Vi som väntar smått i September 2012
hoppar väl in här om det e ok...
tidigare bf var 31/8, men idag har vi varit på vul och det visade en fin bebis med bf runt den 7/9=)
hoppar väl in här om det e ok...
tidigare bf var 31/8, men idag har vi varit på vul och det visade en fin bebis med bf runt den 7/9=)
går in i vecka 13 (12+0) på torsdag å ska då göra min första glukosbelastning.
någon annan som har glukosbelastning i sikte?
ser ju inte fram emot det direkt!
Edds: alla gör glukosbelastning, men överviktiga eller de som är i riskzonen gör två,
normalt sett gör man en lite senare i graviditeten, kommer ej ihåg vilken vecka.
Eller beror det på i vilket landsting man går kanske?
Mina värde är toppen i alla bemärkelser! Här gör man det för att vara på den säkra sidan! Blekinge bor jag i!
Alla mina vänner har också gjort det, de som behöver!
jag kan ju bara svara på hur det går till här i mitt landsting, och här har det inte med värde och så vidare att göra, utan här ligger det i standardprocedurerna.
glokosbelastning är när man dricker en sockerlösning, och mäter blodsocker före samt två timmar efter. Detta gör man för att utesluta så kallad graviditetsdiabetes.
jag är överviktig så att jag har större risk att få det, därför gör jag en tidig och sedan den som är standard! De som tex har diabetes nära i släkten, vilket tas upp på hälsosamtalet, ligger också i riskzonen och brukar också erbjudas en extra glukosbelastning.
förmodligen är det olika i olika landsting, men vad jag läser här, så bor jag i ett bra landsting då!
hoppas ni som undrade nu fick lite klarhet i det hela vad jag menade=)
hur har ni det med tröttheten nu?
har den börjat avta?
Jag är så trött att det tar kål på mig snart, kämpar på jobb för att inte somna
och orkar inte göra nånting, sova, det går inte, utan jag är trött på ett utmattande sätt!
jag står snart inte ut!