• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

ååå jag blir så glad av alla lyckade RUL ! Känns så härligt att man äntligen är där, nu har halva tiden gått och nu är det bara andra halvan kvar ! Nu kommer magen bara växa med iiilfart och vi blir definitivt inte mindre :D

mer och mer overkligt börjar det kännas också ! Jag ska och köpa en sån vit tavla idag, ska skriva ner en så vacker dikt jag hittade på en sida, den skall få hänga vid sängen så jag kan läsa den varje dag för min lilla bebis :)

• Edds
    MiaMy skrev 2012-04-10 14:33:47 följande:
    Jag skrev för några dagar sen om att jag kissar hela tiden, att det inte kommer nästan något och att det sedan gör ont i magen efteråt. Har nu ringt BM och hon bokade in mig på ett urinprov imorgon, för att vara på den säkra sidan. Hon trodde dock inte att det var UVI, utan helt normalt eftersom livmodern nu tar större plats, men det skadar inte att testa. Tänkte bara berätta det eftersom jag vet att det var fler som hade samma problem.
    jag kollade också för UVI för ngn dag sen , men det var inte det, så säkerligen fullt normalt :)
    FijaLija skrev 2012-04-10 14:38:16 följande:
    Edds? Har du pratat med fk idag? :)
    haha ne jag har faktiskt inte gjort det, börjar en ny kurs idag så jag har lite mkt att stå i med den.. sen har jag varit ensam och storhandlat... det tog mig 1,5 timme.. pluss typ 10 kassar eftersom jag var tvungen att packa dom lätt.. vill inte bära för tungt.. så det blir att dåsa i soffan.. imorgon skall jag nog ta tag i fk !!

Kom dessutom hem till en hund som verkar tro han är en katt... låg fullt med garnnystan över hela hallgolvet + alla mina mormorsrutor... + ett paket med nappar som jag haft på en byrå... Ja, han gillar att bära saker till hallen.. bushunden.. så jag har lite att städa här hemma hehe
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-04-10 16:30:30 följande:
    Vad mycket pojkar det blir till hösten :D
    jag tror jag också kommer bidra med en pojke, men vi får se, det är bara magkänslan som säger så :)

Idag har jag sån otrolig magknip.. jag tror det beror på lactulosen som jag druckit nu de senaste dagarna... Den BM som undersökte mig i söndags sa att det var dags för mig för nr 2 .. och att det var en orsak till mina sammandragningar också !!!!!

tänk på de tjejer, do number 2 :D haha
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-04-10 20:34:54 följande:
    haha okej ;) Ingen fara för min del ;) hihi 
    Spännande med en ny kurs! :) Vad läser du?
    Nje, inte så spännande.. känns som om jag har annat jag vill lägga min tid och tankar på just nu hehe, men får försöka plugga bort så mycket som möjligt innan bebis kommer.. har ju ett år kvar efter att bebis är född.. så det blir att ta studieuppehåll...

jag läser produktionsteknik på högskolan.. :) Annars väldigt intressanta kurser, just nu läser jag kvalitet, arbetsmiljö, kommunikation och ledarskap och sånt :) Men det är lite omotiverande, försöker tänka att det är bra för framtida ekonomi för familjelivet :D
  • Edds
    AM79 skrev 2012-04-11 08:53:44 följande:

Sitter här på jobbet med ett stort leende på läpparna. Tror att jag precis känt av fosterrörelser. Det sprattlade i magen, lite snett under naveln. Det bubblade lite, men kändes mer som "fladder". Svårt att beskriva, men det var inte likt något jag känt innan...  Har ni känt något? Och hur beskriver ni det isåfall?? 

första gången så var det bara ett pirr i magen 1 gång.... jag bara visste att det var bebis, det var i slutet av vecka 15.. Sen vecka 17 har jag känt riktiga puffar, som om någon vänder omkring där inne eller spretar på armar och ben, ganska kraftiga puffar, solklart bebis.. nu i vecka 19 (18+5) och känner mer eller mindre varje dag.

Grattis till dina första puffar, det är ju sååå härligt =)
  • Edds

förresten känns det som en enda gröt detta med försäkringskassan... :(

Jag är inte berättigad havandeskapspenning då jag studerar, sjukpenning vet jag heller inte än vad jag är berättigad om det är så att jag inte klarar av att arbeta, min SGI är skyddad iallafall men vet inte hur det blir över "sommarlovet" ... och om det är skyddat för föräldrar penning från min förra anställning... usch det jag är mest rädd för är att jag bara ska bli berättigad basbeloppet .. trots att jag har rätt till att gå tillbaka till min förra anställning då jag studerar heltid med bidrag...

Känns bara så jobbigt nu till sommaren, eftersom jag kommer vara hög gravid sista 2 månaderna, och kanske inte alls orkar jobba något då jag redan har problem med foglossningen... och så har jag ingen inkomst... inge studiebidrag då det är sommarlov och ingen havandeskapspenning... :( = noll kronor i inkomst med andra ord... hoppas jag får bättre information när jag väl bokar ett möte med någon där. har bara haft mailkontakt.. och där fick man trots allt inte mycket till svar..

• Edds
    StarStruck skrev 2012-04-11 13:53:26 följande:
    Ni skulle inte klarar er på din sambos lön?
    Det gör vi, jag är ju sjukskriven och har inte rätt till nån form av peng alls för ens jag kan ta ut fp.
    Det är lite jobbigt, men det går.
    Jo vi klarar oss på hans lön, men det känns som en stor omställning att dra ner på utgifterna till hälften, det går ! Men fy fasiken vad jobbigt, hade helst inte gjort det redan nu :D:D Jag är nämligen en hejjare på att lägga undan pengar nu så vi har till hösten då vi kommer ha dubbla hyror i några månader :S

MEN jag pratade just med en handläggare på fk på telefon och han sa iallafall att mitt SGI var skyddat och att min föräldrarpenning kommer grundas på min inkomst 2011,, de känns skööönt och jag hoppas det stämmer, för då behöver jag åtminstone inte oroa mig för låg föräldrapenning...
  • Edds
    TheFamily skrev 2012-04-11 14:20:56 följande:
    Edds: men om du skriver in dig på arbetsförmedlingen när skolan slutat så borde du väl få à-kassa? Visst du måste söka jobb men vem vill anställa en höggravid kvinna??
    Jag är arbetslös just nu kommer jobba deltid på förlossningen i juni och juli. Sen i augusti skriver jag in mig på AF igen och har à-kassa fram tills bebis kommer.

Jag kan ha missat nåt som du skrivit ang jobb och så...sorry isåfall.

Kram
    joo, men nu har jag fått reda på hur jag skall göra,  :) Jag kommer söka till skolan till hösten, har ju ett år kvar på min utbildning, så jag får helt enkelt söka till skolan och söka csn bidrag.. kommer hinna plugga ca 2 veckor innan bebis kommer, så de är så det måste bli, sen får jag se om jag kommer byta ner till halvtids studier, jag tänkte ge det ett försök ! de blir lite extra grötigt, men får göra så helt enkelt.. Det är så grötigt allt detta men nog vet jag det blir bra tillslut :) :)
    StarStruck skrev 2012-04-11 14:25:25 följande:
    Nej, det är verkligen inte kul, vi har levt på ca 11000 sen i dec, vi kommer känna oss stenrika när jag får fp :P
    oj ! då ska jag då inte säga nånting.. min sambo har 25000 i månaden.. så klarar ni det så klarar vi det !! :)
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-04-11 14:40:31 följande:
    Edds: men studerar du heltid? Får du bara bidrag? Pluggar du distans?

Det kan inte vara värt att ta lite studielån just nu då fram tills det är dags? För då kan du ju sluta jobba helt om du pluggar heltid och pluggar kurser under sommaren istället om du inte är berättigad havandeskapspenning?

Bra att du bokar möte! Kram!
    det har lockat många gånger det där med att söka lån och faktiskt bara plugga... just för att jag inte orkar jobba och plugga samtidigt och det hade underlättat !! det är ju skolan som blir lidande när jag inte orkar jobba och plugga samtidigt.... och det skulle ju isåfall bara gälla för april maj och juni tror jag... kanske är värt det !
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-04-11 14:47:38 följande:
    Oj, jo, det klarar ni nog med all säkerhet :P
    tur att jag redan hunnit hämta ut och betalt min Iphone idag  innan jag kläcker ur mig till han att vi ska leva på hans lön hahahhah skämt åsido ;)

blir att klura ordentligt denna vecka på hur man skall ta ställning till allt detta =)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012