• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-02-23 16:22:14 följande:
    Om 30 min är det dax att åka, är så förbannat nervös!!!
    håller tummarna !!
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-02-23 18:37:13 följande:
    Hemma!
    Allt var jättebra, en väldigt livlig bebis, det tog 10 min innan hon kunde få en halvdan mätning:)
    Fortf samma vecka som jag trodde 12+6 :)
    ååå jag blir så sugen på att se bebben min ... hur stor mättes den till?=)
  • Edds

föressten när ni skriver "gynakuten" är det som kvinnokliniken typ? Jag har fått 2 telefonnummer av min BM, en är till kvinnokliniken som jag kan ringa fram till v 22 och efter det är det till förlossningen. är det dit jag skall ringa om jag är orolig över något, som sammandragningar eller blödningar etc??

• Edds
    StarStruck skrev 2012-02-23 20:21:20 följande:
    Edds, ca 5,5 men hon kunde inte mäta exakt :) Jag ringer först vanliga gyn så får dom avgöra läget.
    okeeej waow ! :) så stor, .. tänk !! för bara några veckor sen... 3 veckor sen va ? i vecka 9 var väldin  bebbe ca 2,3 .. och min var 1,6 ... och nu 5,5 cm !! inte konstigt att det knakar i livmodern :D längtar så tills jag får se den, men när jag får se min bebis så är den väl kring en 2 decimeter !!!! haha
  • Edds

Halloj allihopa, förmodar att jag är den enda vaken nu.... min sambo blev ut ringd på jour så jag kunde gott inte somna om... såklart, för jag sover ju fruktansvärt dåligt, och kissar väl sådär 711 gånger per natt.

Nåväl, här får ni några kluringar att svara på till imorgon bitti:

1. När ni har sex, går det så långt att ni får orgasm? Jag har varit lite tillbakahållsam när det gäller mina orgasmer för att jag varit "rädd".. men igår lät jag det gå hela vägen så att säga, och jag fick såååna sammandragningar i livmodern... Kan detta vara farligt? och ska jag inte "vilja" få org på hela graviditeten pga detta? :(

2. När ska ni skaffa gravid försäkring? och hur vet man vilken som är bäst / sämst / är gratis bra?

3. Hur vet man att man ordnat allt innan bebisen kommer? Som försäkringar, pengar i tid, och resten,, allt nytt som kommer upp med tiden. Sen går jag vidare till hur många dagar jag skall ta som föräldraledig och ska bebis vara hos dagmamma, på dagis eller hos farmor? hur skall jag inreda rummet, och kommer vi bli klar med vårt hus innan ankomst? Namn, när börjar man fundera på namn och vad händer om man inte kommer på ett bra namn? Hur ordnar man ett fint hemma dop? och kommer Älskling fria innan nya familjemedlemmen?

3. Jag låter ju nästan som en förstföderska med panik... Ligger ni (som ni kanske märker att jag gör, just nu) halva nätterna och funderar och tänker och kommer på saker ni måste göra (som jag skrivit ovan) eller diverse tankar, som inatt vaknade jag och insåg även att jag ALDRIG bytt en bajsblöja. Detta kommer ju absolut inte vara några problem, men det var bara en tanke som slog mig och jag låg och filosofera om det under en lång stund. .....

kanske är detta normalt, och bara en början på en ström frågor som kommer slå mig under denna tid innan bebis kommer??????... jag som trodde jag var påläst !! :)

och svar till

kapten bombus skrev 2012-02-23 23:38:14 följande:
    En fråga om vad ni tycker..
    Ska man köpa en begagnad eller ny bilbarnstol? Varför?
    Jag kommer köpa en splitterny från affär, jag vågar inte köpa en begagnad då man inte vet säkert vad den varit med om. Min sambo köper till och med en ny bil åt mig så jag ska köra runt i en säker kärra ... då han inte litar på "små" bilar.....

• Edds

tack för alla bra svar ! Jag somnade om kring halv 5 tiden och trillade rätt in i en mardröm där det visade sig att jag och min sambo spelat in en sex video som råkade komma ut när vi hade video konversation med mina klasskompisar (jag läser skola på distans) .. ja ni förstår ju hur jag mådde när jag vaknade !! Vilken traumatisk natt !!

haha, men det känns bättre nu , tentan är skriven och jag har fått bra svar av er. Helst det där med badet har jag funderat mycket över, hur ofta osv. Men jag tror det kommer gå bra ! Det är nog bara en fas jag går igenom, myyycket tankar, konstiga tankar !! Som så småning om kommer lätta :)

och jag antar att det då inte är någon fara att få den där orgasmen då jag inte haft några blödningar alls. Mycket märklig känsla bara, jag skickade gubben ur sängen och bara jämmrade mig hahahah han tyckte jag var tokig !

Idag går jag in i 4e månaden !! Wonderful

• Edds

Badhus då, hur var det nu? var det någon fara att vara i klorvattnet och simma så länge man inte blöder ?????

StarStruck skrev 2012-02-24 10:26:04 följande:
    4de månaden idag, känns så sjukt!
    TUMMEN UPP
  • Edds

då ska jag dit och simma idag med min nya fina baddräkt som jag köpte på kappahl för 30 kr :O ;D;D

• Edds
    Iväntan skrev 2012-02-24 13:30:44 följande:
    har äntligen gått Hjärta12 veckorHjärta 12+0 idag
    jag me :)
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-02-24 18:56:33 följande:
    Man får ge det tid, lååååång tid :P
    Det kan vara svårt att hitta för man hör sin egen puls hela tiden
    ååå jag blir så avis, jag väntar f0rtfarande på mitt, att det ska ta sån tid för posten !!!!! GAH !!

nåväl, fattar inte varför jag stressar jag ska ändå inte lyssna förrän om kanske 3 veckor... fast, det kan jag ju bara inbilla mig själv. Kanske lyssnar nu en gång när den kommer ändå, och sen en gång kanske om 5 veckor.. är ju så jävla länge till mitt RUL så
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012