej toapapper också måste jag säga och bideer eller vad det heter jämte alla toaletter utifall att=)

godis kan va bra att ta med=) jag gick ner å köpte i kiosken! möjligen nån tidning eller så att läsa under bb vistelsen, för det kan vara rätt långtråkigt där om man får stanna ett par dar... jag fick stanna i 7 hela dar med dottern!

denna gången kommer jag inte heller att ha pappan kvar under hela vistelsen, för han får fara hem till dottern ju! 

• moonlaiz
    Virvelvindan skrev 2012-08-09 09:26:30 följande:
    Jag tyckte även öronpropparna var guld när det var mycket bebisskrik i rummen bredvid men det är som sagt individuellt hur känslig man är ;)
    Mina killar har sovit som grisar första dygnet.
    Men det kan de ju bli ändring på igen..
    här hörs det inget mellan rummen typ. det var så tyst å lungt på BB.
    de flesta får egna rum.
    kommer ihåg att det var en mamma som låg ensam i dubbelrummet jämte oss... jag var lite bitter för att jag och mannen min var intryckta i ett litet enkelrum med en resesäng! 
  • moonlaiz
    Virvelvindan skrev 2012-08-09 09:32:53 följande:
    Hehe ja här skulle nog de flesta vara glada för att "bli intryckta" på ett rum då de flesta delar..

Det skiljer mycket på förlossning och bb-vård i Sverige.
    Åtminstone hur lokalerna ser ut..
    ja, det e stoor skillnad!

jag e glad för att det e som det är här! i stort sätt aldrig några problem. 
  • moonlaiz
    Lemis skrev 2012-08-09 09:42:41 följande:
    Ni som packar bebisväska. Eller det kommer vi alla göra. Men har ni med en tunnoverall till bebis eller kör ni på filt bara. Det kan ju vara varmt i september med.
    jag har packat ner en jacka bara, sen har jag en filt med och skulle det bli kallt så kan man lägga den om benen=)
  • moonlaiz
    StarStruck skrev 2012-08-10 11:14:25 följande:
    Väckte min sambo vid 23 igår, en timme efter att vi la oss. Jag hade sjuk halsbränna och det enda som hjälper för min del är glass. Så vi åkte till Mc DonaldsHjärta
    Han åt också en, han sympati åt Solig

Jag har tänkt klura på mitt förlossningsbrev nu ihelgen så jag kan ta med det och visa för min BM nästa vecka men jag har ingen aning om vad jag ska ta upp och hur jag ska formulera mig. Jag hittade ett jättebra brev här på FL för ett tag sen men det hittar jag såklart inte. Någon som har en bra mall för förstföderskor som inte vet ett dugg?    
    vi får en mall av bm som vi ska klura på. en så kallad födelseplan.

där står följande frågor:

* har du tidigare erfarenheter att berätta om?
    * vad har du för önskemål inför förlossningen?
    * vilka smärtlindringar tror du passar dig bäst?
    * finns det någon annat vi bör känna till för att kunna stödja dig/er på bästa sätt?
    * har du några tankar om amning och tidigare erfarenheter av det?
    * vad förväntar du/ni er av tiden på BB?

hoppas det kan vara till någon hjälp! 
  • moonlaiz
    babyboom2005 skrev 2012-08-14 15:46:00 följande:
    Ska köpa en ny skötväska men kan ej bestämma mig. Vad har ni? Jag funderar mellan en willvin eller Oioi....
    jag har köpt en oioi!

superfin å rymlig, dock lite tunn i materialet tyckte jag. 
  • moonlaiz
    Edds skrev 2012-08-14 22:10:59 följande:
    ja altså för tanken slog mig liksom igår när jag fick i panik springa på toa 3 gånger under dagen och det var väääldigt lättskitet så att säga. Vore underbart att få undvika !

Någon som redan fött barn som vet hur man gör ?:)
    många sjukhus erbjuder laxerande inför en förlossning. 
    vårt gjorde det inte, och visst, det kanske inte var det första jag tänkte på när jag låg där å skulle föda sist, men allvarligt talat så tyckte jag att det var det jobbigaste under hela förlossningen... när jag inte kunde hålla det inne mer å låg och gjorde ner mig.

dom är jätteproffsiga, och tar bort allting meddetsamma, så man slipper skämmas, och visst, nästintill alla gör det, men jag tyckte det kändes dumt!

hoppas du får laxerande innan om du vill=) 
  • moonlaiz

köpte hem mjölkersättning idag, vi var tvungna att ge dottern sånt på grund av att hon inte gick upp i vikt av min bröstmjölk! hon gick ner nästan 1 kilo den första veckan! från 3675 till 2800.

så för att vara på den säkra sidan=)

men det kändes konstigt att gå där i barnhyllorna igen=) 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012