TheFamily skrev 2012-04-11 14:20:56 följande:
Edds: men om du skriver in dig på arbetsförmedlingen när skolan slutat så borde du väl få à-kassa? Visst du måste söka jobb men vem vill anställa en höggravid kvinna??
Jag är arbetslös just nu kommer jobba deltid på förlossningen i juni och juli. Sen i augusti skriver jag in mig på AF igen och har à-kassa fram tills bebis kommer.
Jag kan ha missat nåt som du skrivit ang jobb och så...sorry isåfall.
Kram
joo, men nu har jag fått reda på hur jag skall göra, :) Jag kommer söka till skolan till hösten, har ju ett år kvar på min utbildning, så jag får helt enkelt söka till skolan och söka csn bidrag.. kommer hinna plugga ca 2 veckor innan bebis kommer, så de är så det måste bli, sen får jag se om jag kommer byta ner till halvtids studier, jag tänkte ge det ett försök ! de blir lite extra grötigt, men får göra så helt enkelt.. Det är så grötigt allt detta men nog vet jag det blir bra tillslut :) :)
StarStruck skrev 2012-04-11 14:25:25 följande:
Nej, det är verkligen inte kul, vi har levt på ca 11000 sen i dec, vi kommer känna oss stenrika när jag får fp :P
oj ! då ska jag då inte säga nånting.. min sambo har 25000 i månaden.. så klarar ni det så klarar vi det !! :)