• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-03-30 12:18:38 följande:
    Ja?
    Tanken är att den ska fungera som smärtlindring när du behöver det, då får man låna hem en.
    Här kostar det 100 kr/månad att ha en.
    okeeej, ja ! om det funkar så är det ju lätt värt det ! :) Sen sa hon att jag ju kan köpa en sån där boll hem så slipper jag vara till dom och springa hela tiden :)

Ååååh hoppas så innerligt att detta kommer hjälpa...
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-03-30 12:33:47 följande:
    Jag fick testa ca 10 min när jag var där, det var superskönt och hjälpte, det bästa är att man kan ha den även när man är ute och går så slipper man vara förstörd i en vecka efter det :)
    okeeej men gud vad bra ! Jag vet inte vad det är som hänt, men jag fick låna ett fogbälte av min moster igår som jag haft på mig när jag åtminstone står upp.. den skaver när jag sitter, som allt annat gör som trycker upp mot livmodern såklart..

och imorse när jag vaknade hade jag så ont så jag var nära tårar, men eftersom jag vet att det inte blir bättre av att grina så var det bara att bita ihop...

ska bli skönt att testa, verkligen !!! är rädd att jag inte kommer orka så länge till på de jobb jag just nu har ..
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-03-30 15:04:12 följande:
    Nu har jag min TENS, mys ^^

jag längtar till tisdag.... nära bristningsgränsen... bara 15 h jobb kvar denna helg .. sen ledigt..
    Maglan skrev 2012-03-30 16:42:58 följande:
    Har den vecka börjat min 5 veckors vfu på förskola. Har stått mycket idag och har så ont där nere.. Tror jag håller på att få åderbråck eller nåt :/

hujjeda mig ! jag står och går så otroligt mkt på jobbet, så jag har ont överallt. men stödströmpor är ett måste.. plus att jag har mitt fogbälte nu också...

hoppas det inte är åderbråck !!!! kram!     
  • Edds
    Em skrev 2012-03-31 09:28:22 följande:
    En till med grym foglossning här...men det var tydligen ganska vanligt när man har täta graviditeter. Hade iofs med Noah med, men här gick jag det i v 13... Men men, det är vara att anpassa takten efter förmågan
    Idag ska vi äntligen köpa bilbarnstol till Noah! Han har suttit i 0-12 mån...han är. 17 mån nu ( fast han är en liten kille). Go helg!

den teorin stämmer inte på mig dock, då jag aldrig fött eller burit ett barn tidigare :D och mina lossningar började kring v 12-14 .. värst nu..

men för första gången på en hel vecka har jag sovit GOTT inatt...   
  • Edds

jag känner också av bebis lite varje dag vissa dagar mer, vissa mindre, nu är det längesen jag känt men nu när jag äntligen la mig i sängen och kopplade av så fick jag känna lite... pjuh, jag hinner börja fundera ! fast det inte är något att fundera över !!

2 gånger idag har jag förresten känt ett ganska hårt tryck utåt, inte som någon spark, utan mer som om bebisen sträcker ut benet eller något och trycker utåt.. känns skit skum :D 2 gånger på samma ställe..Jag vet att mina tarnar ligger som ovanför och vissa bakom, jag kan ofta "känna ut luften vandrar genom tarmarna" haha :)

Min sambo har börjat prata om att vi kanske ska ta reda på kön.... nu blev jag så ställd... ska man eller ska man inte , är han impulsiv? Han som var så emot det först... kanske han bara är extremt nyfiken :) jag känner verkligen att jag inte vill veta nu..

• Edds

det känns i min kropp.. nu har jag jobbat 7 av 7 möjliga dagar denna vecka..

hur hårt jobb har ni tjejer ? Jag sitter i reception på hotell.. ibland är det stressigt, ibland är det lugnt.. men jag tar det liksom i min takt... ÄNDÅ kände jag imorse när jag klev upp att det inte kändes rätt i kroppen, inte bara för att jag har foglossning som gör ont, utan jag kände en obehaglig stress inombords och en tung känsla i kroppen.. jag är rädd att jag jobbar lite för mkt av vad jag klarar av...

hur tar bebben de om man är uppe och springer utan vila varje dag 8 timmar egentligen ? jag är mest orolig att den inte tycker om att jag är och flänger så mycket som jag gör.. ingen vila ingen ro liksom.. jag märker ju hur den börjar röra sig när jag lägger mig och ska sova..   

tänker på er som jobbar inom vården också, det måste väl vara rätt springit? Kanske det bara är jag som är för orolig? men snälla ge mig lite lugnande !! 

• Edds

ja vi har verkligen  alla att stå i. Just nu längtar jag bara tills min tid hos sjukgymnast och om 2 veckor har jag RUL ! ojojoj ska lyssna på hjärtat EN gång till innan de, har inte lyssnat sen vecka 16 ! myspys

slutar jobbet nu om 3 timmar och skall bara hem och ta det lugnt nu i 3 dagar. det behövs !!!!! 

• Edds

skäms över att vi inte fått damsuget hemma på flera veckor nästan...

• Edds

jag går och lägger mig alldeles för tidigt för att hänga med här ;)

Ang. mitt jobb och att stressa ner så brukar jag faktiskt göra det till en rolig grej (eftersom jag jobbar på hotell och har tonvis med nya ansikten varje dag) så kan jag ju utnyttja lite att de inte vet för det första hur långt gången jag är (de vet bara att det syns , rätt så mycket att jag är gravid) Så när jag måste resa mig från receptionen och gå någonstans och göra något, hotellet är groteskt stort, tar minst 5 minuter att gå från ena sidan till den andra, normalt. Så jag brukar säga "Absolut, jag kommer snart, men det kommer ta ett tag" och så ställer jag mig upp, spänner snabbt åt mitt fogbälte, för de kan jag inte ha på mig sittandes, sen lunkar jag iväg och då skrattar de flesta och säger att det inte är någon fara alls, så är dom lika nöjd när jag kommer tillbaka typ 10 minuter senare :P

superbia: Det var nog bebis ! Jag känner absolut skillnad på tarmar och bebis nu, tarmarna knorrar som högre upp !

+ 7 kg sen start i morse..... slår jag viktökningsgränsen i denna tråd kanske? Förstår inte hur det går till...

• Edds
    JePaLuLi skrev 2012-04-02 07:42:32 följande:
    Inatt drömde jag att vi fick en liten flicka. Hon var så söt, men jag hade svårt att förstå att hon faktiskt var våran. Vi gör ju bara pojkar
    vad mysigt ! Jag har ju bara drömt om pojkar hela tiden... 3 nätter drömde jag att det var en pojk, sen helt plötsligt drömde jag att det var en flicka.. hmm.. de är verkligen tvetydligt dedär =)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012