• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

ja men precis, lite förvarning vore ju en fördel så man har lite förberedelse ! och såklart får man ta kraft och faktiskt säga till om ngt inte känns rätt :) Hoppas iallafall att du slipper snittet och att liillen vänder sig för tusan !

• Edds
    LillStinis skrev 2012-09-07 07:39:54 följande:
    Blir less på det här nu. Idag är jag på BF +4 idag. Inatt hade jag verkar från 2:30 och de avtog vid 05:00. Inget resultat och rätt trött idag. Det hade dock kommit lite blod men det var inte koncentrerat. Kan varit lite av slemproppen får jag hoppas. Idag blir det koma när jag har lämnat barnen på dagis. Lycka till er andra som ännu inte har fått era bebisar.
    im with you.... bf +3 idag.. haft svårt att sova idag då det molat på i magen.. jag har huvudvärk och fått förkylning också :S Känns sådär.. jag  tror att småbitar av slemmis släppte igår, har inte riktigt upptäckt de då jag haft trosskydd men såg små bitar igår när jag torkade mig .. Inget som visar på G med andra ord ändå ! :(

för mig blir det också att kurera med the och honung och ryggläge i soffan hela dagen.. Känns som en evighet när man bara ligger och väntar, men det finns ju inte direkt mkt att göra för tillfället ändå...:( buh
  • Edds

vad skönt ida. jag önskar min bm kan göra något utav ett mirakel för mig på måndag, om jag måste gå dit.. idag trillade jag in på bf+3 och jag ger inte mkt för att ungen kommer ännu..

men som min sambo sa... bebisen kan komma om en timme, eller om en vecka

visste inte om jag skulle skratta eller gråta

• Edds
    pepitaz skrev 2012-09-08 04:03:20 följande:
    Idag är jag i v 37+0...och kan inte sova...några bra tips på bekväma sovställningar?
    jag sover på vänster sida med hela täcket knölat som om jag håller om det :D Men jag har dock fått lättare att sova när magen blivit större... då den liksom kan vila av sig själv på madrassen... innan sov jag jätte dåligt och då hjälpte ingenting.. jag köpte en tempurmadrass.. det var då den dyraste investeringen i denna graviditet !
  • Edds

lovis83: vilken upplevelse.. men du måste ha varit enormt stark ändå ! Herregud och grattis !!! skönt att ni får komma hem nu snart då och att du är utvilad nu :) Jag hade också BF i tisdags men bebis ligger fortfarande i maggen !

• Edds

grattis till bebborna !! :)

Idag är det BM besök, hade helst sett fram emot att missa detta besök, men samtidigt känns det skönt. Så kanske man kan få hjälp (inbillar mig) hehe

• Edds
    pollyann skrev 2012-09-10 13:25:22 följande:
    Ja nu börjar det bli rejält tradigt... Jag har BM-besök idag, sist jag var där hade SF-måttet växt 3 cm på mindre än en vecka, himla konstigt tycker jag, trodde inte den växte så mycket efter BF!? Sen efter det här besöket får jag börja gå på spec-mvc, känns inte jättekul men det är så klart bra att de håller koll på ungen!
    jag fick panik idag när min BM  sa att magen växt från 37 cm till 41 på en vecka. 4 cm !! jag trodde jag skulle dö.. men då mätte hon en gång till och hon hade råkat mäta med fel sida.. men veckosidan eller vad de nu var, .. magen hade iallafall bara växt 1 cm... vilket kändes lugnt.

men vad tur att de har koll på dig nu ordentligt !
  • Edds

pollyann: Jag går kvar hos min vanliga bm på mvc fram till fredag då är jag i 41+3 på fredag ska vi boka tid för "bedömning av igångsättning" som jag förmodligen får göra då nästa måndag eller tisdag, 42+0.. men så långt hade jag inte tänkt komma..

idag är jag i vecka 41+0.. en vecka över tiden. Mycket känslor i omlopp och jag mår inte alls så bra över det men jag vet inte hur dåligt man skall må för att de ska reagera.. jag är fruktansvärt envis med att hålla min och visar gärna inte hur ledsen jag egentligen är :S

Någon som vet hur det gått med IdaVasterlo? Hon hade väl igångsättning i söndags, eller har jag helt missat någon uppdatering? KRAM

• Edds

pollyann: Precis, jag har också mått galant men de har tagit mig med storm.. helt sjuka känslor. så mkt jag grinat denna vecka har jag knappt grinat under hela graviditeten :P men antar de är hormoner haha :)

Så småning om, de är ju "bara" dagar tills de är här, men de känns länge :D  sjukt

• Edds

IdaV: vad härligt att höra !! :) Ja hoppas att det går lungt och fint för dig ! vad spännande hiih jag ligger själv bara i soffan och såsar..

ska dock åka till fl om en timme för ett ctg.. mina nerver är i krasch :P Har upplevt så slö bebis sen i fredags.. hela fm är det helt stilla så man hinner få panik, och sen på kvällen sätter de igång.. men jag blir bara orolig för att de är så förändrat.. knappt ngn respons när jag trycker mot fötter och sådär.. trots att de är livat på kvällarna ! Och trots att jag var hos min BM igår och hjärtljuden låg bra, så kan jag inte sluta oroa mig ändå..
    jag har ju de värsta i tankarna som att bebis får för lite näring från moderkakan och sånt.. nu bara för att jag har gått över tiden..

tror jag känner mig okontrollbar just nu, vill bara ha bebis utanför min kropp så det känns som om jag har lite mer kontroll !

• Edds
    IdaVasterflo skrev 2012-09-11 15:42:56 följande:

Usch, ja det är inte roligt när man inte känner bebis som vanligt. Man vill bara ha ut den på en gång då! Men skönt att få göra en kurva och kolla läget i alla fall. Hoppas allt ser bra ut!
    allt såg så fint ut så de känns skönt och skönt att de är så hjälpsamma, fint med fostervatten också hade jag så allt var lugnt, men de är skönt för då vet jag att de är trångt men bebis mår bra även om det är lugnare helt plötsligt =)
  • Edds

ida: usch de där med förkylningen är inte kul jag blev förkyld i fredags, men de har börjat släppa nu .. och jag TROR att det är slemmis som har börjat lossna för mig nu, blod och slem hela dagen, så förhoppningsvis :) Men jag har inte orkat klocka mina sd .. de är där hela tiden, kring 10 minuter emellan..., men gör inte direkt ont så

• Edds

En flicka kom ut i lördags, jooooobbig fl men vi kommer nog oss hem snart från bb , hon är frisk o kry 4205 stor och 52 lång. Är sååå lycklig:) kommer mig inte in på fb och berätta men får berätta mer sen!

• Edds
    Blomsterfröken: jag fick aldrig förklarat för mig varför det var svårt för min bebis att snurra sig. Hon snurrade aldrig sig och kunde inte passera rätt så jag stannade av vid 6-7 cm och vi fick ta ut henne med snitt efter 26 tunga timmar med täta värkar. Så det var minst sagt en "tuffare" förlossning. Men det verkar inte vara någonting de kan veta i förväg. Eventuellt skall jag få kollat mitt bäcken ifall det var för smalt för min lilla söt tjockis :)
  • Edds
    idamarja skrev 2012-09-19 19:20:19 följande:

Hur gick det för dig, blev det akutsnitt?
    Inget akut. Barnmorskan hämtade en läkare så de kunde bedöma hur hon låg och tydligen låg hon tvär över punkterna, tvär som hon gjort hela graviditeten :P När det var konstaterat så beslutade vi att det blir ett kejsarsnitt och allt gick i lugn och ro. Just för att jag var för trött för att orka längre även om gummans hjärtljud låg bra . Men de ville inte riskera att de skulle förändras och att jag helt skulle stupa.
    BlomsterFröken skrev 2012-09-20 14:18:57 följande:

okej, ja de verkar som att det under förlossningen oxå kan bli så att dom inte snurrar rätt.. men när dom ligger fel från början borde dom väl informera om det iaf... nåja ska kolla med mvc i morgon om det är nått att hhänga upp sig på, eller om det är vanligt att dom roterar rätt innan dom kommer ut, men det ska visst ta mkt längre för dom som ligger fel att komma rätt och då brukar förlossningen ta länge
    prata med din bm om det. Gumman har ju legat lite konstigt hela graviditeten, mycket på tvären och så men ingenting som man verkar trott skulle påverka.

Lemis: tänker på er ! {#emotions_dlg.flower}

• Edds

Idamarja: ja det var skönt för både mig och pappan, de bedömdes att det är bättre att göra det då innan det istället blivit akut. Hon kom ut 04.06 förra lördagen den 15e och vi åkte hem redan på tisdag när hon varit på 72h kontroll. Det var så skönt att komma hem för att repa sig man blir lite galen av att ligga där. Hur går det för er har ni börjat få in rutiner och så än?:) själv känner jag mig som överkörd av två truckar fast svävande på rosa moln :D

• Edds

Jag hade sån fruktansvärd latensfas och hade bara 3 värkar på 10 min direkt så vi fick komma in trots att jag bara var öppen 0,5 cm .. Sen tog det tid hehe :) hoppas ni får era småisar snart ni som är på g :)

• Edds

Men grattis starstruck! Och hej allihopa:) så längesen jag var in och kollade här! Hoppas alla mår bra !

• Edds

Det kommer ju gå hur bra som helst !!! Joo med oss är det bra ! Vi har mkt att stå i hela dagarna och jag fattar inte var tiden sprungit iväg , eller var hela detta år sprungit iväg !!? det är ett hus att rusta upp (+gården) som vi hållt på med hela sommaren, plus att både jag och gubben i princip nästan jobbar heltid, jag började jobba när hon var 6 månader . Elly kan gå och säga mamma, pappa, äta :) hon är en busig och nätt liten tjej på 9 kg men en hejare på mat! Svår att få i säng så vi tampas med kvällarna. Livet är bra underbart tillsammans med henne !

Allt bra med er ? Hänger ni i fb gruppen fortf?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012