• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

ÅÅå en sån fin tanke slog mig just, eller, jag har nog inte riktigt fattat det, att jag sitter med en bebis i magen, jag och min fina finaste kille..

jag minns så väl när jag var 13 och han var 15 och vi hånglade (första gången jag tungkysstes) bakom brandstationen i smyg. DÅ kunde jag aldrig ana att vi skulle sitta här som världens lyckligaste blivande föräldrar 10 år senare :D:D

• Edds

jag vill också gå på 3D ultra ljud men jag tror inte heller det finns här i norr var jag bor ... tveksamt

• Edds

vilken tur att jag bara äter ost på mackan då och då på morgonen :) Norrmejeriets is the shit ! ;)

Såg att ni för några sidor sen snackade om de låga mamma byxorna från H&M jag köpte dom i v.9 och kunde ha dom till v 12. De skar in, gjorde ont och var enbart jääävligt osköna, men jag hade inget val för jag var tungen att ha svarta jeans på jobbet, nu har jag köpt riktiga mamma byxor istället :) Jag tänkte sprätta upp den där låga kanten och sy dit en större del för magen, för dom är verkligen jätte snygga annars !!

Nu har jag känt av bebisen 3 dagar i streck, igår var den hur vild som helst ! sparkade åt alla håll samtidigt kändes det som :D . Min sambo höll händerna på magen och försökte känna och trots att den sparkade så kännde han tyvärr inte... men det kommer nog om några veckor ! :)

Idag är jag ledig, sen jobbar jag resten av veckan, nästa vecka skall jag ta ledig och så ska jag försöka få tag i någon hjälp för mina höfter och rygg... för nu börjar det gå utförs :(

• Edds

vi vill inte veta kön :) Jag har flera kartonger med pojkkläder från mina småbröder, bara några enstaka fina klänningen som mamma vårdat sen jag var barn, och en hel byrålåda med unisex, så vi börjar så:)

idag var vi och smyg kikade på en vagn, och jag blev nästan glad när min sambo fastnade för den vagn jag tidigare varit och kollat på (utan att säga till han) , och så sa han: - 6400 kr var ju inte alls så farligt, så det lutar nog mot en ny från affären trots allt..

jag ser nämligen hans kommentar som ett medgivande heheh

• Edds
    litenplutt skrev 2012-03-29 12:57:33 följande:
    Studier, skulle ni som gravid ställa upp på sånt?
    Här i Uppsala söker dem friska gravida till en studie ang att förstå moderkakans fascinerande funktion och sjukdomen havandeskaps förgiftning med hjälp av magnetkamera.
    jag tror inte jag hade vågat :D även om det säkerligen är riskfritt
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-03-29 15:45:12 följande:
    åååh, det är så tråååkigt att vara gravid just nu...;(
    varför känner du såååå? :) :(
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-03-29 15:51:08 följande:
    Pga foglossningen och illåmåendet som inte vill försvinna.
    Jag sitter hemma och är i stort sätt handikappad ;(
    Jag följer typ varenda serie som går på TV, jag får inte gå och handla, inte gå i skogen...mitt liv har blivit så tråkigt bara
    jag förstår.... jag är rädd att jag får joina dig här snart... och du får tipsa mig om vilka serier som är värda att följa, nästa vecka skall jag kontakta sjukgymnast för min foglossning.. börjar kännas läskigt när det knakar till om jag tar för breda steg, eller sover lite konstigt.. jag kan varken sova eller gå normalt och blir sängliggandes över en dag om jag ansträngt mig för mycket ... har börjat vika handdukar i olika storlekar och kuddar som jag får lägga runt omkring mig i sängen när jag skall sova.. och så har jag köpt broddar under skorna för att jag är livrädd att halka...
    Angeeliicca skrev 2012-03-29 15:52:50 följande:
    Jag vill också veta könet! :)

Vad var de för vagn för 6400 Intressant:)
    Detta var en emmaljunga, vet inte vad för exakt modell men den var svart och liten och kompakt och 4 kraftiga däck, ej svängbara, ligg och sitt del , vändbart handtag etc, allt som jag vill ha. Vi har så mycket snö här uppe under vintern så jag kommer behöva en vagn man kan ta sig fram med.. och den vore perfekt !
    Hippie skrev 2012-03-29 15:55:30 följande:
    Har alla här fått tid för rul?
    för jag har inte fått det än, känns som jag är den enda som inte fått veta ett datum än :P
    fick du ingen tid inbokad på din inskrivning? :) ring din BM och be om en tid ! Eller kan det vara så (har för mig att i vissa städer får man boka tiden själv?)
  • Edds

Nu har jag fått en tid hos sjukgymnast, ska tydligen börja med nå core övningar som hon skall visa mig... med en sån stor boll? vi får se..

sen skall jag även få tens, allt detta på tisdag.

Så såklart undrar jag ju, tens? vad är det mer exakt och kan det skada bebisen? Är det någon här som fått tens mot foglossningar?

önskar så att det släpper.. imorse hade jag mer ont än någonsin.. TROTS att jag börjat med fogbälte nu ...

• Edds

ja men vad bra, nog tror jag dom vet vad dom gör :) jag sa ju att jag är preggo och att jag behöver övningar och hjälp som är bra !! Så det kommer nog bli braa , vi får se vad han säger och hur det ser ut.. !!

Hos oss var det inte så svårt att få tid, jag gick bara in dit imorse för att jag hade vägarna förbi innan jag skulle på tentan och då så klämmde hon in mig på en tid på tisdag, som tur var ! Hade inte orkat länge till.. kan knappt sova längre för att jag har så ont så man är rätt trött...

hoppas du får tid snart ju , inge kul att gå länge med ont.. jag har gått tillräckligt känner jag nu

• Edds
    StarStruck skrev 2012-03-30 12:03:18 följande:
    Fan vad bra att du påminde mig!
    Ska ju hämta med TENS idag :D
    Tack!
    TENS, tar en himlen kan jag säga, det skadar inte bebisen alls, då skulle dom ju inte rekommendera det :)
    menar dom som att jag skall ta hem en? för hon snackade nånting om att han kanske kan skriva en remiss när jag är där, kanske att jag får låna hem en eller ngt ? ..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012