• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

jag blev bakflyttad, eller hur man nu säger, bebis kommer 2 dagar tidigare enligt deras beräkning =) så 4 september och mätte 15,6 cm.. är det huvud-lår det eller ? För hon sa inget om det , vi läste bara på bilden

• Edds
    IdaVasterflo skrev 2012-04-16 18:56:56 följande:
    De mäter ganska mycket vid RUL, både huvud, och lårben, längd huvud-stjärt om barnet inte ligger för "krokigt". Sen så mäter de även magsäcken, lever, och gör en bedömning av storleken på urinblåsan. Min ultraljudstekniker sa att man inte ska kolla för mycket på siffrorna på skärmen för det kan vara längd på lite av varje. Men 15,6 cm låter ju som att det kan vara ungefärlig längd huvud-stjärt.
    jo hon mätte ju en massa olika grejer där och jag hade hjärtat i halsgropen hela tiden hehe men jag bara log så jag har träningsverk i kinderna.

vi hade en kvinna som utbildade sig så hon hade en mentor med sig så vi fick ju titta på bebis i en timme, det var sååååå mysigt , var lite glad att det tog extra tid :D
  • Edds

jag fick en kräkattack imorse... har som inte kräkts sen vecka 14 tror jag, inte ens mått illa.. men idag kom det, som ett brev på posten, i vecka 21 ! :D haha

När jag sätter mig upp ur sängen så ser min mage ut som en kon, men inte att jag känner ngn streckning... bebis gillar dock inte att jag rör mig så mycket när jag ligger... sover aldrig gott längre....

eftersom min moderkaka ligger just bakom bebis så antar jag att den trycker fram bebis som hamnar utåt för sen när jag krälar mig upp så flyttar den där konen sig lite huller om buller, det ser skit kul ut haha

• Edds

Har försökt läsa igenom allt nu har jobbat så det blir inte mycket till dator för mig...här är det stora bröst och mage som totalt verkar väga 9 kg tillsammans eftersom jag inte vuxit någon annan stans .bakifrån syns det inte på mig.. Men vecka 21 nu.. 6e månaden haha låter ju sjukt! 9kg ökad vikt tror jag ska till bm imorgon och mäta mage och väga etc;) bobisarna från 70c till 70f nu.. :) ja vi får ju se var detta slutar :D

• Edds

Har fått inbjudan till föräldragrupp nu äntligen! Så hela maj är bokat med det :) så roligt! Ngn fler som ska gå det?

• Edds

jag är så trött så otroligt trött att jag knappt orkar lyfta min kropp ur soffan...körde heeeela vägen in till stan för att åka på ica och köpa cashewnötter med mörk choklad runt och letade överallt. och det fanns inte.... jordens besvikelse!! Finns inte ord som kan beskriva min besvikelse !!!!! då jag var så inställd på dom... :P

har även slumrat en stund efter middagen.. ne det blir inte många järn i elden idag inte.. utan mer bara ligga hemma och mysa med sparkarna från magen...bebisen är otroligt vild där inne ! vilket vi hörde hos Barnmorskan igår... fick ingen chans att lyssna hjärtat , hörde väl en 15 sparkar i rad eller något innan hon kunde lyssna...och hon var nästan förvånad att den levde om som den gör :D

häftigt !

• Edds
    jojoglad skrev 2012-04-20 21:58:18 följande:
    Vad bra, då klarar ni det säkert!

Jag ska ta paus och fortsätta till våren eller hösten, har inte bestämt det än.
    jag tar också en paus, jag vet att jag inte kommer ha motivationen att plugga första tiden, det kommer ändå bara skita sig, så jag tar nog ett ny start till hösten efter =)
  • Edds

Splink: Usch !! vad jobbigt... jag har fått ordinerat att jag ska ha i mig järntabletter nu för jämnan... hade dåligt järnvärde hos BM i torsdags så nu har jag fått börja med de, har dock ändå känt mig yrslig i 2 dagar nu ... som tur är har jag ledigt i 6 dagar nu, heeela veckan ! Men då blir jag såklart helt lyrisk och har tvättat och plockat bort ALLA vinterkläder ner i förrådet... städat bland mina sy grejer och rensat. Jag har tillochmed packat ner alla mina kläder osm jag inte kan ha, och döpt lådan till angelicas smal kläder....

sen blir det att laga middag och bjuda vänner.. ja allt förutom att vila... såklart ! :D

• Edds

Grattis vad härligt fijalija :) på mitt ryl hade hon också bra lägen till kort men så var hon så stressad mot slutet så hon bara träck i princip 4 ggr sen var det klart och bilderna är otydliga men så länge ungen är frisk så är det bra!!!!!! :)

• Edds
    eiramis skrev 2012-04-23 15:39:56 följande:
    Ska iväg och "föreläsa" om mitt liv med mina diagnoser idag och allt jag har i huvudet är tankarna inför morgondagens ultraljud. Misstänker att jag får läsa innantill om jag inte bara ska stå och babbla om graviditetsångest. Försökte plugga lite på materialet idag, men efter 10 min gav jag upp och fortsatte med att oroa mig inför morgondagen.
    det är svårt att koncentrera sig på andra viktiga saker för det är såå mycket med att vara gravid, hela tiden någonting som tar över tankarna... jag har tyvärr inte skött skolan de senaste halvåret pågrund av att jag gått runt och varit gravid hahha :D ne, denna terminen blev inte direkt fullt så potentiell som den hade kunnat vara :)

det kommer nog gå bra för dig imorgon ändå ! önskar dig lycka till !!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012