• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

jag har också nästäppa, tar nässpray innan jag somnar, innan jag vaknar i princip och,, ja under natten också.. jag har jätte svårt att sova... vaknar kring 4 och ligger vaken några timmar..... suck !

och växtvärken har så välkommet kommit tillbaka, det sliter i ligamenten nu vid varje hostning eller nysning..

• Edds

vad härligt ! Jag längtar till slutet av denna vecka för då kommer min angel sound, men jag vet inte om jag kommer våga lyssna ännu, eller om jag kommer vänta några veckor !! Vi får se, min sambo blev jätte glad :O haha han som var helt emot det, han ville också höra, och blev glad när jag sa att vi kan lyssna tillsammans :)

Jag får enorm magknip, varje dag, efter att jag ätit lunch eller middag eller i princip nånting alls. jätte magknip, det känns som jag får det av mjöl / pasta / bröd etc.. men har ju aldrig fått det tidigare innan gravven, jag kan väl inte gått och blivit gluten allergiker nu helt plötsligt ?????

... annars mår man hur bra som helst, växtvärk i rygg och mage så de skriker om det, mycket dragningar i ligamenten och livmodern, inge illamående och lite coca cola till frukost... ibland får man synda !

• Edds
    LyckligFru skrev 2012-02-22 07:53:49 följande:
    ringde just och bokade RUL, fick tid redan den 27 mars, är ju "bara" en månad dit :) skönt att äntligen få ett vettigt BF datum, enligt mina uträkningar så har jag bf 7 sep men enligt UL som gjordes i vecka 9+0 så blev bf 3 sep...men läkaren sa så att jag förmodligen blir flyttad igen vid RUL.
    vad kul jag har dubbla tiden... 16 april... och har bf nu 6 sep, vi får se, jag är gaaaanska så säker på att det kommer ändras hehe

Jag har föresten blivit med vagga ! ett sånt kap vi gjorde på blocket, att vi inte kunde låta bli !
  • Edds
    kapten bombus skrev 2012-02-22 08:23:44 följande:
    Edds - Jag får också magknip! Jag är glutenallergiker så äter ju inge mjöl.. Vet inte vad det kan vara? Jag är inte förstoppad heller.
    Ingen som vet?
    Riktigt jobbigt är det. Jag får krypa ihop till en boll för att lugna magen.
    okeej. men kan det vara någon gluten allergi ? Eller så är det bara att det är för tufft för mina tarmar just nu när de arbetar så långsamt.. det är inge kul för jag kan inte gå normalt sen känns det som knutar i hela magen, magsäcken etc... det tillsammans med växtvärk får mig att gå och röra mig som en galning haha

kanske något jag ska prata med min bm om eller, någon annan läkare som inte har med grav att göra ? jag vill ju inte förstöra mina tarmar mer om det är mjöl jag inte tål...
  • Edds

jag är också förstföderska och jag kan inte ha några av mina jeans alls längre... jag bor i mina leggins och underställ (när jag inte jobbar)

jag har beställt mamma brallor redan, vi får väl se hur de sitter och hoppas på det bästa, tycker det känns så konstigt att magen redan är så synlig trots att alla i princip säger att " första trimesten så syns det inte ens att du är gravid" ohja, det syntes redan vecka 10 har folk frågat om jag är på G :P

Nu ska jag dock bara njuta av att folk kan se min magge, den får vara hur stor den vill  !! :)

• Edds
    kapten bombus skrev 2012-02-22 12:59:29 följande:
    Edds- du får testa en tid utan Glutenpridukter så får du se om det blir bättre? Men jag tror att det bara är tarmarna som har det lite extra jobbigt iom graviditeten.

Starstruck- jag har också problem med näsblod. I princip varje morgon börjar det rinna..
    det får nog bli så, inge pasta och mjukbröd åtminstone... det får bli fibergröt till frukost och potatis till maten, och på tal om de måste jag ta fram kött ur frysen till middagen ikväll !!

har just kommit in efter en timmes hårdträning med hunden på längdskidorna.. är HELT slut, så jag kommer nog somna en stund nu efter duschen..
  • Edds
    Takex skrev 2012-02-22 14:11:44 följande:
    Jag är väldigt stor också. Har en rund mage som är lite halvjobbig, den känns tung och spänd och jag kan inte böja mig ner framåt, känns döfånigt för jag ser ut att vara halvvägs men är bara i vecka 12.
    Vi har ju alla olika kroppar, innan jag blev gravid kunde jag blåsa upp magen så jag såg gravid ut, dock kunde jag inte andas medan jag gjorde detta, haha, så det känns inte så konstigt att min mage trycks ut såhär. Det är antagligen tarmar och annat som svullnat upp på grund av den kraftiga förändringen i kroppen. En bekant till mig svällde upp precis som vi men sen försvann magen igen tills den rikiga dök upp runt vecka 20. En annan som jag känner började få mage vecka 14.

Jag tycker mest jag ser lönnfet ut :P 
    jag kunde också blåsa upp min mage något enormt innan jag blev gravid, sen har jag sån jävla svank, så jag tror det kanske gör att man ser lite större ut nu, pluss att tarmarna helt stannat av verkar det som :D
  • Edds
    Choccolat skrev 2012-02-22 14:34:57 följande:
    Men det är ju det som är så konstigt... Som du och Takex skriver.. 

Min mage har redan "försvunnit" och har nu kommit tillbaka. Den ser inte ut att bestå av godis så att säga. Tarmarna var väldigt gasiga fram till v 9 kanske.. men nu fiser jag inte ens längre. Får ingen magknip längre. Nr 2 går som på räls..  
    ja det känns himla skumt, och om någon frågar om man är gravid, så kommer jag säga i 4e månaden från och med fredag, för då går jag in i 4e månaden, och då känns det som om man faktiskt har mage, har jag fått för mig =) så det kanske stämmer trots allt !! :)

vi får vara supernöjda med våra magar, jag visar gärna upp den nu..  :)
  • Edds

jag är i v 13 imorgon och igår kände jag också de där tickande som du becca snackar om, långt nere i magen, som en sprattlande bubblande fisk. Vad det var ska bli intressant och jämföra med om några veckor när man känner det på riktigt ! :D

• Edds
    Choccolat skrev 2012-02-23 09:15:17 följande:
    Dum fråga kanske.. men.. hur märker man av det? Får man det om man är "hård" i magen?
    jag har hört att man kan få det om man är hård i magen, man ska typ inte sitta länge på toaletten? det blir sånt tryck... man ska heller inte bli kall om stjärten..

jag tror det är så, men har ingen ren fakta, bara hörsägen
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012