Inlägg från: moonlaiz |Visa alla inlägg
  • moonlaiz

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-03-19 22:17:10 följande:
    Jag välkomnar föressten härmed ett nytt symtom: HALSBRÄNNA
    halsbrännan från helvetet har dykt upp här med!
  • moonlaiz

jag norpade faktiskt åt mig en barnvagn i måndags, sista dagen på erbjudandet på babyproffsen. 
    en babytravel amsterdam inklusive hårdlift, marinblå för 3500=) det är fin och jag är nöjd, även om det känns i tidigaste laget!

• moonlaiz

i natt föddes min gudson!
    nu får jag njuta av massor av bebismys i väntan på vår egna lilla buse=) 

• moonlaiz
    Superbia skrev 2012-03-21 07:17:01 följande:
    Jag grinar också för allt känns det som. Om någon vinner pengar på tv och gråter för att de blir glada, eller om någon säger något fint om sina barn/föräldrar, då är det ju kört, haha! För att inte tala om sorgliga saker. Som tur är är jag ganska isolerad så de flesta känsloyttringar sker framför tv:n Flört
    haha, lipar framför postkodmiljonären gör jag.. hahaha, känner mig astöntig!

• moonlaiz

vägde mig ikväll, ligger på plus 1 kilo!

jag har kännt av riktiga buffar i magen nu två kvällar på raken! är i v 16+3!
    Det gör mig så lycklig!!! 

• moonlaiz

en lite annorlunda fråga! hur har ni det med vad man kanske kan kalla för munhygien?
    det är nämligen så att i förra graviditeten så började mitt tandkött att växa, det växte ner över framtänderna och var inte så snyggt så jag fick liksom plåga mig själv för att få bort det!

nu har det kommit denna gången med, fast denna gången går det ner över några kindtänder. inte lika jobbigt, men gör ont vid borstning å så...

är detta ett vanligt fenomen eller är jag ensam?

kan ju tala om också att det gick tillbaka av sig själv direkt efter förlossningen sist och enligt tandläkare fanns det ingen förklaring...?

så... nån klok människa här? 

• moonlaiz
    FijaLija skrev 2012-03-27 21:21:44 följande:
    Oj! Jobbigt! står det inget om det på 1177.se? Det måste ju ha med den ökade blodmängden att göra? hjälper det inte att tandtråda? tänkte om det gör ont när du borstar? och skaffa en extra soft tandborste?
    jag har redan extra mjuk tandborste å med tandtråd "skar" jag liksom av det extra tandköttet. använder plackers å sköljer mkt med flor nu när munhygienen är lite wierd!

får kika lite på nätet å se om jag blir klokare! 
  • moonlaiz

knallar in i graviditetsvecka 18 idag=) en vecka till ultraljud och jag mår äntligen helt okej igen. trött som vanligt, men ingen huvudvärk och allt annat är toppen!

om en månad slutar jag jobba! tar 2 månaders semester samt 2 månaders havandeskapspenning, då ska jag leva livet å njuta av min och 5 åringens egentid i väntan på bebis=) 

• moonlaiz

3 dagar till rul idag.  och endast 4 veckor kvar på arbetet! 

känner att april månad kommer gå snabbt och kommer vara en alldeles toppenmånad!

en stor aprilkram till alla blivande mammor idag=) 

• moonlaiz

igår kände jag bebisen hela kvällen. små ryckiga bumpar en bit under naveln. jättemys! nu börjar det bli allvar!

första barnet gick allt verkligen så långsamt tyckte jag, men nu har veckorna bara försvunnit och i morgon är det redan 19:e graviditetsveckan... hujedamej! 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012