• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Somnium skrev 2012-02-15 10:49:27 följande:
    Oroa dig inte!
    Tänk på hur mkt du längtat och försök fokusera på det istället.
    Har du ingen annan som kan gå med dig?
    Är det blodet eller nålen som skrämmer dig?   
    jag ska dit mitt på dagen så alla verkar jobba...men det kanske löser sig..
    Det är både och, främst den nålen i armen, men i fingret också, och när blodet sen
    åker ur min kropp.. jag känner det så tydligt, och tanken att det rinner så mycket
    blod ur mig.. jag är väldigt känslig för det.. vet egentligen inte varför... 
    blir väldigt vit och svimfärdig och får nog ha med min en cola att dricka efteråt...
    Sen mår jag illa flera timmar efteråt..

Jag hoppas det känns bättre när jag väl varit där..
  • Edds
    Somnium skrev 2012-02-15 11:05:30 följande:
    Jag förstår vad du menar, jag är inte själv rädd men jag jobbar som den hemska människan som tar bodprover på en vårdcentral ;o)
     Nålen lägger man ju egentligen bara precis under skinnet och det är inte mycket blod man behöver, även om det kan kännas som mängder! Be om att få ligga ner när hon tar proverna, lägg den fria handen på magen och koncentrera dig på din andning.
    Ta med dej att äta och dricka efteråt och sitt ner en stund!!
     Kommer att gå jätte bra idag! Idag mår du inte dåligt =)
     Kram till dej    
    Usch sån hemsk människa du är ! ;) haha, det är jätte bra att det finns Ni som klarar av detta, och som klarar av att sticka andra dessutom. Jag har inga problem alls att t.e.x bli tattuerad, har hela armarna, rygg, ben etc med tattueringar och det går hur bra som helst.

Men just de där blodet. det SER också ut att vara så mycket ! Jag tror det kommer gå bra. Sen tycker jag inte om att vara och lämna prov över huvudtaget. Jag mår dåligt av att behöva vänta på provsvar som jag egentligen vet inte alls är någon fara, men ÄNDÅ !