Vi som väntar smått i September 2012
jag drömmer dock om bebisar varje natt ! inatt hade jag en fot som stack ut under huden under revbenet som jag kunde känna på, det var så härligt !!!!!!!!!
De Lilla M: Jag fick också samma svar av min BM som du ..
Föressten är det ngn annan här som måste ta lactulos? Får ni magknip av de? Jag får sån otrolig magknip av det så jag knappt kan äta normalt...
och när jag är ute och promenerar får jag mjälthugg/Håll i hela magen, tror inte det är de , utan ligamenten.. men det känns som ett ordentligt håll !
MiaMy: Jaa så känns det för mig med, jag kan bara ligga på vänster sida dock, och vänder jag på mig så faller bebisen ner och gillar det inte alls, för det känns obehagligt, ligga på rygg är helt omöjligt för mig, jag får inte luft !!
och ang växtvärken så tror jag visst man kan ha det fortfarande... jag har då haft det, och det drar i ligamenten och jag får håll i magen och magknip och ja de är det ena och det tredje... har dock inte ringt min BM för jag tror inte det är någon fara, jag tror man känner på sig om det är en ond het som inte känns rätt...
och sen oroar vi nog oss i onödan om bebben inte rört sig på ett tag, jag kan ju börja undra efter en timme eller så, och som de är sagt tidigare så är det inte förrän i senare, kanske v 25 eller ngt som bebisen skall röra på sig regelbundet.. men man har ju blivit så bortskämd när man kännt den varje dag !
Hur var det med att arbeta i hotfull miljö? Jag mår så fruktansvärt dåligt just nu för att jag ens har utsatt mitt barn genom att vara på mitt arbete de senaste 2 dagarna... det har varit hemskt, och , inte för att det bara är en hotfull miljö så gör det ju ont i min kropp på grund av detta jobb....
jag måste verkligen ringa min BM och fråga hur jag skall göra för det känns inte riktigt okej att behöva ringa och gråta till sin mamma att man mår så dåligt, har så ont i kroppen och inte känner sig trygg på sin arbetsplats.........
tack ! Ja jag ska direkt boka tid dit efter påskhelg och så då !! :)
Usch jag är jätte jä*la orolig, bebis har varit stilla i 4 dagar nu, från att ha rört sig varje dag i nästan 2 veckor .. känns verkligen inge roligt .....
men jag hittade lugnande fakta, tänk att lite text kan få en att må lite bättre
www.niomanader.se/content.asp
FijaLija: Tack för tipset ! Jag ska försöka kolla runt lite själv också så får vi se vad man kan läsa sig till , man vill ju att allt ska flyta på så det blir bra, jag känner iallafall att jag skall fixa allt detta snabbt så de inte hinner bli semestertider etc innan bebis kommer...
NU har jag förresten kommit hem, har varit in på sjukan för sammandragningar idag.. Tog min vanliga morgonpromenad med hunden men kom inte så långt, stod som orörlig där ute och kunde inte sträcka på mig eller röra mig, fick ringa min sambo som kom och hämtade oss !
Så vi har fått komma in och hon har känt på tappen och lyssnat på bebishjärta och den verkar må väldigt bra där inne !! Känns otroligt skönt.. vi har vanligt med sammandragningar i släkten men man blir ändå orolig, när det är så kraftigt...Nu vet jag iallafall att bebisen mår bra, så får vi längta dessa 7 långa dagar till RUL ! :)
Blev ordinerad en veckas vila nu , inga ansträngningar över huvudtaget.....
frokenpilla: Jag ville kolla upp det,. dels för att min mamma hade tidiga sammandragningar och att hon öppnade sig i 6e månaden och min lillebror höll på att komma ut så tidigt... de hann hindra det. och det är inte vanligt, sammandragningar sa de till mig idag är vanligt, men det kändes otroligt skönt att de tog mig på allvar och kollade iallafall..
Men som du säger, vila och vila de var de enda de sa till mig att jag kunde göra, lyssna på min kropp och inte anstränga mig för mycket !