Inlägg från: moonlaiz |Visa alla inlägg
  • moonlaiz

Vi som väntar smått i September 2012

Edds: när jag väntade Wilma för 5½ år sen var jag med om väldigt svajjande hjärtljud. det kom mer mot slutet av graviditeten. tror dom var uppe på 180 i vecka 35. som tur var hade jag en lugn bm som tog det lungt och efter en stund lugnade dom ner sig och jag kunde lungt gå hem. 

på fl sen var hon lite stressad å mätte hj över 200. men min förlossning tog också 36 timmar!

hoppas att allt lugnar ner sig så att du kan njuta av slutet på graviditeten, nu tycker jag livet e riktigt härligt=) 

• moonlaiz

idag vart det TUL för oss=)

bebis vägde runt 2,2 idag.(v32+4) +6% ca. räknas väga 3,5 vid fullgånget!

allt såg jättebra ut, lite knepigt att mäta flödet då bebis bara viftade med händerna hela tiden, men det blev bra i alla fall=)

läkaren sa "han" hela tiden när han pratade om bebisen. ska man ta det som ett tecken på att det var en pojk? vi frågade aldrig vad det var, å visste inget sen innan heller. TROR på pojk, men är inte säker=)

i så fall är det en liten Eddie=) 

• moonlaiz

ni här i tråden som jobbar på förlossning å så, hur är det att göra vändningsförsök på överviktiga. 
    jag har mycket bukfett om man säger så och har en bebis som pendlar mellan säte och tvärläge och har så gjort i ett par veckor. bm förbereder mig på ev snitt... kommer de att försöka sig på vändningsförsök först tror ni? är inte det svårare med övervikten?

• moonlaiz

vatt hos bm idag.

ett lugnande besök=)

hb 120
    bltr 109/61
    vikt 2 kilo plus sen inskrivning
    sf mått 34
    hjärtljud 130

bebis har ändrats från tvärläge till att ha sjunkt ner i bäckenet med huvet men är ruckbar=) 

• moonlaiz

de flesta här inne har väl förstås fått megabröst i samband med graviditeten... det fick jag sist med=)

men nu börjar jag undra, är i v 35 och har fått betydligt mindre bröst! fyller inte ens upp halva kupan längre... e det vanligt? 

• moonlaiz

jag har liksom haft min vanliga bh hela tiden fram till nu, D kupa, å nu e brösten som bortblåsta. var på bröllop i helgen å fick ta på mig en B kupa liksom... 

• moonlaiz
    Frokenpilla skrev 2012-08-01 09:38:41 följande:
    Misstänker att bebisen fixerat sig eller håller på. Det har ilat i några veckor fram och tillbaka, känns som den stångar sig ner liksom, och nu kan jag knappt kissa fast jag är kissenödig hela tiden. Ungefär som när man väntat för länge med att kissa...!! kissar jättelångsamt, så misstänker att jag har ett huvud som trycker på...fler som har liknande? varenda gång jag ställer mig upp blir jag kissenödig också...!
    ja, kisseriet e jobbigt nu!
    känner mig kissenödig hela tiden, men kommer knappt nåt när man går=)
    sen väntar man länge å tror att nu kommer världens flod, då kommer en saktfärdig yttepytte mängd, sen e det klart=)

tror bebisen fixerat sig de senaste dagarna, då jag kännt ett obehagligt liksom dunkande i magen nertill... 
  • moonlaiz

min mage har sjunkt betydligt sen igår! vilken lättnadskänsla! jag känner mig knappt gravid längre! 

en sak jag oroar mig lite över är den väldigt plötsligt mörka urinen jag fått. typ nästan brun i färgen. jag dricker mycket kan jag tillägga, så den borde inte vara koncentrerad direkt!
    igår var jag yr, illamående och nästan lite dubbelseende, men det gick över på ett par timmar, så jag ringde aldrig fl...
    ska till bm på tisdag så då får hon kolla urinen å allt annat! 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012