Inlägg från: moonlaiz |Visa alla inlägg
  • moonlaiz

Vi som väntar smått i September 2012

Ja, jag dricker Heeela tiden! Minst 3 liter vatten om dagen! Vatten e den enda drycken jag får ner!

Järnvärdet låg i förra veckan på 141, så nån brist på det har jag då inte.

Är ofantligt trött fortfarande. Går in i vecka 14 i morgon. Min bm sa bara att det var normalt med trötthet ännu...

• moonlaiz

min bm ringde nyss...

RUL den 5/4.

skulle även ta om min blodproppsanamnes då det var lite oklarheter, så det var order om stödstrumpor meddetsamma!
    (min mamma fick stroke vid 40 års ålder, därav ökad risk)

förra graviditeten flöt på utan en enda krämpa, denna tycks jag skulla ha allt man kan få? 

• moonlaiz
    StarStruck skrev 2012-03-06 14:35:26 följande:
    Men vad nervös jag blev, jag vet ju att han inte säger nej ^^
    Vi fick en "Boken om mig" som vi har fyllt i lite i och så finns det en spalt där man ska fylla i när man träffades och flyttade ihop osv och idag fyllde jag i förlovningsdag med dagens datum och tejpa dit ringarna så får han titta igenom den sen ^^
    Jag tyckte det var lite finurligt!
    lycka till idag=) vad mysigt!

• moonlaiz

jag måste bara propagera en snabbis för vaginal förlossning innan vi lämnar diskussionen!

det var det häftigaste min kropp varit med om.
    visst, det är ingen dans på rosor att föda barn, men att ha varit med om en förlossning är väldigt häftigt!
    det tog mig 36 timmar, men känslan när dottern kom ut å allt bara släppte är mäktig! 

• moonlaiz

v 15 idag! det går framåt! å det e så underbart!

det har förmodligen varit på tal innan, men frågar igen... Hur länge tänker ni jobba? 

• moonlaiz

själv kommer jag sluta jobba väldigt tidigt!
    jag har rätt tungt arbete så kommer få havandeskapspenning juli och augusti.

innan dess hade jag tänkt ta ut min semester å bara njuta! så 1, alternativt sista maj kommer jag att gå hemma å strosa=)

när det gäller namn så ville vi ha charlie från början, definitivt om det blev en tjej! men, så får min bästa vän barn innan oss å de har bestämmt att deras son ska heta charlie, (helt omedvetna om vårt val).

nu e det så svårt att ändra sig. killnamn har vi nog Eddy och tjejnamn, clara, freja, ebba eller bella. 

• moonlaiz

jag måste fråga er om det är nån annan som lider lika hemskt som jag av huvudvärk och om det finns något att göra åt det?

jag har haft huvudvärk konstant nu sen vecka 7 ca. är i vecka 15 nu! det är hemskt! ibland så illa att jag måste släcka ner överallt för att ens kunna vistas annanstans än i sängen.
    jag är trött på det och allt blir lidandes!
    jag dricker massor å järnvärdet ligger på 141...  

• moonlaiz
    Edds skrev 2012-03-12 09:51:01 följande:
    jag har haft huvudvärk nu, inte så hemsk som du beskriver, men en irriterande molande huvudvärk som pågått i några veckor nu, som hela tiden finns där och stör mig.

Jag hade bra järnvärde och dricker massor. Men det som hjälper mig är nässpray, eftersom jag har en dov liten nästäppa som jag först misstog som förkylning, men med vanlig koksaltlösning klarar jag mig ganska bra iallafall
    för mig är det så illa att jag funderar på att ta ut obetald semester på jobb på grund av att jag helt enkelt inte klarar av att gå dit snart! 
    jag är helt gråtmild av huvudvärken hela tiden! 
    ska ta kontakt med min bm och få hennes utlåtande först! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012