• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

jaa de spelar absolut ingen roll.. jag har ännu inte smält att min sambo var nyfiken att kolla kön.. vet inte hur jag ställer mig till de.. vi har också 2 veckor kvar..

• Edds

lyssnade just på bebis hjärtljud... så mysigt, nu behöver jag inte lyssna mer förrän RUL

• Edds
    FijaLija skrev 2012-04-02 14:46:02 följande:
    Åh det känns som evigheter till vårat rul men det är ju "bara" 21 dagar kvar :D
    JAA !! det känns som en evighet ! Men det känns som en milstolpe också ! Ska bli intressant och se om de säger att jag är i v. 20 som jag kommer vara i när jag är där, isåfall har jag då gått halvvägs :)

Idag var jag på kappahl och köpte lite bodys , jag kan inte låta bli längre !
  • Edds
    MiaMy skrev 2012-04-02 16:45:07 följande:
    Puh, nu har jag läst ikapp från fredagen!

Jag blev inlagd på sjukhuset igår för mina ben, som läkarna trodde hade rosfeber, men som inte reagerade på medicinen. Det hade "spridit" sig till andra benet. Nu var det en infektionsläkare som kollade på dem, och jag fick diagnosen knölros. Det är egentligen ingen sjukdom, utan det är ett symptom på ev. graviditet eller min infektion i halsen som jag hade för några veckor sedan. Så nu är jag sjukskriven denna vecka och ledig nästa (påsklov). Knölros försvinner av sig självt inom 3-6 veckor, men det går inte att behandla med anti-inflammatoriskt då man är gravid. Skönt att veta vad felet är, men lite långdraget att ligga med benen i högläge i två veckor när man i övrigt känner sig pigg men knappt kan gå. Men nu är det bara att vänta ut...

När jag låg på akuten igår fick jag lyssna på bebisens hjärtljud med en doppler! Det var en läkare som skulle kolla blodcirkulationen i benet, men han kollade magen samtidigt :) Lite roligt. Som det galopperade där inne! Jag känner små puffar från magen varje dag nu... RUL den 11 april. Jag är jättekluven gällande att ta reda på kön... Vet varken ut eller in. Sen kan det hända att de inte berättar ändå.
    ojojoj du får verkligen krya på dig, bara att ta fram en virknål eller ngt och fördriva tiden ! :D just nu hade jag mest bara velat sitta still och inte röra mig, det gör ont hur jag än gör

just nu känns det som om mitt bäcken hoppat isär och inte lagt sig tillrätta, med andra ord, som att ett ben hamnat lite fel, kan inte riktigt röra mig..
    FijaLija skrev 2012-04-02 18:44:12 följande:
    Åh samma här ;D tror jag haha! ;) eller om jag är i vecka 19 kanske? Åh jag törs inte handla något ännu :/
    jag har också varit lite försiktig med att handla, men små dräkter och sådär sött och gott kan jag bannemig unna mig, några söta strumpor och vantar också :) hihi, babyskydd till bilen skall jag köpa efter RUL och senare vagnen.. den ska vi nog få från alla föräldrar våra.

Är det någon mer än jag som köper en ny bil för bebisens ankomst ? :D HAHA
  • Edds

Jaa. Eftersom att vi bor så pass långt ut i "skogen" ;) Så klarar vi oss inte utan bil. Jag har en mercedes kombi nu, och min sambo har en Ford (en sån stor som en lastbil med dubbla säten och flak) MEN den är för hög, så inom kort kommer jag inte in i hans bil, det är svårt redan nu... Och min bil känns för liten.

Vi får plats, men eftersom jag alltid måste färdas med bil, ofta för att ens ta mig och handla, så vill vi ha en lite större bil som är säkrare, och såklart lite större utrymme för både barnvagn och hund :) Men mest för att den skall vara säkrare för mig och bebis, ifall något skulle hända. Det blir det dyraste men väl värt det ! köper såklart något begagnat och den kommer ligga ungefär i samma prisklass så det blir inte så stor skillnad...

Ni som inte har körkort kommer klara det galant ändå ! Jag började läsa 2 månader innan provet, så det borde ni göra om ni får HP eller något, sen gör ni åtminstone teoriprovet :) tillslut går det :)

Nu ska jag förbereda mig med dusch och frukost innan jag skall till sjukgymnasten.. Har aldrig förr längtat så mycket på att få gå dit !

• Edds
    Granen skrev 2012-04-03 07:23:24 följande:
    Edds: när jag läser om hur du måste använda bilen varje dag blir jag så lycklig över att jag inte måste det ;)

Bor centralt med bra kollektivtrafik åt alla håll och kanter :)
    hehe ja, fast jag tycker det är helt underbart, jag bor utanför "stan" de är egentligen ett litet samhälle, tar 10 minuter in med bil ungefär direkt sträcka, men vi ska ju i sommar flytta lite längre ut när vi fått upp vårat hus :) jag älskar att bo just lite utanför allting, mysigt :) Kollektivtrafiken här (bussarna som går härifrån till stan, tar ca 1 timme att åka , enkel resa, så buss är inget alternativ hahah )
    Vili skrev 2012-04-03 07:30:24 följande:
    Äntligen äntligen äntligen känner jag med säkerhet bebisens sparkar. Fy vad skönt och fy vad orolig jag hunnit bli. Idag är det bara en vecka till rul :)
    Guu visst är det härligt !! Glad för din skull också, bebisen väckte mig med några puffar imorse också :) Jag längtar så tills pappsen också kan känna !
    LillyRose skrev 2012-04-03 07:46:24 följande:
    Haha vi köpte helt ny bil i oktober med 7 platser men måste köpa ny igen för nu blir vi ju 8 i familjen .
    Oooh ni är verkligen många, vad härligt ! :)
  • Edds
    Maglan skrev 2012-04-02 21:50:32 följande:
    Har bara Ipren hemma :/
    har febern gått ner nu?:(
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-04-03 08:20:28 följande:
    Edds: hoppas du får ordentlig hjälp hos sjukgymnasten idag! 
    vet inte riktigt om jag fick det, kanske kanske inte.. Jag fick lite övningar jag skall göra, så har jag köpt en sån där boll som jag skall träna till... fick ingen tens heller, det tyckte han inte behövdes.. vi får se, jag får hur som helst prata med min BM när vi ska dit i vecka 20.. om det inte blivit bättre så att säga..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012