• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Den lilla M skrev 2012-03-15 10:32:09 följande:
    Har en liten fråga vad ska järnförådet vara på? Kollade på mina provsvar och det står 95 men vet inte om det är bra eller dåligt..Obestämd
    min BM sa att jag hade typ 136 eller ngt och att det var bra , vet inte tyvärr var gränsen går för lågt värde
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-03-15 15:28:19 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev nått
    Går in i v 16 i morron och nu är det ca 4 veckor till RUL, spännande!
    Ska börja med sjukgymnastik nästa vecka pga svår foglossning, utöver det är jag så jäkla trött, har 0 ork!
    jag har också 4 veckor kvar.. ja och några dagar extra :P  Jag har också fått foglossningar redan, dock inte så pass illa att det blir sjukgymnast för mig än, utan jag försöker röra på mig så mkt som möjligt, det blir som bättre av de på något konstigt vis... jag har idag promenerat 1 timme och åkt skidor en halvtimme !! Mycket nyttigt, men om nätterna kan jag inte sova, har sjukt ont i ryggen, hela natten... Så jag sover skit dåligt..
    Kan dessutom bara sova på vänster sida, sover jag på rygg så kvävs jag och sover jag på höger sida så värker det i magen.. så att ligga i samma ställning hela natten gör bara ryggen värre dessutom....
  • Edds
    Em skrev 2012-03-16 08:42:49 följande:
    Dagens bästa: svimma på provtagningen!
    det var därför jag satt och panik drack coca cola när jag skulle dit ! lyckades undvika det..
  • Edds

grattis i förskott starstruck :)
    jag hinner inte bli 23 innan bebben kommer för jag fyller så sent på året :)

TheFamily skrev 2012-03-16 08:58:11 följande:
    Usch lider med er som har det jobbigt med provtagning.....
    Jag har aldrig varit rädd eller tycker det är obehagligt med prutor, måste vara jättejobbigt. Särskilt när man ska föda barn, för det blir ju en del då....
    jaaaa det blir en hel del. Inte kul alls... dessutom måste jag tillbaka på måndag för att lämna ett nytt prov,,,

måste bara fråga om det är någon annan här inne som fått falskt positivt på de där jävla syfilis testet? De garanterar mig att jag inte har syfilis, vilket jag även VET att jag inte har, men ändå måste jag tillbaka på en ny provtagning för att det blivit nå fel med testet nere på karolinska..

känns ju så märkligt om det bara är mina test som strular. Man blir så frustrerad.....dessutom jag som inte har tålamod med de där sprutorna.....
  • Edds
    BlomsterFröken skrev 2012-03-16 11:19:05 följande:
    När börjar man se livmodern när man ligger på rygg? förstår att de är olika från person till person men ungefär :)

Jag väntar varje morgon på att de ska synas nått eller att man ska känna en tydlig apelsin nånstans men icke det... och nu går jag in i vecka 13 i morgon 
    jag känner inte direkt heller min livmoder... men jag hör min bebis hjärtljud ungefär 3 cm nedanför naveln så min livmoder måste ligga högt upp !! jag är nu i vecka 16 så den ligger nog rätt högt upp för att vara så "tidigt" :)
  • Edds
    BlomsterFröken skrev 2012-03-16 11:38:40 följande:
    okej vad skönt att höra, att fler inte känner den :)... ska till BM på måndag så jag ska be henne känna hon som vet hur de ska kännas lixom... så de säkert finns nått :)... försökte lyssna med ett stetoskåp, men insåg att de var nog en omöjlig tanke ;) men har man inte provat så vet man ju inte *hihi*... vill så gärna ha ett livstecken!

Ikväll ska vi berätta för mina föräldrar och det är ingen annan som vet ännu :) blir spännande 
    ja, jag har som försökt känna, det syns ju att jag blivit större, men den är inte sådär hård som alla förklarar så de är omöjligt att veta. Men jag har försökt trycka och där jag var lite hårdare idag la jag dobblern och där låg bebben.. sist jag lyssnade låg den på höger sida, nu på vänster, och nu flyttade den på sig när jag var där och böka :D

men om bara någon vecka ska du se att du känner av mer ! Från vecka 12- nu vecka 16 har gått skit fort, och jag har även kännt lite lite rörelser från livet där inne, så det känns inte så farligt att jag har RUL först om 4 veckor.
  • Edds
    Takex skrev 2012-03-16 11:44:37 följande:
    Ni med Angelsound, hur sjutton fick ni upp batteri luckan? Håller på att bli tokig!
    vi tog en kniv och bröt upp det... där inne ligger batteriet med plast runt sig.. det får man inte glömma att ta bort, för då funkar den inte =)

Men som sagt, vi tog en kniv och bröt.. höll nästan på att gå sönder..
  • Edds

sen tappade jag den i golvet.. men den verkar funka =)

• Edds
    Takex skrev 2012-03-16 12:39:26 följande:
    Jag hade tur att mannen kom hem, han fick upp den :D Trodde jag skulle bli tokig där först.

Hittade inget hjärtljud först men sen insåg jag att jag knappt hade någon volym på! Då gick det att höra! Inga problem alls i vecka 15. 
    vi gjorde samma sak hade jätte lågt först, men vi hörde så ytterst lite, men idag när jag testade så satte jag full gas på volymen och det hördes så fint så fint =)
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-03-16 14:16:23 följande:
    Använde också mitt as idag, myyyys!
    Tog en paus i städningen, haha, har hållt igång sen 9 i morse och nu bakas det tårtbottnar!
    och jag som sa att jag BARA skall testa en gång.

men så tvivlade jag idag och började fundera, var det verkligen hjärtat vi hörde förra veckan, jag måste lyssna igen för säkerhetsskull hehe och där var det sååååå tydligt !! :)

Härligt med bakning, jag får inte baka mer här hemma, min sambo rullar fram snart säger han, han äter tills han spyr
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012