Inlägg från: moonlaiz |Visa alla inlägg
  • moonlaiz

Vi som väntar smått i September 2012

Champagne skrev 2012-02-21 08:57:46 följande:
    Monnlaiz: hur är dina hbvärden? Lågt järn kan ju göra en ännu tröttare.
    låg på 141! 

• moonlaiz
    FijaLija skrev 2012-02-21 09:16:52 följande:
    Det låter tungt för dig!
    Vad jobbar du med? Jag jobbar inom vården så det finns ju lättare jobb och tyngre jobb... Det som är tungt för mig egentligen är allt gående. Speciellt när man bara får gå dit det är längst hela tiden och springa i alla trappor vi har när vi ska dela ut mat...
    jag jobbar också inom vården, som personlig assistent.
    mestadels arbetar vi ensamma vilket innebär att jag inte kan avstå från att göra något.
    en del tunga lyft osv, vilket jag redan känner att det inte är bra för mig! 
  • moonlaiz
    FijaLija skrev 2012-02-21 11:25:47 följande:
    Åh fy!!
    Jag förstår! Har du "bara" en som du assisterar?
    Kan du inte få byta vårdtagare? En som inte kräver sån fysisk ansträngning? 
    har bara en brukare och jobbar för ett privat företag och har alltså ingen att hoppa till=)

men det ska nog lösa sig.
    ska på glukosbelastning på torsdag och ska rådgöra med min bm om vad som finns att göra... 
  • moonlaiz
    FijaLija skrev 2012-02-21 21:43:14 följande:
    Jag håller tummar att det finns en lösning :)
    tack =)
  • moonlaiz
    Takex skrev 2012-02-23 06:52:50 följande:
    Ni som har barn innan, jag läste i en app att det i början är lätt att missta sparkar för tarmrörelser och tvärtom men vadå tarmrörelser? Går alla runt och känner sina tarmar röra sig? Eller är det gas dom menar? Det känner man väl i så fall eftersom gas tar upp plats..? Hur känns det egentligen? Min mage känns vanligtvis absolut inget alls.. Jag har inte känningar från tarmarna.
    jag har känt första fladdret om man säger så=) 
    går in i vecka 13 idag!

jag känner skillnad på bebis och tarmrörelser på så vis att tarmrörelserna sitter längre upp, och bebissprattel väääldigt långt ner i magen. ett par veckor till så känner man en redig spark! Det är det bästa med hela graviditeten! 
  • moonlaiz

här är en till som inte skulle vilja göra KUB.
    vi blir inte erbjudna heller för den delen, så det är skönt!
    har försökt till bebis ett bra tag, så jag väljer att sätta mitt älskade barn till världen oavsett vad!
    ett barn med ds tex är väldigt kärleksfulla och skulle inte va hela världen enligt mig=)

håller tummar och tår för er alla! 

• moonlaiz
    Choccolat skrev 2012-02-28 16:17:01 följande:
    En fråga tjejer.. ni som blivit daterade via ul eller vul.. hur stora har era småttingar varit och vad sa dom ni var i för vecka då?
    när jag var på vul mätte bebis 28 mm och var ca 9+4,

lika nyfiken som du, då det inte alls stämmer med min äl... 
  • moonlaiz
    Choccolat skrev 2012-02-28 16:21:40 följande:
    Idag mätte knoddis 6,2 cm och motsvarade då v11+6... men enligt mina "tabeller" ska den storleken motsvara typ v12+4 till 12+6.... Spelar iofs ingen jätteroll mer än att jag är nyfiken...
    var hittar man sånna "tabeller"?

jag vet såklart att det är väldigt individuellt och det sägs ju också att flickor är mindre än pojkar, så man vet ju aldrig... 
  • moonlaiz

för oss är folk bara glada=) (vad vi vet)

däremot kan jag tycka att det är lite jobbigt med alla som gått å tjatat om att är det inte dags för en till osv...
    faktum är den att vi försökt väldigt länge, och man blir bara ledsna av det!

men nu har vi en bebis i magen och "pyret" soom den kallas är sååå efterlängtad! 

• moonlaiz

Huvudvärk varje dag! Det är plågsamt! Det dunkar och gör liksom ont bak ögonen eller hur man ska förklara det!

Vet inte riktigt vd man ska göra åt
    Det. Jag vill helst inte käka alvedon varje dag liksom...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012