• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Somnium skrev 2012-02-15 10:49:27 följande:
    Oroa dig inte!
    Tänk på hur mkt du längtat och försök fokusera på det istället.
    Har du ingen annan som kan gå med dig?
    Är det blodet eller nålen som skrämmer dig?   
    jag ska dit mitt på dagen så alla verkar jobba...men det kanske löser sig..
    Det är både och, främst den nålen i armen, men i fingret också, och när blodet sen
    åker ur min kropp.. jag känner det så tydligt, och tanken att det rinner så mycket
    blod ur mig.. jag är väldigt känslig för det.. vet egentligen inte varför... 
    blir väldigt vit och svimfärdig och får nog ha med min en cola att dricka efteråt...
    Sen mår jag illa flera timmar efteråt..

Jag hoppas det känns bättre när jag väl varit där..
  • Edds
    Somnium skrev 2012-02-15 11:05:30 följande:
    Jag förstår vad du menar, jag är inte själv rädd men jag jobbar som den hemska människan som tar bodprover på en vårdcentral ;o)
     Nålen lägger man ju egentligen bara precis under skinnet och det är inte mycket blod man behöver, även om det kan kännas som mängder! Be om att få ligga ner när hon tar proverna, lägg den fria handen på magen och koncentrera dig på din andning.
    Ta med dej att äta och dricka efteråt och sitt ner en stund!!
     Kommer att gå jätte bra idag! Idag mår du inte dåligt =)
     Kram till dej    
    Usch sån hemsk människa du är ! ;) haha, det är jätte bra att det finns Ni som klarar av detta, och som klarar av att sticka andra dessutom. Jag har inga problem alls att t.e.x bli tattuerad, har hela armarna, rygg, ben etc med tattueringar och det går hur bra som helst.

Men just de där blodet. det SER också ut att vara så mycket ! Jag tror det kommer gå bra. Sen tycker jag inte om att vara och lämna prov över huvudtaget. Jag mår dåligt av att behöva vänta på provsvar som jag egentligen vet inte alls är någon fara, men ÄNDÅ !

Dessutom har jag sån dålig erfarenhet av det när jag fick springa flera gånger under ett halvår och lämna flertalet blodprov för att det var något "fel" med deras provtagning och de trodde jag hade syfilis. Jag hade inte det, och de försäkrade mig om det, men de var ändå tvugna att ta alla dessa prover tills det blev rätt.. sen fick jag som aldrig veta varför det var så, men det var tydligen något fel i deras provtagning...  Så det är såna grejer också som jag tror gör det hela ännu värre....... :(
  • Edds
    Somnium skrev 2012-02-15 11:30:14 följande:
    haha ja, jag har blivit kallad sadist på jobbet Tungan ute
    Förstår att det känns skit om du har sådant bakom dig.. Men nu är det för en annan sak!
    Säg till henne hur jobbigt du tycker att det är, blunda tills allt är klart och säg att du absolut inte vill se blodet.
    Man får vara en "besvärlig patient" haha det ska man vara!
    Lycka till!    
    jag ska vara den mest besvärliga patienten någonsin :)
    nu har jag fått min mamma att följa med också :)
    hihi tack för att du får mig på bättre tankar !!
  • Edds

jag går in i vecka 12 imorgon men jag kan nästan slå vad om att hela stan redan vet om att vi väntar barn :) för det första kan jag inte dölja magen och för det andra så har vi en mycket stolt blivande farmor och farfar som fick veta tidigt och därmed resten av stan haha :) Men jag skulle gärna se bebben på ultraljud igen, vi får se om jag lyckas tigga till mig ett på inskrivningen på måndag,

imorse när jag skulle vända på mig i sängen till vänster så fick jag enorma dragningar i livmodern, ungefär som sendrag. så den är känslig och brösten växer så det knakar så jag tvivlar egentligen inte längre på ett liv inom mig, men jag saknar den lilla och vill se den :) hehe

Jag testade föressten min gamla BH som jag kunde ha för några veckor sedan och vi kan ju konstatera att när inte ens undre delen av bröstet ryms i bhn så är den ganska så för liten :D

• Edds

jag hade kunnat döda för thai mat just nu....

• Edds

jag har också fått hormonsträngen på magen=) 11+1 idag =) inskrivning på måndag !

• Edds

och 200 dagar kvar till beräknad förlossning här :)

kapten bombus skrev 2012-02-19 00:17:38 följande:
    Jag ska försöka simma varannan dag, dät känns väldigt skonsamt men tränar hela kroppen.
    Sen blir det väl gymmet ibland men det känns svårare med vikter och maskiner..
    jag funderar också på att börja simma.. dock mår jag bara dåligt av mina blekfeta lår, med mina ytliga blodkärl så jag har lite svårt för det där med badhus ... :S vi får se hur det blir med det... hade ju annars varit ett bra träningssätt ! Jag åker annars mycket skidor och promenerar, men det känns inte som att det ger sådär jätte mycket
  • Edds
    kapten bombus skrev 2012-02-19 09:26:50 följande:
    Jag har också svårt för att visa mig utan kläder.
    Jag har alltid haft problem med finnar.
    I ansiktet och på ryggen.
    Men nu har jag bestämt mig för att skita  i det.
    Jag kan inte göra något åt det och jag är lika bra trots mina finnar.
    Ingen ska få stoppa mig från att vara den jag är.
    Dessutom hatar jag att duscha offentligt.
    Det är jobbigt att andra ska se mig naken men nej,
    jag tänker att ska jag uppfostra en annan människa så måste jag stå för den jag är.
    Klyschigt så det skriker om det.
    Men sant.
    ju det är just så sant som du säger ! och tänk så mycket jag kommer vara på badhuset när lilla bebisen tycker att det är roligt att bada ju ! Ja, man får övervinna sina rädslor, dessutom är det bara jag som ser dom, jag vet om det =)
  • Edds
    Granen skrev 2012-02-19 13:31:18 följande:
    Jag vet inte hur jag ska göra med arbetskläder sen faktiskt..
    jag vet inte heller hur jag skall göra, vi står som för egna kläder på mitt jobb... har hittils lyckats låna kjol och strumpisar från mamma min, men vi får se hur tusan det skall gå de närmsta månaderna hehe
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-02-19 23:10:57 följande:
    Någon mer än jag som känner sig faaantastiskt osmidig, klumpig och allmänt... Tjock?! Inget flås alls och tålamod som ett bi som en elefant precis satt sig på?! -.-
    jag och min sambo satt och diskuterade detta igår, jag sa att jag känner mig så otroligt oslim och dallrig, och jag har visst fått på mig lite hull, är annars rätt så liten brukar pendla kring 57 och 63 kg.. men nu har jag ju överstigit det så det känns lite ovant, jag tror iallafall att det är för att jag inte är van, jag är inte van att ha magen utbullad eller att mina jeans inte passar osv... men han är väldigt pushande till att jag ska träna, men enbart för att jag skall klara förlossningen med bra flås, så jag tror han kommer kunna få mig att orka hålla igång !! förhoppningsvis...
    Alicias skrev 2012-02-20 00:33:22 följande:
    En tanke som slog  mig idag är  - hur ska man bädda vagnen? Vi kommer ju få barn i September, man vet ju aldrig hur vädret är men hur kommer ni göra? Ska ni bädda med kudde och täcke? Känner mig lite lost kring sånna här saker. Hur gör man? hehe
    här jag bor är det höst i september... tillochmed i början av september, så det blir nog bädd av de tjockare alternativen för mig :)
    moonlaiz skrev 2012-02-20 08:36:14 följande:
    går in i vecka 13 (12+0) på torsdag å ska då göra min första glukosbelastning.

någon annan som har glukosbelastning i sikte?

ser ju inte fram emot det direkt! 
    får jag bara fråga, gör alla denna glukosbehandlig eller är det något speciellt varför man gör det ? jag hoppas jag får bättre information ang allt nu idag när jag ska på inskrivningen.... kl 13.00 ...
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012