• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

moln skrev 2012-02-20 09:19:16 följande:
    Är det någon av er andra som drömmer konstiga saker om nätterna? Herregud sen jag blev gravid har jag de mest underliga drömmarna om folk i vår närhet eller de på jobbet... Lite roligt men väldigt märklig gravidåkomma :)
    jag drömde mycket märkliga drömmar i början, mycket mardrömmar och sådär.

inatt har jag lite svårt att lokalisera om jag drömt eller om det har hänt. Jag har som ett svagt minne av att jag har varit och hämtat hunden ute i trapphuset (vi bor i lght), min sambo har åkt på jobbet kl 5 så jag funderar om han inte fick dörren helt stängd när han gick eller om hunden öppnat dörren..

men samtidigt vet jag inte om jag har drömt detta ? :O
  • Edds

okeej vi får se vad min bm säger idag på inskrivningen

• Edds
    Kaksmulan1 skrev 2012-02-20 10:21:57 följande:
    Oj, då är det nog hög tid! Jag gjorde inskrivning förra veckan, v. 11 för mig och det tyckte BM va sent och att det blir svårt att få RUL då det redan va fullt när jag är i v. 18, så jag får RUL lite senare. Sen är det ju värden och sånt som det är bra att dom har koll på från början så.de kan följa din graviditet på bästa sätt. Dom är jättetrevliga på mvc så ring!
    huuuujj hoppas det finns en tidig tid för mig jag känner inte för att vänta aldeles för länge, jag hade nästan som plan på att göra det i slutet av mars ju ! :) jag är ju i vecka 12 nu så,
  • Edds

hungerkänslorna som ständigt inföll sig tidigare för några veckor sen har kommit tillbaka. inskrivning nu om 26 minuter, nervös över hur mycket jag gått upp, gissar på kanske 4 kilo eller så...

• Edds

nu har jag varit på inskrivningen och gjort bort det ! känns så skönt har jävla mått dåligt över de där blodprovtagningen nu i en vecka ! var det värt det? NEJ

RUL fick jag tid för, först 16 april.... en evighet dit.... men jag längtar och längtar och ska nu njuta till fullo av min mage som börjat växa :D

• Edds
    litenplutt skrev 2012-02-20 14:37:33 följande:
    Får krupp snart...
    Vi bor i ett kallt jävla torp just nu och ett måste är flytt tills bebis/ar kommer.
    Vi är nu med och budar om ett radhus och med dessa hormoner kommer jag få psykbryt om vi inte får de.
    Vi är 3 som slåss om de. Jag hoppas såååå att vi får de i slut änden!!!
    Än så länge har vi 20tusen till att gå in med innan vi måste säga stopp. Hoppas hoppas hoppas.
    jag håller tummarna för er ! Jag har också krupp över detta hus boende. Vi fick igenom bygglovet i torsdags !!! i god tid, NOT .. jag ska liksom föda i september och eftersom dom har dragit ut på detta bygglov så länge så kan vi inte börja bygga förrän i början av Juni... snacka om KRUPP och stress och ja jag vet egentligen inte vad jag skall ta mig till. Det kommer nog gå bra, jag ska vara optimist :) men vi får nog inte vara för snabba med att säga upp lägenheten ;)

Men jag håller verkligen tummarna att ni får det där huset så ni kan i lugnan ro inreda för bebis ankomst !
  • Edds

Moln: jag är också i vecka 12 nu.. 11+3 ,  fick också se en levande bebis i vecka 9.. och fick inte RUL förrän 16 april !!!!! 8 veckor, tackar man tackar... ska vara glad att jag har molvärk för jämnan och en aptit som heter duga, samt att tuttarna värker...

dom säger ju att denna tid som komma skall är som en ödes tid, att det är lugnet före stormen, att man inte känner så mycket, känns som att jag hade velat se min bebis åtminstone om 2-3 veckor innan RUL... funderar på att boka ett till privat...

• Edds
    StarStruck skrev 2012-02-20 16:52:45 följande:
    Tror ni att det är farligt om man helt plötsligt börjar må jättedåligt? Var rätt pigg i morse, lite sammandragningar, ringde gyn vid 14 men hon sa att det var normalt men bara nån timme efter det fick jag superont i huvet och blev jättevarm, det kändes som en värmevallning men som inte gått över, mår illa också och så dessa jäkla kramper i magen;(
    hoppas du inte håller på att bli sjuk, det går ju mkt förkylning och skit nu ... jag har varit enormt förkyld i 2 veckor nu känns det som, men jag och min BM kom fram till att jag varit sjuk i en vecka och fått grav nästäppa på köpet, för det vägrar släppa...

jag har också en massvis med dragningar i livmodern idag,.. helst när jag hostar, usch obehagligt... men ta det lugnt och sjukskriv dig från jobb om du ska på nå sånt och så vilar du upp dig, känns det inte bättre till imorgon får du kanske ringa igen ...
  • Edds

Jag vill också köpa en angelsound, jag blir så ledsen att min älskling till sambo inte vill att vi köper en sån... jag vill verkligen få höra bebis hjärtat... det känns som om jag köper en ändå...

nu blir det att plugga som tokig innan jobbet... som tur är har jag ventilerat med en timmes promenad imorse !

• Edds

nu beställde jag en AS ... nu ska jag bara framföra det till min sambo , och berätta för honom hur underbart och häftigt han också kommer tycka att det är att höra bebisens hjärtljud. om så bara för EN gång ! det är så otroligt länge (8veckor) innan jag får göra mitt UL så det känns som om det hade varit så skönt att åtminstone få höra hjärtat...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012