• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-03-23 08:12:31 följande:
    Lemis: ja det gjorde vi.

En fråga: varje morgon sedan jag har kunnat se/känna livmodern på morgonen har min "bula" varit till vänster, det är där jag hör bebisen med AS också. Igårkväll hade jag sådan hemsk växtvärk på höger sida och ny när jag vaknade imorse är "bulan" till höger??? Bebisen verkar alltså ha flyttat sig.....
    Nån som varit med om samma??
    min bebis har varit och simmat först till höger, där hörde jag med AS, sen låååångt till vänster, för där hörde jag andra gången jag lyssnade och igår , ja igår kickade den ju rakt under naveln, i mitten på magen så den leker nog torktumlare där inne eller något i den stilen ! :D

Idag var jag och åkte skoter btw, fyfaaaaan vad jag fick ont i fogarna.. och drag i ligamenten... ne min skotersäsong blir kort i år .... :P
  • Edds
    eiramis skrev 2012-03-23 19:56:52 följande:
    Är rätt nojig över det här med hjärtljud nu. Är i v13+5 och hör fortfarande inga hjärtslag med AS, men magen verkar i alla fall växa som den ska. Funderar på om det kan vara svårare att höra om t.ex. livmodern är bakåtlutad eller om moderkakan sitter i framvägg och liksom hamnar mellan AS och bebis. Har ju dessutom en del späck emellan också.
    säger som ovan att det är ingenting du behöver oroa dig för. Jag var också så rädd att jag inte skulle höra det, så jag använde inte mitt på kanske 3 veckor från det att jag fick hem det. Jag vågade helt enkelt inte för att jag var rädd att inget höra, så i 15 + hörde jag men du kan likaväl vänta till vecka 17 ! Det är så olika och det är mest en uppstressande faktor.

Din bebis kanske simmar bort från dobblern hela tiden, den gillar kanske inte att bli träffad av de ljudvågor som den utsöndrar !!  Vänta ett tag och släpp oron och njut av din graviditet ! Prata med BM också om du är orolig och kanske hon kan lyssna på hjärtat med sina verktyg på MVC?
  • Edds
    Em skrev 2012-03-24 07:56:04 följande:
    Jag hade samma med lin pojke, blev tillbakaflyttad o tillbakaflyttad...visade sig att han vara var lite mindre än "normalt"...det var han i magen och det är han nu också...men han är perfekt för att vara han! Som många har sagt innan...bebisen kommer när den kommer ändå i slutändan... Fast samtidigt tycket iaf jag att det var kul att räkna veckorna...det gör jag nu med! Idag kommer Noahs mormor en sväng...skönt, gör de bor 10mil bort! Då ska vi kramas lite! jag är förresten fortfarande sjukligt trött vaaaarje dag! Är det någon annan som känner igen dig eller ska jag börja bli orolig,? Kan inte komma ihåg att tröttgeten satt i så länge med Noah. Det är ju helt förlamnade!
    Jag är sjukligt trött, jag har ingen ork eller energi och jag är i V 17... jag var piggare i första trimestern !! märkligt, och jag har perfekta järnvärden.. så jag vet inte heller vad det är, men trött är jag.. så det är helt otroligt !
  • Edds
    litenplutt skrev 2012-03-24 08:22:22 följande:
    Jag är mega trött :/
    Har fått maila min chef i natt när jag jobbat för jag kan typ inte hålla mig vaken mina 11h på jobbet. Hur jobbigt som helst.
    jag tackade nej (är vik) till helgens nattjobb som dom erbjöd mig, jobbade ju 10 h vaken natt tors-fre och det gör jag aldrig mer om i detta tillstånd. Jag orkade inte ens köra bilen hem sen (tar ungefär en halvtimme) min sambo fick komma och hämta mig !!!!!
  • Edds

Nu har jag suttit hela Förmiddagen och plockat i små bebiskläder, har faktiskt hämtat upp dom från mamma som sparat sen mina småbröder var små! fräsha och fina kläder fyller nu en av byrålådorna i sovrummet... sambon får dock inget veta, jag har gjort det i smyg ;) han tycker det är onödigt när vi ändå snart skall flytta ! Men det tycker inte jag, jag vill vika och titta och knäppa och pillra i dom hela tiden ;)

• Edds
    Kickioh skrev 2012-03-24 14:54:25 följande:
    Härligt att den växer! :) Jag kör på mammaleggings eller gummisnodd i gylfen :)
    det där med gummisnodden gav jag upp för typ 10 veckor sen hahah... idag känns det som om jag skall sprängas, bokstavligt talat.. magen är hård som ett bowlingklot och lika stort därtill... brösten ligger nu i en BH strl 70F utan inlägg (ursprungl 70C med inlägg) och jag kan nog garantera er en utpetande navel i vecka 20  !!! :P

mitt midjemått (mätt i navelhöjd) innan grav var 68 cm
    NU är det 92 !!!

haha det händer grejer!
  • Edds
    Kickioh skrev 2012-03-25 09:42:50 följande:
    Åååh inatt kände jag första kicken Solig såå lycklig!!

Var så himla häftigt att höra en kick i micken hos BM i fredags, men detta - wow!

Har läst att fosterrörelser brukar börja kännas runt v 16-20 och jag går in i vecka 16 idag. Så igår när jag gick och la mig höll jag båda händerna på magen och hoppades på lite "flubber" i alla fall. Istället fick jag en ordentlig *donk* som kändes både i handen och magen :)
    det var ju samma för mig i 15+6 , jordaniens spark rätt ut ! haha man blev tillochmed lite chockad ! helst eftersom det är något jag aldrig någonsin kännt förut:D
  • Edds

jag har faktiskt skrivit ner ett litet sparkschema för mig sen när den börjar röra om ordentligt kan det vara intressant att se vilken dygnsrytm bebisen har och sådär., hittis har den bara bökat på på eftermiddag kvällskvisten :)

• Edds

jaa de är ju smart, jag ingen sån där iphone så jag har inga appar :P så jag skriver i excel hehe :)

växtvärken kan föressten välkomnas tillbaka, än en gång, samt mina mardrömmar..:(

• Edds
    sexhundra skrev 2012-03-25 12:04:13 följande:
    Är det nån mer som är öm i buken? Det gör ont när jag trycker lite, böjer mig, ligger på magen och går! Nån som vet vad det beror på? Gör sjuuukt ont!!!
    jag me, eller öm och öm... jag har en grotesk växtvärk idag...
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012