• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

haha ja de kanske är sant. i 2 veckor i sträck har jag varit besatt av soppor. Det var köttsoppa, korvsoppa, ministeronisoppa, nudelsoppa, grönsakssoppa, fisksoppa.. ja jag vet inte hur många soppor jag ska räkna upp som vi ätit under 2 veckors tid.... haha

• Edds
    Edds skrev 2012-03-01 21:25:10 följande:
    haha ja de kanske är sant. i 2 veckor i sträck har jag varit besatt av soppor. Det var köttsoppa, korvsoppa, ministeronisoppa, nudelsoppa, grönsakssoppa, fisksoppa.. ja jag vet inte hur många soppor jag ska räkna upp som vi ätit under 2 veckors tid.... haha
    jag kanske är besatt av Buljong? hahah
  • Edds
    Vår tur nu skrev 2012-03-01 21:39:34 följande:
    Är hungrig mest hela tiden och bli illamående om jag inte äter typ direkt när jag blivit hungrig. Blir illamående även om jag vräker i mig för mycket (så lätt hänt!), men en stark craving är polkagrisar! Såna där "blanka" på påse och inte de gryniga som sälja på lösvikt... *nam nam nam*
    ¨går inte att beskriva hur goda dom är, vet precis vilka du menar, de gammeldagsa otroligt goda ! Vi har årlig marknad här i stan snart och då kommer jag köpa riktiga gränna polka i MÄNGDER !!!
  • Edds

ååå guuud jag kan inte ens tänka på vagn, det känns så jäääkla jobbigt. Jag tror jag kommer stå där i sista sekund med ungen halvt mellan benen och köpa en vagn... brööl

just nu hittar jag bara på ramsor i bilen om hur idiotiska jag tycker folk är som går 0,3 m/s framför bilen på coop parkeringen och hur dum i huvudet folk är som LÄMNAR bilen vid tankautomaten och går in och typ storhandlar så man får vänta en timme på att tanka bilen.

Men då har jag något fläng i mitt humör också , för normalt sett är jag bara hälften så hetsig :) Det är tur att min sambo bara skrattar åt mig  :P

• Edds
    splink skrev 2012-03-02 17:26:15 följande:
    Jag har också fått hårig mage. SKÄMS! Gråter Min man påpekade det häromdagen. "Nu är magen lika hårig igen som när du väntade lillan". Ville bara sjunka genom jorden. Drömmer mardrömmar om förlossningen, att jag ska ha världens längsta och strävaste könshår också. Helstört!
    hahahah hooj. jaa jag har redan förvarnat min sambo att han måste antingen hjälpa mig med det nedre regionerna eller stå ut , för av vad jag kan förstå , så är det inte så enkelt att hålla det ansat när man är stormagad?`haha
  • Edds

blää.. jag var just ut på restaurang och åt och tror nog jag fick i mig en sås med ädelost/mögel ost i, detta stod inte i menyn men det kom på tal sen när vi pratade om vad man skall undvika och så sa en kompis att det är de i såsen....

så nu är jag såklart jätte orolig att jag ätit det :( .... tror ni de kan vara fara?

• Edds
    Den lilla M skrev 2012-03-02 21:23:43 följande:
    edds: Var det en varm eller kall sås? För om det var en varm sås (den ska ha bubblat dvs) så är det inte så är det inte farligt.
    Det var en varm sås till pastan. så jag antar att dom har kokat den !! Då kanske jag kan pusta ut? huuj, jag tycker det är skit jobbigt att gå ut och äta när man inte vet vad som är i maten...
  • Edds
    Takex skrev 2012-03-03 02:00:20 följande:
    Det är ingen fara.
    Min läkare säger att det där bara är ploj. Vi får diarre och annat innan något direkt hinner sprida sig till fostret. Kroppen har naturligtvis tänk på sånt. Visst behöver man inte utmana ödet och äta mögelost 3 gånger om dagen (mest för att man nog skulle bli rätt rund och god då) men att äta ibland sådär är absolut ingen fara.

Jag äter både sushi, mögel/feta och sånt. 
    det stämmer nog, om jag äter dålig kycklig så blir jag ju otroligt snabbt sjuk och kräks eller skiter ut allt. Så det lär inte hitta mycket till bebis !

Fyy nu är jag uppe och skall göra mig iordning till jobbet. Mycket trött dam i farten. Jag har fått en extrem trötthet som kommit till mig i vecka 14 .. skumt...
  • Edds

tiden bara springer iväg !! Känns så overkligt, att vi är i vecka 14 nu ! vecka 15 och 16 är såhär overkligt för mig Det var den tiden jag längtade till, och den tiden man hörde att andra var i när de var gravida, när man själv ville bli med barn, och nu är man snart där själv. otroligt :)

• Edds
    FijaLija skrev 2012-03-03 15:20:18 följande:
    hm okej... 
    Jag skulle ju behöva veta om det är någon annan som behövt bråka om att få ett planerat snitt när man har på gränsen för, för litet bäcken... 

Hoppas det inte är jätteallvarliga andra orsaker du har :) *menar inte att snoka om det verkar som det* :)
    hur får man veta om man har för litet bäcken?

Jag är i övrigt väldans smal över höfterna och sådär, och har många gånger fått kommentaren "Du kommer aldrig kunna föda normalt, du är för smal över höfterna"

men hallå, vad jag hittils kan se så vidgar sig hela min nedre region hela tiden :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012