Inlägg från: moonlaiz |Visa alla inlägg
  • moonlaiz

Vi som väntar smått i September 2012

tagit en middagslur nu och den var sååå underbar! börjar känna mig som en pensionär=)

har varit å inhandlat lite halsbrännetabletter nu i alla fall, så nu hoppas jag inte att varenda vakna minut ska vara med halsbränna!

nu ska vi börja packa, för i morrn åker jag och dottern tillsammans med en väninna å hennes dotter på semester en vecka. ska bli underbart, även om jag kommer sakna gubben!

ha en trevlig helg=) 

• moonlaiz

Sista dagen på semestern här i skummeslöv! Har varit en underbar vecka, dock ligger lillan med 40 graders feber och vattenkoppor!

• moonlaiz
    Kaksmulan1 skrev 2012-06-18 08:23:07 följande:
    Ni som har barn innan, nån som har nått bra tips vid vattenkoppor? Vår son har skrikigt hela natten, sitter här som en zombie innan jag ska till jobbet. Vad gör man för att lindra bäst? Salva eller puder? Vill ha råd!
    vår 5 åring har vattenkoppor just nu! 
    ringde läkaren tidigare idag för att få tavegyl då hon verkligen har extremt med koppor! hela underlivet på henne samt inne i halsen å precis hela hennes kropp e täckt! hon tar det ganska bra trots allt tycker jag.
    mest febern som är besvärande förutom klådan! idomin smörjer vi med vid underlivet så att det inte svider så mycket när hon kissar å så. till halsen går det bra med kall dricka å isglass, för nån mat e det ju inte på tal om!
    resten tar tavegylen! 
  • moonlaiz

glad midsommar på er alla=)

alkoholfri briska på kylning å jordgubb/dajm tårtan står redo!  

• moonlaiz

känner mig så otroligt bakfull å ont i hela magen idag. visade sig vara bebis som vänder sig i magen. spänner åt alla håll å kanter å åter igen sparkar det nertill istället för upp!

• moonlaiz

har ni fått besked om ni fått er gravidpenning beviljad eller ej? jag skickade in papper i goood tid, men har ännu ej fått svar.
    tyckte ändå att jag var ute i god tid denna gången, men det verkar vara så att man alltid ska vänta tills sista minuten?? 

• moonlaiz
    StarStruck skrev 2012-06-26 13:36:32 följande:
    Fler som fått tillbaka sitt illamående btw?
    Jag känner mig som under mina jobbigaste veckor i första trimestern. Illamående och värmevallningar.
    Bara sparkar uppåt och det hjälper laaagom mycket. Dessutom har vi strax över 30 grader inne.
    Nästa vecka är vi klara med flytten, i den lägenheten kan man iallafall få lite korsdrag i, här har vi bara fönster mot en sida och det är där solen är hela dagarna. Fy fan, vad gnällig jag har blivit ;(  
    lustigt att du frågar.

satt med samma tanke innan idag. mår illa som sjutton nu, känner mig väldigt irriterad, trött, hängig å allt det där...
    ja, vi får väl helt enkelt stå ut! 
  • moonlaiz

haha, på tal om drömmar:

jag har börjat få gå upp å kissa 2 ggr varje natt nu.
    det värsta är att jag drömmer om kiss hela tiden.
    drömmer att jag kissar ner mig och om olika sorters toaletter å toaletter som inte fungerar och så vidare=)

haha, det e sjukt! 

• moonlaiz

kaksmulan och svahnfrun, här är en till med samma bf=) 
    hoppas dock på en sen augustibebis! 

• moonlaiz

ringde till fk nyss.

idag hade dom äntligen tagit ett beslut och beviljat hel graviditetspenning! om 10 dagar börjar den gälla, så det var väl på tiden=)   endast 56 dagars handläggningstid

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012