• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

idag var jag föressten och tittade på en vagn. Visningsex kostade 6000 kr. har till ordinariepris kostat 10 000 nånting, tyckte det ändå var bra pris för den vagnen har ju bara stått där och blivit tittad på. det var en mjuk liggdel som man kunde plocka ur den. Med till vagnen följde allt, tillochmed en ståbräda (jag som inte ens har 2 barn) men den var bort tagbar och kommer nog till användning ändå;)  och handtaget var vändbarn, och det fanns sitt del också, stora hjul, 4 stycken. .. fan blev nästan lite supersugen på att köpa den, tror det var BRIO märket om jag inte minns helt fel, är inte så inne i olika märken ! .. Men vad tycker ni, ska man slå till ????

En bilstol också, kostade bara 1500 kr, en sån klickbar som man kan ta ut och in hur mycket man vill och basen sitter kvar i bilen... Kändes himla billigt tyckte min mamma iallafall.. för att vara helt nytt från affär.

• Edds

undra om man kan ha växtvärken i ryggen också? typ en gång i veckan får jag sånna problem med ryggen att jag inte kan göra någonting. Nej, nu får det vara slut på detta !

jag kan inte riktigt dölja min mage längre, men som tur är så kan jag sluta dölja den nästa vecka :)

• Edds
    TheFamily skrev 2012-02-12 09:49:17 följande:
    Här börjar illamåendet ge med sig, skönt. Men man blir lite orolig att nåt är galet.
    Brösten har iof växt ytterligare en stl och är ömma till tusen. Vaknar tom av att de ömmar på natten.
    Gick in i vecka tio idag. 9+0!!
    sju dagar kvar till inskrivning och UL, jippi!
    jag har också inskrivning , eller ja om 8 dagar , 20e feb :D läääängtar !
  • Edds

jag tänkte fråga min bm om jag får lyssna på inskrivningen, men jag tror och andra sidan inte dom kommer gå med på det. Jag har ingen aning liksom vad man har för rutiner här eftersom det är första gången jag är på inskrivning.. men vi får väl se.

jag vill så gärna ha ett livstecken från bebisen igen innan man ska på rul ..

• Edds

jag ska beställa den angelsoundet.. har tittat på det tidigare, men visste inte om jag skulle köpa eller inte, men det känns som att jag ska göra det ändå !

• Edds

oj vad skönt , nu har solen börjat komma fram och det är väldigt vackert med massvis med snö i träden och solen som skiner igenom. Jag har varit på en lång promenad, och kunde inte låta bli att fantisera om nästa vår, när jag har bäddat in den lilla i vagnen och tar långa promenader och bara är hur lycklig som helst !

nu har jag börjat mixa ihop smoothies till lunch varje dag ! riktig energibomb ! så nu ska jag dricka den och även ta min folsyra som jag kom på att jag glömt ta på hela helgen :S

Hoppas alla ni andra får en underbar söndag !

• Edds

välkommen ! :)

Ja smoothie tipsar jag om, supergott, går himla snabbt,

jag brykar blanda i jordgubbar, blåbär banan och kanske vaniljyogurt eller mjölk bara,
    en annan som också är god är frusen mango, banan och lite florsocker MUMS !
    nyttigt och bra !

till middag blir det fisk soppa för en gångs skull, har tänkt laga de i flera veckor ! :)

• Edds
    Dag och natt skrev 2012-02-12 14:43:21 följande:
    Välkommen lilla mirakel!

Idag är det 10+0! Så skönt att det går framåt. Jag är enormt trött bara men mår bra fortfarande. Råkade iofs spy igår precis innan lunch men det var som vanligt i samband med att jag åkte bil också. Börjar faktiskt tro på att jag kan få en graviditet utan hyperemesis!! Jippie!!

Vi har varit ute och gått en långpromenad i 1 timme 40 min i det fina vädret nyss! Underbart, om jag orkar så ska vi ge oss ut och åka längdskidor sen på sjön - platt och bra nu när man är gravid. Men det är kanske önsketänkande att jag kommer orka det sen.  
    jag tror det kommer gå jätte bra för dig med skidorna ! Det är otroligt skönt för kroppen (om du inte gör som jag, jag trillade en gång men gjorde ingen stor grej av de för min egen skull så jag skulle börja nojja upp mig ) Jag åker nämligen med min hund, en draghund, så det går undan. När jag blir lite större blir det att åka utan honom, det går lite för fort.. men det är så roligt !

Dock kan jag känna att när han drar så böjs min redan så framhävande svank, ännu mer, så det blir mer fara för min rygg än om jag hade åkt ensam. Så jag tror det kommer bli ganska snart att jag åker utan honom... Det enda som är så otroligt jobbigt är bara att han blir en bokstavshund omgående om han inte får den motion han behöver...och med min korta stubin så blir det inte en rolig kombination ....
  • Edds

jooo vi kommer göra så att han får åka med hunden och jag åker utan, jag hamnar ju sådär 5 km bakom dom men det får ju vara ! så länge vi alla får röra på oss =) eller så tar jag skotern och kör brevid dom heheh

• Edds
    naggym skrev 2012-02-12 15:10:47 följande:
    Det är inte bra de här med Angel sound.. Hörde hjärtljud i v 9+ men nu i vecka 10+ har jag försökt höra hjärtljud flera dagar.. Igår mitt i allt försvann illamåendet och jag har kunnat börja äta! Man börjar oroa sig direkt alltså.. Inte bra!! :(
    det var de jag misstänkte med detta angelsound att man kan oroa sig för mycket....

är det bara jag som har blivit en bagar mamma ? tänker mest på er förstagångsmammorna. Nestar ni mycket ? jag har blivit väldigt huslig av mig, har alltid tyckt om att baka, men nu helt plötsligt har vi nybakat bröd flera gånger i veckan och mycket välstädat hemma och organiserat =)

Dessutom har jag i helgen köpt ett klädskåp åt lilla bebisen :) måste ju ha någonstans att förvara alla kläder !
    JePaLuLi skrev 2012-02-12 16:19:54 följande:
    Till mig sa läkaren att har man väl sett ett tickande hjärta så är risken för mf minimal. Se finns det så klart inga garantier, min svägerska förlorade sin bebis i v 38. Men man måste tänka positivt, leva i nuet och se fram emot bebisen som kommer i september :)
    jätte viktigt att leva i nuet har jag upptäckt. Jag har slutat tänka på missfall och mår mycket bättre !
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012