• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

jag vägde 62,5 kg vid start och nu väger jag 68,5 (170 cm lång) .. så jag har gått upp 6 (!!) kg.. men jag har stått stilla nu i några veckor så jag tror också det beror på att jag åt och åt i början för att jag skulle dämpa illamåendet. Nu har jag knappt sug efter nånting alls !!

vi får väl se hur mycket det blir i slutändan ! Jag bryr mig dock inte så mycket så länge min kropp orkar och min bebis mår bra. 

Dock är jag bra på att motionera, långa promenader och igår var det skidorna på igen för foglossningen kändes inte så jätte farlig. dock hade jag ont imorse när jag skulle kliva upp.....    

• Edds

vad roligt med UL litenplutt !!! Jag längtar så tills jag ska på RUL om 3 veckor exakt ! 

Från vilken vecka är det man skall känna fosterrörelser varje dag? Jag förstår ju att det inte är ännu , men när jag googlat det så säger de att man skall känna varje dag. Men från vilken vecka är det ? För nu känner jag ju absolut inte varje dag ..      

• Edds
    TheFamily skrev 2012-03-26 08:56:17 följande:
    Edds: är det inte från vecka 25? Nånting, däromkring...

ja jag gissade något sånt :) För det förstår  jag att det inte är ännu, men bra att veta ungefär när jag ska fråga min BM när jag skall dit :) Nu är man ju bara glad om det sprattlar till lite då och då trots att man vill känna varje dag !!!
  • Edds
    Den lilla M skrev 2012-03-26 09:00:25 följande:
    Så här står det i min läkarbok som jag har hemma:  Det är först efter vecka 26 som du bör känna av bebisen ett par gånger per dygn.
  • Edds
    Em skrev 2012-03-26 09:04:16 följande:
    Fy!!! Har på senaste veckorna fått ganska så många blodtrycksfall...ibland ar jag tuppat av. Senast idag...fick på jobb, det snurrade en timme och sen fick jag skjuts hem. Här ligger jag nu...snurrig o utslagen...fy

du är inte ensam, jag får det dock på kvällarna när jag jobbar em. Då måste jag fort få i mig något och sitta på kontoret ett tag om jag inte ska kräkas ner hela receptionen, och så får jag hoppas på att ingen vill mig något.. :( hoppas bara man slipper undan svimmningarna
  • Edds
    Em skrev 2012-03-26 09:19:48 följande:
    Ja fy för detta...jag spyr hellre än tuppar av... Skulle nog få tid hos läkaren...min bm lät bekymmrad...

jaa hoppas du får en tid snabbt !
    Själv ska jag ringa om urinvägs idag... hoppas inte det är de men man vet aldrig... 
  • Edds

mitt hår har blivit mycket glansigare och finare.. har jätte slitet hår eftersom jag aldrig orkar gå till frissan och klippa... men nu helt plötsligt är det som glansigt och livfullt... naglarna växer också som ogräs !! 

Vad sjukt att det är så olika !!!  

• Edds

mia my jag har beställt ett par skit snygga stödstrumpor som är som ett par strumpbyxor dessutom och som man kan reglera storleken på magen i takt med att den växer ! jag tog i svart så jag kan ha de under en klänning eller skjorta till ett par snygga skor om jag vill, eller under brallorna .. hela tiden helt enkelt !!

www.butik21.com

• Edds

Välkommen Ida ! :)

Herre guu vad ni hinner skriva, jag jobbar aldeles för mycket för att hänga med. bad min sambo om lov ifall jag fick vara hemma en månad nu.. men jag fick inte godkänt. Man kan alltid pröva !!! ;)

hehe, jag ska försöka klara en tenta imorgon... och även jobba... jobbat dubbla idag... men det är för att jag börjat lägga pengarna på hög...

det är som om jag fått någon slags spar mani nu när bebisen är påväg, jag vill verkligen ha en buffert så man känner sig stark och trygg vid ankomst !

Kan inte förklara hur mycket jag längtar, 20 dagar till RUL ... bebisen har hickat idag, 5 regelbundna puffar i vänster sida under några långa sekunder :) MYS !  typiskt nog händer det aldrig när jag är hemma så att pappan får känna !! men det kommer ju snart !!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012